X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם יורוקום
▪  ▪  ▪

ביום 4 בפברואר 2010 התקשרה סהר אינווסטמנטס בע"מ, חברה ציבורית המצויה בשליטת קבוצת יורוקום ובה שותפה משפחת וייל, בעסקת מיזוג עם חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ, חברה פרטית בתחום האנרגיה המתחדשת, על-פיה תתמזג סהר עם אנלייט, תוך העברת מלוא פעילותה של אנלייט לתוך סהר.
אודות חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת בע"מ
אנלייט נוסדה בשנת 2008. החברה עוסקת בייזום והקמה של פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית, והיא בעלת תשתית לקוחות וספקים בתחום הסולארי וכן בעלת ניסיון בניהול, תכנון, רכש והקמה של מערכות סולאריות לשוק העסקי והפרטי.
בימים אלה נמצאת אנלייט בשלבי הקמה של כ-40 מערכות פוטו-וולטאיות קטנות (50 קילו וואט), מתוכן כ-25 מערכות שיהיו בבעלות חברה-בת בשותפות עם צד ג'. אנלייט אף חתמה על חוזים רבים עם בעלי קרקעות וגגות בהיקף המייצג פוטנציאל של עשרות מגה וואט, המהווים שלב חשוב בייזום פרויקטים להקמת חוות סולאריות בינוניות. החברה נמצאת בהליכים ראשוניים של רישוי ואישור מול חברת החשמל, רשות החשמל וגופי התכנון. התממשות הפרויקטים או חלקם תלויה בקבלת אישורים שונים, לרבות סגירה תעריפית ואישורי כניסה למכסה, שבשלב זה עדיין לא התקבלו.
בעלי מניותיה העיקריים של אנלייט ויזמיה הינם גלעד יעבץ, צפריר יואלי ועמית פז. במסגרת עסקת המיזוג, ובכפוף לקבל האישורים הנדרשים, יועסקו גלעד יעבץ; צפריר יואלי ועמית פז בתפקידים הבאים (בהתאמה): מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי, סמנכ"ל הנדסה ותפעול.
מהות העסקה
על-פי מתווה עסקת המיזוג, תקצה סהר לבעלי מניות אנלייט, מניות אשר תהוונה 15% מהון המניות המונפק והנפרע של סהר מיד לאחר מועד השלמת העסקה, בדילול מלא. לאחר מועד השלמת העסקה, ובכפוף לעמידת החברה באבני הדרך של הספק מותקן ושיעור תשואה מינימלי בגין הפרויקטים המותקנים, תקצה סהר לבעלי מניות אנלייט מניות של סהר, אשר תהוונה, בצירוף המניות המוקצות כמפורט לעיל, 5% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה מיד לאחר הקצאת המניות הנוספות, בדילול מלא.
השלמת עסקת המיזוג כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים, העיקריים שבהם הינם אישור העסקות באסיפה הכללית של החברה ברוב הדרוש; קבלת תעודת מיזוג מרשם החברות; קבלת אישור הבורסה לרישום למסחר של המניות המוקצות לבעלי המניות אנלייט כאמור לעיל; קבלת אישור רשות המיסים לעסקה.
עמיקם שורר, מנכ"ל סהר וסמנכ"ל בכיר בקבוצת יורוקום, מסר: "יורוקום זיהתה את תחום האנרגיה המתחדשת כמוביל צמיחה, ובעל פוטנציאל עסקי מבטיח. הנהלת סהר בחנה באופן מקיף את שוק האנרגיה המתחדשת בישראל, תוך בחינת מספר תאגידים הפעילים בתחום, ומיזוגה של אנלייט לתוך החברה, יעניק לה את הכלים הנדרשים לשם הפיכתה לאחד מהגורמים המובילים בשוק האנרגיה המתחדשת, המצוי בצמיחה מואצת בישראל".
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט מסר: "אנו שמחים כי ההתקשרות עם קבוצת יורוקום שהחלה לפני מספר חודשים הבשילה לכדי חתימת הסכם המיזוג היום. בחודשים האחרונים גדל משמעותית היקף פעילותה של אנלייט ואנו מרגישים כי הקבוצה המשותפת ממוצבת כיום היטב על-מנת להפוך לגורם מוביל בשוק. כפי שציינו בעבר, אנו רואים את יורוקום כגורם אסטרטגי מוביל בשוק הישראלי אשר יעניק לחברה הממוזגת יכולות מפתח משלימות, ובטוחים כי החיבור החזק שנוצר ברמה האישית ישמש כמכפיל כוח לשם השגת יעדינו המשותפים".

תאריך:  07/02/2010   |   עודכן:  07/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יורוקום
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il