X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המכללה האקדמית גליל מערבי
▪  ▪  ▪

לראשונה בישראל: קוד אתי עבור אנשי מקצוע העובדים עם ילדים ונוער בסיכון. סגל המכון הגלילי ללימודי המשך ולימודים קליניים של המכללה האקדמית גליל מערבי גיבש בשיתוף הסטודנטים קוד אתי, המגדיר סטנדרטים מחייבים לתפקוד מקצועי עבור עובדים עם ילדים ונוער בסיכון. ערכי הקוד מגלמים את ליבת העבודה החינוכית טיפולית. הקוד האתי יוצג בכינוס שיתקיים במכללה האקדמית גליל מערבי ביום חמישי 18.3.10, בהשתתפות פרופ' אסא כשר, יו"ר השדולה לטיפול בילדים ונוער, ח"כ אורלי לוי ויו"ר ועדת הנוער הבין-מערכתית, נצ"מ סוזי בן ברוך.
"רוב העוסקים בעבודה עם ילדים ונוער בסיכון הם עובדים לא מקצועיים, ללא הכשרה וידע בתחום", מסביר ראש המסלול לעבודה עם ילדים ונוער בסיכון, ד"ר ראובן יעקב. "המערכת מסתמכת בעיקר על האישיות שלהם. גם לאחר הקבלה לעבודה אין ברוב המקרים הכשרה וליווי. מצב זה עלול להוביל להתנהגות לא הולמת ולא טיפולית, הן בשל חוסר הידע וההבנה והן בשל השחיקה הגבוהה. כך למשל, הם יכולים להיות פחות ערניים למצבי סיכון וסכנה של הילדים כגון אלימות, אובדנות, שימוש בסמים וכו' ולמנוע התערבות או דיווח. מדובר בבני נוער בעלי בעיות מורכבות ולכן חלק מהעובדים פועלים במקום ובזמן שהממסד לא נמצא: בלילה, בחגים, בסופי שבוע, ברחוב", מסביר ד"ר יעקב.
"עבודה לא פורמלית זו חשובה ביותר כדי להגיע אל הנוער הנושר. שבהיעדר כללי אתיקה ברורים ניתן לחצות קווים מקובלים, בשם מטרה כביכול מקדשת את האמצעים. כדי לא לאבד את אמון הנער, העובדים יכולים להעלים עין ממעשים עבריינים, ליצור קשרים קרובים מדי, עד כדי יחסים אינטימיים, להשתמש בסמכות לרעה (איומים, נקמה, הפחדות, אלימות ומאבקי כוח עם הילדים) או להגיע לידי קבלת טובות הנאה ממתבגרים ובני משפחותיהם. גם כאשר מדובר בעובדים בעלי פרופסיה, מורים, עובדים סוציאליים ותרפיסטים, הקוד האתי הקיים עבור מקצועות אילו הוא כללי ולא מתייחס באופן ישיר לילדים ונוער בסיכון ולמורכבות של סביבות העבודה", דברי ד"ר יעקב.
המכון הגלילי ללימודי המשך וללימודים קליניים נוסד במסגרת המכללה האקדמית גליל מערבי. מתמחה בתוכניות הכשרה בעלות אוריינטציה קלינית, המיועדות להעמקת הכשרתם של אנשי מקצוע העובדים עם אוכלוסיות קצה, כמו ילדים ונוער בסיכון, נפגעי סמים, עברייני מין ועוד. צוות המכון כולל אנשי מקצוע בכירים מדיסציפלינות שונות. בראש המכון עומד הפרופ' פטר סילפן, פסיכיאטר משפטי, מייסד מקצוע הקרימינולוגיה הקלינית בישראל.

תאריך:  11/03/2010   |   עודכן:  11/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il