X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪

המשבר הכלכלי האחרון הביא לזעזועים גדולים במשק, לעליית האבטלה ולפגיעה בביקוש למקצועות מסוימים. האם השינויים במשק הביאו גם לפגיעה בהעדפותיהם של הסטודנטים העתידיים במערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית? לקראת היום הפתוח שיתקיים באוניברסיטה העברית היום, 4 במרס 2010, מציע מומחה לקבלת החלטות ולבחירת מקצוע תשובה למתלבטים.
פרופ' איתמר גַתִי, מהמחלקה לפסיכולוגיה ומבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית מציע למתלבטים לא לשנות את העדפותיהם בהתאם לשיקולים שקשורים להשפעת המשבר הכלכלי: "המשבר הכלכלי לא צריך להשפיע על בחירת מקצוע משום שהוא משפיע רק על ההווה. סטודנטים שמתלבטים יתחילו ללמוד באוקטובר ויסיימו עוד שלוש או ארבע שנים ואיננו יודעים מה יהיה המצב הכלכלי בעתיד. המציאות העכשיווית חשובה רק עבור הבוגרים שסיימו לפני חצי שנה ולאלו שיסיימו בעוד חצי שנה את התואר".
מחקר שנעשה בקרב מעל ל-1200 סטודנטים, העלה שכ-30% החליפו את חוג לימודיהם לאחר השנה הראשונה. בדיקה מעמיקה שערך צוות בראשות פרופ' גתי העלה, כי אנשים שעשו בירורים מעמיקים טרם הרשמתם ללימודים - הגיעו לימים הפתוחים, הסתכלו באתר האינטרנט ועברו יעוץ אישי בבחירת מקצוע - החליפו מקצוע באחוזים נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לאלה שקיבלו החלטה חפוזה ללא בירור מעמיק קודם. לפי המחקר, שליש מהסטודנטים שהחליפו מקצוע הצטערו שלא החלו ללמוד את המקצוע הנוכחי שלהם. "אם הנרשמים היו עושים שיעורי בית טוב יותר לפני ההרשמה, הם היו חוסכים לעצמם שנה שמסתכמת בעלות של כ-40,000 שקלים המוצאים על שכר לימוד ומחייה וגם האוניברסיטה הייתה מרוויחה מכך, וחוסכת גם מבחינת ההיבט הכלכלי" אומר פרופ' גתי.
רבים מהנרשמים מתלבטים בין מקצועות מעשיים יותר ופחות. פרופ' גתי טוען כי הנרשמים לא בוחרים מקצועות פרקטיים יותר בשל המשבר, אלא משום שישנה מגמה ברורה יותר של רכישת מקצועות שפשוט יותר למצוא עבורם ביקוש בשוק העבודה. "אני תמיד מציע לקחת חוג אחד לנפש וחוג אחד לכיס או לעתיד - אם השילוב מסתדר", ממליץ פרופ' גתי.
"כפי שאתה מעדיף את המנה שאתה בוחר במסעדה ולא שמישהו אחר יבחר עבורך אותה, כך ההמלצה תקפה פי כמה בבחירת מקצוע", מציין פרופ' גתי. "חשוב שלא לבחור את תחום הלימודים על-פי החבר הכי טוב או דעות ההורים, אלא לחקור לעומק, ללמוד את מהות המקצוע ומהות הלימודים ולעשות את הבחירה".
מפילוח נתוני רבע מכמות הנרשמים עד כה ללימודים בשנה הבאה באוניברסיטה העברית - 2,500 איש לערך - עולה כי 60% מהנרשמים עד כה שואפים להתקבל למקצועות המעשיים יותר, כמו רפואה, משפטים, מנהל עסקים וכלכלה, שסף הקבלה אליהם גבוה. עוד עולה כי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, יש גידול של 30% בהרשמה למוסמך שייתכן כי נובע מאחוזי האבטלה הגבוהים במשק. בין המקצועות שהביקושים אליהם גדולים במיוחד השנה: מקצועות הרפואה (25% מהנרשמים) והמקצועות הכלכליים (כ-10% מהנרשמים).
המשתתפים ביום הפתוח היום יוכלו לבקר בדוכנים הפזורים בקמפוס, לקבל מידע על הרשמה וסיכויי קבלה, להאזין להרצאות של מרצים מובילים באוניברסיטה וליהנות מהופעה של להקת רוק.
כדי ללמוד באוניברסיטה העברית צריך 'ראש גדול': עם פתיחת החגיגות ליום הולדתו של אלברט איינשטיין החל ב-14 במרס וליום המדע הלאומי, יוכלו באי היום הפתוח והסטודנטים לעתיד להצטלם בכרטיס סטודנט של אלברט איינשטיין הבא.

תאריך:  04/03/2010   |   עודכן:  04/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il