191,300 פניות התקבלו במרכז המידע לניצולי שואה נכון למרס 2010, מאז הוקם בפברואר 2009 על-ידי חברת בינת סמך, מקבוצת רד-בינת, בהתאם להחלטת ממשלת ישראל. בפעילות המרכז מעורבים אקטיבית משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והמשרד לענייני גמלאים.
המרכז הוקם במטרה לספק לניצולי שואה מענה לפניות שעניינן בקשות מידע ובירור זכויותיהם, וכן לסייע להם לממש את זכאותם על-פי חוק.
מנתוני התפלגות ניצולי שואה לפי ערים, אותן סיפק מרכז המידע, עולה כי המספר הגבוה ביותר של ניצולי שואה מתגורר בחיפה (9%), בתל אביב-יפו (6%), בירושלים ובאשדוד (5%).
המרכז מספק מערך תמיכה המבוסס על מערכות מחשוב מתקדמות, תשתיות חומרה ותוכנה, לרבות מערכת CRM, מרכזיה ומערכות טפסים ודיווח ממוחשבות. פניות למרכז ניתן לבצע בחיוג מקוצר כוכבית 9444 או באמצעות אתר האינטרנט, בכתובת
www.zchut.gov.il.
מרכז המידע, שהוקם ביוזמת משרד הגמלאים, לניצולי שואה פועל מול מספר גופים, במהלך טיפול בפנייה, בהם: משרד האוצר, ועדת התביעות, הקרן לרווחה, ביטוח לאומי-סיעוד, הלשכה לפיצויים אישיים, הלשכה לשיקום נכים, ועדה רפואית ומומחה בנושא רנטת בריאות מגרמניה. הטיפול מול כל הגופים הרלוונטיים מסתיים רק כאשר הכסף נכנס לחשבונו של ניצול השואה והניצול ממצה את כל זכויותיו מול הגופים השונים.
סיגלית נביפור, מנהלת מרכז המידע לניצולי השואה, אמרה כי בישראל חיים כיום כ-250 אלף ניצולי שואה שזקוקים לסיוע על-מנת להצליח לממש את זכויותיהם. "זו חובה מוסרית יסודית לסייע לאוכלוסיה זו בכל הכלים העומדים לרשותנו, ואנו רואים בפועל כיצד המרכז מסייע לקצר תהליכים, לייעל פניות רבות וליצור שינוי משמעותי בחייהם של ניצולי השואה".
דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך: "פרויקט זה עבורנו הוא הרבה מעבר לפעילות עסקית. יש כאן היבט ערכי עצום. המוקד כולל מערך של אנשי מקצוע מיומנים, בתחומי הפעילות הנדרשים. תהליך הטיפול בפניה הוא מורכב ביותר ולכן, מגובה ומתועד על-ידי מערכות ניהול ומעקב ממוחשבות המספקות מידע זמין ומהיר. כמו-כן, המרכז מבצע מחקר וניתוח של הפניות המגיעות, עיבוד הנתונים הנאספים על בסיס הפניות ויצירת מערך דוחות עדכני לגופים הציבוריים מקבלי ההחלטות".
אודות בינת סמך
חברת בינת סמך, מקבוצת רד בינת, מתמחה בתחומי האאוטסורסינג ושירותי מחשוב לשוק ה-IT. החברה מספקת לארגונים עסקיים שירותים מקצועיים בתחומים הבאים: ניהול ותפעול אתרי מחשב בסביבות מחשוב רבגוניות, הקמה וניהול של מרכזי תמיכה (Help-Desk), הקמת מערכות מחשוב, תקשורת ואבטחת מידע, אספקת שירותים מנוהלים במתכונת של אחריות כוללת - אמנת שירות (SLA) יעוץ טכנולוגי ושילוב מומחים במסגרת שירותי התפעול השוטף.
מנכ"ל בינת סמך - דורון כהן,
www.bynetos.co.il.