X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ספג בראשית השבוע סנוקרת ממזכירות ארגון עובדי חברת החשמל - שנחשבת לקבוצת הלחץ החזקה ביותר במדינה.
המזכירות דחתה בפומבי את תביעתו הנחרצת של היועץ להשעות מתפקידו את יו"ר הארגון, יורם אוברקוביץ, ולמנוע את כניסתו למתקני החברה.
היועץ המשפטי נימק את תביעתו, בכך שנגד אוברקוביץ תלוי ועומד כתב אישום בגין קבלת שוחד מבעליה של חנות רווחה שפעלה בשירות העובדים. היועץ הבהיר, כי אוברקוביץ הורשע בעבר בפלילים ונאלץ לפרוש מתפקידו בראשות מרכז "הפועל", ומשום כך אין מקום להשוואה בינו לבין נציגי ציבור אחרים שעומדים לדין.
סירובה של נציגות עובדי חברת החשמל, הסתמך על חוות דעת משפטית שגרתית שעל-פיה "כל אדם זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו". דומה שאין מקום להתפלא על עמדתה הנוכחית של מזכירות עובדי חברת החשמל.
לפני זמן קצר נדרשו עובדי החברה להשתתף במימון הגנתו המשפטית של אוברקוביץ. לא נתגלו ביניהם סרבנים ולא קשה לנחש למה. אוברקוביץ נחשב מזה שנים לאיש החזק בחברה, וכמי שניסה לא אחת ולעיתים אף הצליח ל"השתתף" בדרכי ניהולה.
העובדים זוקפים לזכותו השגת תנאי שכר מן הגבוהים במשק. בראשית השבוע הודיעו כי בכוונתם לנקוט בצעדים מוכרים לנו, בעקבות החלטתו של שר האוצר החדש, בנימין נתינהו, להקפיא את השכר במשק.
עובדי החברה זוכרים לטובה לאוברקוביץ גם את מאבקו הבלתי נלאה בעד המשך הענקת שימוש חינם בחשמל.
שר הפנים אברהם פורז גילה אומץ לב ציבורי בתפקידו הקודם כיו"ר ועדת הכלכלה, כאשר יצא חזיתית נגד הטבה יקרה מפז וחריגה זו. אך בסופו של דבר כשל.
מרבית חברי הכנסת חששו מאז ומתמיד להתעמת עם עובדי החברה, מחשש שיבולע להם בדרך זו או אחרת. פורז עצמו נלחץ בכנסת ע"י נציגי עובדי החברה, שצרו עליו וגם אוים טלפונית. בסופו של דבר הוא אושפז בבית חולים, אחרי שעלה חשש שהוא לקה בליבו, וגם נזקק למאבטח. בעצם אין מקום להלין על עובדי חברת החשמל, שנוהגים בהתאם לנורמות שאימצו לעצמם.
הנהלת החברה החליטה עוד קודם לכן להתעלם מפנייתו של רובינשטיין וסירבה להשעות את אוברקוביץ. מי שמכיר את מערכת היחסים הקרובה בין ארגון עובדי חברת החשמל, לבין הנהלת החברה, אינו מתפלא על ההתייצבות ההדדית בצדו האחד של המתרס מול האדם שמייצג את שלטון החוק במדינה.

תאריך:  14/03/2003   |   עודכן:  14/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אבנרי / Arie Avneri
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
בינתיים בועה גדולה שהתפוצצה לבועות קטנות. תנו להן זמן, גם הן תעלמנה.
יואב יצחק
שר המשפטים החדש, יוסף (טומי) לפיד, החליט לבטל את הנוהג, שלפיו נשיא בית המשפט העליון ממונה על-פי הוותק; ובכל זאת - לפיד, המציג עצמו כרפורמטור הגדול מכולם, מתכנן יישום השינוי רק בעוד תשע שנים; ובינתיים - ביניש כבר בוחשת
ניצן כהן
למה לא לקבל כ-'תורת משה' את המלצות קרן המטבע הבינלאומית ולמה המשימה החשובה ביותר של בנימין נתניהו היא להחזיר את אמון הציבור בכלכלה הישראלית
דני רשף
ריבלין יוסי
דודו טופז נחקר במשטרה על הקלות הבלתי נסבלת שבה הוא קופץ על כל אחת לנשקה. מתברר שהוא לא לבד. מספר נשות עסקים בינלאומיות בוגרות תוכנית קלוג-רקנאטי לתואר שני בניהול בינלאומי התקבצו לשיחה על הקודים ההתנהגותיים הראויים, בבואך לעשות עסקים עם נשות עסקים בארצן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il