X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שני הספרדים נאבקו במקצה הדירוג רנדי דה פונייה מצרפת סיים שלישי
▪  ▪  ▪
לורנסו מקבל חולצה מערוץ הספורט (תמי גורלי)

רוכבי האופנועים הטובים בעולם יצאו אל מקצה הדירוג החמישי בעונת המוטו GP בסילברסטון, אחד המסלולים הארוכים והמהירים בסבב (רק במוג'לו באיטליה ופיליפ איילנד באוסטרליה המהירות הממוצעת גבוהה יותר) בו מכשולים רבים. האספלט מכיל בליטות ותלאים רבים שמקשים על הרוכבים לבצע הקפות חלקות. הכנת האופנועים והתאמתם למסלול מאתגרת והרוכבים והקבוצות מתקשים בבחירה נכונה של הצמיגים המתאימים, רכים או קשים. מזג האוויר ההפכפך והאזור הגדול עליו משתרע המסלול (5.9 ק"מ) מוסיף אספקט של רוח משתנה וטמפרטורות שונות לאורכו.

חורחה לורנסו הספרדי והרוכב היחיד של קבוצת פיאט ימאהה בסוף השבוע בגלל פציעתו של ולנטינו רוסי, החל את מקצה הדרוג איטי במקצת ממתחרו הבולט לתואר האליפות, רוכב קבוצת רפסול הונדה, דני פטרוסה. בסופו של המקצה נקבע: לורנסו יזנק ראשון. פדרוסה שהיה המהיר ברוכבים באימון החופשי בבוקר חתך במהירות בזמנים בחלקו הראשון של מקצה הדרוג ואחריו מפתיע בביצועיו רנדי דה פונייה הצרפתי על אופנוע הונדה של הקבוצה המשנית. הצרפתי מתחזק ממרוץ למרוץ והיה נראה כי הוא עומד לקחת מלורנסו את המקום הראשון על קו הזינוק עד ההקפה האחרונה: "זה טוב לנו כקבוצה להיות בשורה הראשונה לראשונה ב-3 שנים, זהו מסלול נפלא, נתתי הכל בהקפה האחרונה ולחצתי חזק מדי בהקפה האחרונה והתרסקתי". פונייה נפצע קלות ביד ימין אך אמר שאין כל השפעה מאחר שלא תהיה לו בעיה לרכוב פצוע כמו בעונה הקודמת, אז רכב עם קרסול שבור.

רוכב נוסף שהתרסק בהקפה האחרונה היה דני פטרוסה, שבלם בכניסה לפנייה על בליטה באספלט, איבד שליטה על האופנוע והתרסק לבדו אל תוך קיר הבטיחות. פטרוסה שנלקח על אלונקה נבדק במרכז הרפואי ונמצא כשיר למרוץ הראשון בסילברסטון מזה 24 שנים. "כשהתרסקתי האופנוע פגע בי אבל כשלא שמעתי את רעש שלו מכה בחצץ הרמתי את הראש וראיתי אותו ממשיך במהירות ופוגע בקיר. האופנוע בסדר, המנוע תקין ואנחנו מוכנים למחר". לורנסו שנראה חזק והיה עיקבי בהקפות המהירות מרוצה מחזרתו של פטרוסה לכושר: " דני מהיר יותר מבשנים קודמות ואני נהנה מכך שהוא איתנו בקבוצה המובילה".

שאר הרוכבים קבעו זמנים איטיים בשניה לפחות מהשלישיה המובילה - לאנדראה דוביזיוזו בן קבוצתו של פטרוסה במיקום הרביעי זהו מקצה דירוג מצויין, אחת הבעיות החוזרות של דובי הוא מיקום מאחור על קו הזינוק שעליו הוא מכפר בעקיפות במהלך המרוץ, השאיפה של דובי שהייתה לעמוד על הפודיום בכל מיקום עד כה השתנתה לשאיפה לעמוד על המדרגה העליונה, מדרגת הניצחון "זהו מסלול חדש אנחנו לומדים כל הזמן, ולבטח נלמד ונשתפר במהלכו" .

את השורה השנייה משלימים ניקי היידן וקייסי סטונר רוכבי קבוצת דוקאטי שהתקשו עם הצמיגים ואחריהם בן ספיס על הימאהה, מרקו ומרקו (מלאנדרי וסימוצ'אלי על ההונדה), קולין אדוארדס הטורנדו הטקסאני רק במיקום העשירי והמאכזב, כשהחדשים בסבב הקטור ברברה, הירושי אאויאמה ואליס אספרגרו אחריו.  לוריס קאפרוסי זקן הרוכבים רק במיקום ה14 על הסוזוקי כשבן קבוצתו הצעיר אלוורו באוטיסטה במיקום האחרון. ביניהם מיקה קאליו רוכב פארמק דוקאטי שעדיין גורר פציעת כתף. החלטות אחרונות לגבי הצמיגים והאופנועים יעשה על ידי הרוכבים והקבוצות רק זמן קצר לפני הזינוק, לוקח זמן ללמוד ולהכיר מסלול חדש בעיקר תחת שינויי מזג אוויר כה דרסטיים, הספרדים והאוייבים על המסלול מזה שנים, לורנסו ופטרוסה ינסו לחזק את מעמדם באליפות כשדוביזיוזו רוצה נואשות לחזור על ההישג מהסבב האנגלי (במסלול דונינגטון) של עונת 2009, ניצחון.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/174117.jpg

תאריך:  19/06/2010   |   עודכן:  19/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
בין צופית גרנט וטל ברמן אין כימיה, אך יש הרבה פיזיקה
יואב יצחק
צוות החקירה עוסק בימים אלה בגיבוש ובסיכום ממצאי החקירה שהתגלו והמסקנות    בפרקליטות כבר הכינו טיוטות להגשת כתבי אישום נגד שורה של אישים בכירים שנחקרו בפרשה באזהרה
מערכת אתר ערוץ הספורט
ואן בומל אחרי ה-0:1 של הולנד: "זה היה משחק של סבלנות. גם היה מזל בשער"
תלם יהב
טוני היווארד, מנכ"ל חברת BP, הועבר מתפקידו כאחראי הבלעדי להתמודדות של החברה עם האסון במפרץ    הערכות בוול סטריט הן כי המהלך הוא בניית הקרקע לפיטוריו של היווארד
תלם יהב
ראש ממשלת טורקיה מגנה את הפעולות "הפיראטיות" של ממשלת ישראל בלב ים, ומדגיש כי הבעיה שלו היא לא עם הציבור הישראלי, אלא עם אלו שמנהיגים אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il