X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הרפואי הלל יפה
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות ביה"ח הלל יפה]

לאור חשיבות הגילוי המוקדם והצורך בהפניית הילוד להמשך בירור וטיפול, הוחלט במשרד הבריאות כי בדיקות סקר שמיעה לכל היילודים תעשינה עם היוולדם ובטרם שחרורם מבית החולים. בדומה למרכזים רפואיים נוספים, מופעל שירות זה ללא תשלום בעת השהות במחלקת יולדות של המרכז הרפואי הלל יפה, ליילודים שנולדו בבית החולים או שנולדו בבית והובאו מיד לאחר הלידה לבדיקה בבית החולים.
מדובר בבדיקה חיצונית פשוטה, מהירה ומהימנה, ללא גרימת כאבים ליילוד וללא תופעות לוואי. הבדיקה נעשית ביום השני ללידה במתחם יחידת היילודים. תוצאות הבדיקה מתועדות ונמסרות ישירות להורים ובמידה שהבדיקה נמצאת כבלתי תקינה, מבוצעת בדיקה נוספת שגם היא בדיקה חיצונית פשוטה וללא תופעות לוואי. במקרים בהם שתי הבדיקות האלו לא יהיו תקינות, הדבר יימסר להורים והם יופנו להמשך בירור ומעקב אצל רופא אף אוזן גרון וקלינאי תקשורת במסגרת מרפאות הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה או בקהילה.
"ליקוי בשמיעה הוא הליקוי התחושתי השכיח ביותר ביילודים", מסביר ד"ר יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון הפועלת בשיתוף עם יחידת היילודים לטובת הפעלת השירות. "שכיחותו באוכלוסיית היילודים היא בין אחד לשלוש לכל 1000 לידות. ביילודים בסיכון גבוה, כמו פגים, האפשרות לשכיחות לחירשות אף גבוהה פי 8 לערך. עם זאת, לכ-50% מהיילודים הסובלים מליקוי שמיעה, אין גורמי סיכון ידועים מראש".
על כך מוסיף ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל יחידת הפגים: "ליקוי שמיעה עלול לגרום לפגיעה משמעותית בהתפתחות השפתית, השכלית, הרגשית והחברתית של הילד. מחקרים הוכיחו כי גילוי מוקדם של יילודים עם ליקוי בשמיעה הכרחי לביצוע שיקום שמיעה, שיאפשר התפתחות תקינה של שפה ודיבור אצל היילוד. התערבות מוקדמת באמצעות מכשירי הגברה, וביצוע ניתוחי שתל השבלול לפי הצורך, מהווים אמצעים משמעותיים למזעור נזקי חירשות מולדת".
כאמור, הבדיקה הינה ללא תשלום ונעשית בפניה של הצוות המקצועי במחלקה לכל היולדות ולכל התינוקות השוהים במחלקה יולדות לאחר הלידה. במידה שישנן נשים שלא ביצעו את הבדיקה לתינוקן במהלך האשפוז, תעשה פניה ישירה על-ידי מכתב מהמרכז הרפואי וייקבע תור לביצוע הבדיקה. נשים המאושפזות במחלקת יולדות מוזמנות לפנות לצוות המטפל במחלקת יולדות ובמחלקת היילודים והפגים לקבלת מידע נוסף.

תאריך:  24/05/2010   |   עודכן:  24/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il