X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מחלקת צמי"ד
▪  ▪  ▪
מתוך המופע קצוות [צילום: יח"צ]

למעלה מ-300 יוצרים בעלי מוגבלויות יעלו במהלך השבוע האחרון של החודש עשרות הצגות תיאטרון, מופעי מחול ומחזות זמר במסגרת "פסטיבל יוצרים צמי"ד" המתקיים זו השנה הרביעית בירושלים.
מדובר באירוע השיא של פעילות מחלקת צמי"ד באגף חברה בעיריית ירושלים שמקיימת במהלך כל השנה פעילויות בתחומי הפנאי, הקהילה, הספורט והתרבות עבור למעלה מ-20 אלף תושבי הבירה המוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים (נכים, בעלי פיגור, פגועי נפש, ליקויי ראייה ושמיעה ואחרים).
במהלך שבוע הפסטיבל יתקיימו כשישים מופעים שונים במרבית האולמות בעיר ובהם: בנייני האומה, משכנות שאננים, "המעבדה", ז'ראר בכר ועוד. כמו-כן יתקיימו מופעים באתרים פתוחים כמו בכיכר ספרא וכן במינהלים הקהילתיים.
הפסטיבל יפתח ביום שני (24.5) בהצגת התיאטרון "חלב הלביאה", מחזה שנכתב בהשראת סיפור של ח.נ. ביאליק שעוסק באנשים פשוטים שבזכותם מתקיימים ארמונותיהם של מלכים גדולים. מדובר בהפקה מיוחדת שנעשתה בשיתוף של שחקנים מעמותת אקי"ם ושחקנים מקצועיים מתיאטרון פסיק. ההצגה תתקיים במעמד ראש העיר ניר ברקת.
מופעים נוספים הראויים לציון הם ההצגה "אדיפוס המלך" של תיאטרון "אישון" המשלב שחקנים עיוורים, לקויי ראייה ורואים, "הקמצן" - מחזהו הידוע של מולייר יועלה על-ידי קבוצת בעלי נכויות פיזיות ממעון נכים גילה בבימויו של יהודה וקסמן (אביו של נחשון ז"ל ובעצמו אב לילד עם תסמונת דאון), "כוכב מיוחד נולד" - ערב כישרונות של ילדי אירגון שלווה ביחד עם כמה מבוגרי התוכנית "כוכב נולד" (לירון לב, דניאל תבורי ואחרים), "מלאך עם תסמונת דאון" שהינה הצגה על הקשר המיוחד בין שני אחים - האחד שחקן והשני בעל תסמונת דאון, "קצוות" - מופע מחול מרהיב בהשתתפות רקדנית נכה על כסא גלגלים ורקדן מקצועי ועוד.
השנה, לראשונה, יתקיים במסגרת הפסטיבל (ימי ג'-ה' 25-27.5) אירוע הקרוי "משוקמים" - הפנינג של דוכנים, סדנאות, תערוכות ומופעים של אנשים פגועי נפש במתחם הנסן שליד תיאטרון ירושלים (לשעבר בית החולים למצורעים). באירוע שיתקיים מדי יום בשעות אחר-הצהריים ישתתפו מוסיקאים, יוצרים ואנשי רוח שיספרו על אירועים מטלטלים בחייהם ובהם קובי עוז, אריאל הירשפלד, ד"ר מאיר בוזגלו ואחרים.
בנוסף יתקיים ברחבת כיכר ספרא ביום ד' (26.5) יריד של אומנים בעלי צרכים מיוחדים. במהלך היום יציגו אמנים אלו את עבודותיהם בתחומי הציור, הפיסול, והתכשיטנות לקהל הרחב. כמו-כן יהיו באותו יום בכיכר מופעי רחוב, עמדות מסאג' של כבדי ראייה ועוד.
מנהלת הפסטיבל, שרה סלמן, אומרת כי עצם קיומו של הפסטיבל תורם באופן בלתי-רגיל להעצמה ולביטחון האישי של אנשים הסובלים מנכויות ולקויות. "במהלך כל השנה מתקיימות במינהלים הקהילתיים ובעוד עשרות מוקדי פעילות בעיר מגוון עצום של פעילויות פנאי לאוכלוסיה זו, והפסטיבל הוא הזדמנות לחשוף את בני המשפחות ואת הציבור הרחב לעשייה הייחודית של משתתפי צמי"ד וליכולות היצירה התרבותית והאומנותית של אוכלוסיה זו".
פרטים נוספים על אירועי פסטיבל יוצרים צמי"ד באתר העירייה, במוקד העירוני (טל' 106) ובמחלקת צמי"ד (טלפון 02-6295896).

תאריך:  13/05/2010   |   עודכן:  13/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il