X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש משפט עממי נפוץ באידיש, שתרגומו: "אם זה לא היה הטיפש שלי, הייתי צוחקת". רק מה, ה"עונש" שגזר סער צריך להביא את כולנו לידי דמעות.
▪  ▪  ▪

הפקיד האפור והניצי, ששימש תמיד כינור שני ומקסימום איפשרו לו לנפנף בסיסמאות לאומניות כשהוא עוטה הבעה רצינית וחשובה על פניו, מצא מקום ש(לדעתו) הוא יכול לעשות שרירים.
גדעון סער, לשעבר מזכיר הממשלה, נושא דברם של גדולים ממנו, ה"לך תביא" של אריאל שרון, מגלה את כח התפקיד האופרטיבי (יו"ר הקואליציה), כח ההיררכיה המעמדית, כח הלוחמנות הקטנונית, כח הנקמה במי שלא טופחת לו מספיק על האגו.
גדעון סער מעניש את ענבל גבריאלי.
לא סתם מעניש, אלא עונש מדוברר כראוי, עונש שאינו בפרופורציה למעשה הלגיטימי שהיא עשתה (שלושה חודשים השתקה בישיבות סיעה על שבירת המשמעת הקואליציונית), עונש שעושה שרות רע לדמוקרטיה הישראלית או אולי מבטא את רקבונה המתקדם.
ענבל גבריאלי לא הסכימה להתכנס לשורת הממושמעים בנושא הארכת ימי מילואים. היא, לדבריה, מייצגת את הדור שעושה הכי הרבה מילואים, שכורע תחת הנטל. והיא צודקת - והיא היחידה שאכן עשתה משהו כדי לעמוד בהבטחה, שאפילו לא היא היתה זו שהבטיחה (אבל למה להיות קטנוניים עם אלו שכן?).
אז ענבל, ה"ברבי" הארכיטיפית שכולם מנסים נואשות להתייחס אליה כאל אנקדוטה חולפת, הפתיעה: היא הראתה לנו שבזמן שסער וחבריו עושים רוח כדי להוכיח שיש להם ביצים מברזל - היא מצליחה לעבור אותם בסיבוב בסה"כ עם קצת אינטגריטי, קצת אופי, ולמרות העקבים.
סער חטף מכה לאגו, או כמו שניסחו את זה ב-Ynet: "ח"כ סער, שעבורו, ההצבעה בחוק הממשלתי הראשון שהובא לכנסת, היתה הפגנת כוח ראשונה, קיבל בצורה קשה את העובדה שדווקא חברת הכנסת הצעירה מהליכוד לא הגיעה להצבעה, בעוד 14 מתוך 15 חברי סיעת שינוי תמכו בחוק".
זה שחטף מזכיר כאן את הדינמיקה שידועה עד דמעות של המחטיף דווקא - בהעדר יכולת להתמודד עם יושרה, זכותה וחובתה הריבונית של גבריאלי כאשה בפני עצמה וכנציגת קהל הבוחרים - הוא מכה בכח. שלושה חודשים הנערה הסוררת לא תפצה את פיה.
היא נסוגה למקומה ה"טבעי", נהדפת מהכוחניות של המעשה שעשה סער, ואמרה: "אני בהחלט מודעת לחשיבות המשמעת הקואליציונית' אלא שהמחוייבות הראשונית שלי היא קודם כלפי ציבור הבוחרים שלי. אומנם הפרתי את המשמעת, אבל הבעתי דיעה עניינת וצודקת. מלכתחילה, לא היה צורך לפגוע במילואימניקים ועובדה שהחוק 'נמשך' מדברת בעד עצמה. אני מקבלת את העונש בהכנעה למרות שהוא אנטי-דמוקרטי ומהווה ניסיון לסתימת פיות".
אני קוראת לחברותי הפמיניסטיות ולכל מי שאכפת לה או לו מקצת יושרה בכנסת ישראל, לשלוח דוא"ל של תמיכה לגבריאלי ואימייל של גינוי לסער ולבכירי הליכוד.
כתובתה של גבריאלי: egavrieli@knesset.gov.il
אולי, אם גבריאלי היתה חשה יותר גיבוי ותמיכה, היתה יכולה לומר לסער את צמד המילים שהגיע לו לשמוע: "קפוץ לי".
לגבריאלי אני מבטיחה שאם תמשיך להתעקש על חשיבה ריבונית ונקייה משיקולים זרים - אני אישית אשלח אליה גיבוי חם ואוהד על כל צעד שתעשה בדרכה כפרלמנטרית. זה הראשון מעיד על חוט שדרה זקוף, חשיבה בהירה, התמצאות בסביבה והבנה נכונה של תפקידה כנציגת העם בכנסת.
כל הכבוד לך, ענבל גבריאלי.

תאריך:  20/03/2003   |   עודכן:  21/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חן נרדי
ד"ר חן נרדי, יו"ר התנועה לגבריות חדשה, מביע חשש ושאט נפש מתופעת ההטרדות המיניות של דודו טופז, הלגיטימציה הציבורית שהוא מקבל והדה-לגיטימציה שהוא עושה לקורבנותיו
משה לרר
אורי נטע
תמי לנצוט ליבוביץ, מנכ"ל
12 הדיברות להתנהגות במקלט ובחדר האטום
משה לרר
תנו לנו הרבה ספורט!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il