השבוע הוכרזו הביתנים הזוכים שהשתתפו ביריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2010, שהתקיים לאחרונה בגני התערוכה בתל אביב. בקרב הביתנים הישראלים זכה במקום הראשון הביתן של תיירות הגולן, ובקרב הביתנים מחו"ל זכו: טורקיה, רומניה וקוריאה. בנוסף, הביתנים של מנו ספנות ויפן העפילו למקומות גבוהים וקיבלו תעודות הערכה. כל המציגים הזוכים יקבלו בימים הקרובים תעודות הוקרה ממוסגרות מטעם הוועדה הבוחרת.
בחירת הביתנים נעשתה על-ידי מארגני יריד התיירות, ובשקלול בחירת הקהל הרחב שמילא שאלונים בעת ביקורו ביריד. הקריטריונים שעל-פיהם נשפטו המציגים הם: עיצוב הביתן, גודלו, יופיו, וההשקעה של המציג בפעילות שיווקית כלפי מבקרי היריד.
השנה השתתפו ביריד התיירות נציגים מ-35 מדינות ולמעלה מ-200 מציגים ישראלים. לשני ימי היריד הגיעו כ-30,000 מבקרים, ובנוסף מספר שיא של סוכני נסיעות מחו"ל, כ-130, שהגיעו במיוחד כדי לסייר בישראל, להכיר, להתרשם, ולסגור עסקות עם סוכני נסיעות ישראלים.
אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של המגזין Israel Travel News ומיזמי IMTM, אומר: "יריד התיירות IMTM 2010 היה השנה הגדול והמושקע ביותר מזה שנים רבות. המציגים הישראלים והנציגים מחו"ל מביעים אמון גדול בתייר הישראלי ובכוחו הכלכלי, ולכן השקיעו ביריד מאמצים שיווקים רבים, בהם: עיצוב ביתנים ראוותניים, טעימות של מאכלים מקומיים, הופעות של להקות ייצוגיות, חלוקת פליירים, מתנות ועוד. אני משוכנע שהשנה, כשאנו לקראת סיום המשבר הכלכלי, תחול עלייה ניכרת בקרב הישראלים שייצאו לנפוש בארץ ובחו"ל, ואני בטוח שמי שביקר ביריד התיירות, נחשף למקומות שלא חשב עליהם וקיבל מידע עשיר ומגוון שיעזור לו לבחור את היעדים שייסע אליהם בשנה הקרובה".
IMTM הינו האירוע השנתי המרכזי של ענף התיירות בישראל ומטרתו לעודד את התיירות הנכנסת, היוצאת ותיירות הפנים בישראל, ולהדק את שיתוף הפעולה עם מדינות רבות ברחבי העולם. זו השנה ה-16 שבה התקיים היריד ברציפות.
לצד המדינות הזרות השתתפו ביריד גם נציגים ישראלים - עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה מלונות, חברות להשכרת רכב, וספקי שירותים בתחום התיירות.
היריד מאורגן על-ידי חברת ארטרא בע"מ ו-Israel Travel News ונערך בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והעמותה לתיירות תל אביב-יפו.