X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נבחר ברוב של 51 מול 18 שהתנגדו ו-3 שנמנעו; ערפאת בנאום בישיבת המועצ מאשים את ישראל בהסלמת המצב בין העמים; אבו-מאזן: ישראל מנסה לשבש את יישום מפת הדרכים; ההצבעה תיערך ככל הנראה היום בערב או מחר
▪  ▪  ▪

בלשכת יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, במוקטעה שברמאללה, החלה ב-11:30 הישיבה להצבעה על אישור ממשלתו של אבו-מאזן. משם יעברו המשתתפים לבניין המועצה המחוקקת שבדרום העיר.
צה"ל הסיר את העוצר על ערי הגדה, על-מנת לאפשר ל-83 חברי המועצה להגיע לאישור ממשלתו של אבו-מאזן. לאישור הממשלה דרוש רוב רגיל. כל 83 חברי המועצה הפעילים מתוך 88, אמורים להשתתף בהצבעה ברמאללה. ההצבעה תיערך ככל הנראה רק היום בערב או מחר בבוקר.
ערפאת פתח את הישיבה במוקטעה בהתחייבות לשחרר את האסירים הפלשתינים הכלואים בישראל. הוא תקף את ישראל בטענה שהיא מסלימה את המצב בכוונה. אמר כי אבו-מאזן הוא האיש הנכון, ויש לתת לו את האמון הנדרש, כדי למלא את תפקידו כראש ממשלה. מחוץ למוקטעה נערכו הפגנות הקוראות לממשלה החדשה לפעול לשחרור האסירים. אבו-עלא דרש מישראל להפסיק את הענישה הקולטיבית והתמיכה בהתנחלויות.
ראש הממשלה המיועד - אבו-מאזן, התייחס בנאומו למפת הדרכים. לדבריו, ישראל מנסה לשבש את יישום התוכנית באמצעות דיונים מסובכים וההסתייגויות הרבות שהגישה. הוא דרש לפרסם את מפת הדרכים כלשונה.
אבו-מאזן התייחס בנאומו גם לנשיאת נשק בשטחים הפלשתינים, והבטיח שממשלתו תילחם בשחיתות. "לא נקבל נשיאת נשק שאינו רשמי של מנגנוני הביטחון. לא נקבל מוקדי החלטה מלבד השלטון המרכזי. לא נאפשר לאף גורם לפגוע בזכויות האדם ובסדר הציבורי". אמר.
כמו כן, אמר אבו-מאזן, כי ממשלתו לא תוכל לתפקד ללא מנגנונים עצמאיים בעלי יכולת פעולה אמיתית. הוא ייחס חשיבות רבה להקמת משרד פנים חזק בעל סמכויות נרחבות שיוכל לפקח על הנשק בשטחים.
בפנייה לפלגים הפלשתינים אמר אבו-מאזן, כי הממשלה מכירה בחשיבות האופוזיציה, וכי זכותה לשאוף לשלטון. הוא הוסיף וקרא לאופוזיציה להפסיק את ההסתה ולפעול על-פי חוק.
אבו-מאזן תקף את הטרור ואמר: "אנו דוחים את הטרור על כל צורותיו. הסגנון הזה לא יביא לניצחון הנושא הפלשתיני".
"העם הפלשתיני לא יסכים לפחות מהקמת מדינה עצמאית ריבונית שבירתה ירושלים, ומדינה בעלת רצף טריטוריאלי ונקייה מהתנחלויות בכל האדמות שנכבשו ב-67'". אמר אבו-מאזן. כמו כן התייחס לזכות השיבה.
בסיום הישיבה של המועצה מטעם הפתח אתמול, הוחלט להעניק לממשלתו של אבו-מאזן גיבוי. מבין המתנגדים ישנם המזוהים עם התנועות האיסלמיות והחזיתות השונות, חברים עצמאיים וחברי פתח. למרות ההודעות הרשמיות מטעם מוסדות הפתח שקראו לתמוך בממשלה, ערפאת ומקורביו סירבו אתמול להוציא קריאת תמיכה פומבית. כמו כן, הבהירו גורמים ברשות, כי אם ישראל תמשיך את מדיניות הסיכול הממוקד, הדבר יפגע בסיכויו של אבו-מאזן להילחם בטרור.
המהלך של מינויו של אבו-מאזן לא הצליח לדחוק את ערפאת הצידה, אלא הוא רק חיזק את מעמדו של היו"ר בשטחים, ובעולם. ערפאת משוחח בימים האחרונים עם אישים בכירים בעולם, בהם: טוני בלייר וזאק' שיראק, בכירים שחודשים לפני כן סירבו לקיים עימו שיחות. פרשנים בארץ טוענים, כי ישראל וארה"ב לא העריכו נכון את כוחו הפוליטי של ערפאת. הדבר נובע גם מחוסר יכולתה של ישראל למנוע את הפיגועים ולסלק את ערפאת מהאזור.
גורמים רשמיים בירושלים הבהירו, כי מבחינת ישראל, הדברים לא השתנו. ערפאת אינו פרטנר לשלום ולמשא-ומתן. כמו כן, ישראל תמשיך את המצור על המוקטעה ואת פעילותה נגד הטרור.
ערפאת מתכונן לקראת אישור הממשלה, ואמש מינה מועצה לביטחון לאומי כדי שזאת תקבע את מדיניות הביטחון ולא אבו מאזן ומוחמד דחלאן. המועצה תורכב מתשעה חברים, ובראשה יעמוד ערפאת עצמו. לצד ערפאת יעמוד שר הפנים בממשלה היוצאת, האני אל-חסאן, אשר ישמש יועץ ערפאת במועצה. אל-חסאן היה מועמדו של ערפאת לתפקיד שר הפנים והממונה על מנגנוני הביטחון.
תגובות בעולם על מינוי אבו-מאזן
הבית הלבן מברך - ארה"ב מברכת על מינויו הרשמי של אבו-מאזן לתפקיד ראש הממשלה הפלשתיני. דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר כי הנשיא ג'ורג' בוש יחשוף בקרוב את "מפת הדרכים" כדי לקדם את תהליך השלום וציין: "הנשיא מצפה לעבוד במשותף על ראש הממשלה החדש, הרשות, העם הפלשתיני, ממשלת ישראל והעם בישראל", לדבריו.
האיחוד האירופי - גם האיחוד האירופי מברך על מינוי אבו מאזן לראש הממשלה. "מינוי אבו-מאזן הוא ציון דרך חשוב ליישום מפת הדרכים ולשלום עם ישראל". כך נכתב בהודעה שנמסרה מטעם נשיאות האיחוד.
גרמניה - שר החוץ של גרמניה, יושקה פישר, ברך על אישור הממשלה הפלשתינית החדשה בראשות אבו-מאזן. "זהו צעד חשוב להקמת מדינה פלשתינית דמוקרטית ולחידוש שיחות השלום".

תאריך:  29/04/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
האוצר: עלות השביתה למשק תסתכם בכמיליארד שקל ליום; לא נתקדם במו"מ עם המורים כל עוד הם יצטרפו לשביתה הכללית במשק
הדר פרבר
"יש להעביר הסמכות לסגירת עיתון לבית המשפט"; תבוטל חובת הרישוי לעיתון
מירב לוי
החברה טוענת: התאגיד הפר את ההסכם, ניצל מעמדו המונופוליסטי לרעה, והתעשר שלא כדין על חשבון הרבוע הכחול
אלונה קורן
לין: שביתה במשק תחזיר אותנו לשנת 85': תערער היציבות, תגרום לסגירת עסקים ובסופו של דבר תפגע דווקא בשכבות החלשות
גלית יצחק
במבצע יקבל כל לקוח חדש או לקוח המשדרג זיכוי מלא בגובה מחיר רכישת המכשיר בזמן אוויר; המבצע ילווה בקמפיין פרסומי רחב הכולל שני סרטי טלוויזיה, מודעות בעיתונים וברדיו ומבצעי קידום מכירות - הקמפיין בעלות של כמיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il