X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקירה ראשונה - נשים ישראליות ברשת, פרק א'
▪  ▪  ▪

רשת האינטרנט הפכה בשנים האחרונות להיות בימת שיח נשי מפותחת - בנושאי שיוויון, כמו גם בכל קשת הנושאים המרכיבה את חיינו. הרשת עושה את מה ששנים של שיח בין הקבוצות הפמיניסטיות לא הצליחו לעשות - הן מחברות את הקבוצות השונות לקול אחד גדול יותר. האינטרנט גם מהווה מקום בו מתקיימת למידה מתמדת, מפגש בין דיעות, הטמעה של ידע שמושאיו לא היו נחשפות ונחשפים אליו בכל דרך אחרת ובזמן כל כך קצר.
סדרת הסקירות שנביא כאן, תיגע בתחומי השיח והמידע השונים המיוחדים לנשים ישראליות ברשת האינטרנט.
הסקירה הראשונה היא אודות אתרי נשים, זו שתבוא לאחריה תבחן את הקהילות הוירטואליות על-פי סיווגיהן השונים. הדרוג הוא לפי ממצאי אתר הרייטינג הוירטואלי "אלקסה", שמדרג בספרור רץ את כל כתובות ה-URL ברשת בכל העולם.
אחת המגמות המעניינות, הקשורות לדעתי למה שקורה תמיד בעיתות מלחמה (קריא - הדרתן של נשים ממרכז בימת השיח, ע"י נשים וגברים כאחת), היא ירידה קלה ברייטינג של אתרים שבדרך כלל נהנים מעליה רציפה. הנה רשימה קצרה של אתרי נשים המופיעה בדרוג.
www.iwomen.co.il
עורכת: מיכל מרון שקד
דרוג אלקסה: 79,199 מגמה: 
תגובות מיידיות: יש
פורומים: אין
אתר תוכן המכיל כתבות בנושאים שונים, בעלות אוריאנטציה כללית פמיניסטית. החומרים המובאים באתר מגוונים מאוד, מוגשים בדרך כלל בהפשטה רבה, בקיצור ובשפה שווה לכל נפש. ניתן למצוא באתר לא מעט אקטואליה במבט נשי. האתר חשוף להרבה גולשים וגולשות גם מתוקף היותו ערוץ הנשים של msn.co.il. האתר מעוצב בפשטות ידידותית וקל מאוד להתמצאות. ריענון הכתבות אינו סדיר - לעיתים מתחלפות כתבות מהר מדי ולעיתים "נתקעות" יומיים.
מי שמחפשת עדכון קליל וכתבות מגזיניות קצרות בנושאי נשים ואקטואליה - זה המקום.
www.bananot.com
דרוג אלקסה: 119,839 מגמה: 
תגובות מיידיות: יש
פורומים: יש, התגובות הן מרכז שיח
הכתובת הנפלאה ביותר לאמירות אישיות של נשים, בעיקר צעירות. מי שרוצים "להציץ לבנות" - זה המקום. מעוצב בצבעים חמים וכהים שנותנים תחושה של אינטימיות חושנית משהו. מכיל הרבה רשימות אישיות בנושאי חיים שונים - אהבה, מין, בדידות, כאב, שמחה, יחסים ועוד. חשיבותו בבמה שהוא נותן לקול הנשי, ולא במה אינטלקטואלית אלא מאוד אישית, אינטימית ואנושית. הולך ותופס מקום קצת "אוונגרדי" בסצינת התוכן הפמיניסטי ברשת.
סקירה מהירה של כותרות היום מראות מחאות אישיות, אינטימיות ומאוד אוטנטיות על החוט בתחת, ההתחברות הלא חברותית לווקמן, דייטים דרך אתרי הכרויות, תחושת הדחייה האישית-נשית אחרי דייט שלא ימשיך לדייט שני ועוד. האתר מביא לנו כמו יומן אישי קסום את המחשבות הכי פרטיות והכי איזוטריות, שכמסה - בונות את כל הדינמיקה החברתית שלנו.
מעניין וטוב. האתר הוא כתובת ללא מעט גולשות קבועות - מה שניכר בעומק וטיב השיח בתגובות. עוד איכות היא המעורבות הגבוהה של בנים/גברים בשיח הפמיניסטי והבינמיני המאוד יפה שם.
www.wol.co.il [או בשמו העברי: נש"ר (נשים ברשת)]
עורכת: אילנה כהן
דרוג אלקסה: 55,493 מגמה: 
תגובות מידיות: אין.
פורומים: יש
מהוותיקים באתרי הנשים ברשת, מעביר הרבה מאוד מסרים קצרים, הרבה התייחסות לאקטואליה בפריזמה נשית, אתר אינפורמטיבי קצבי עם נימה עיתונאית מאוד. נותן במה למחאות מיידיות שונות כגון בנושא פרסום, אישי ציבור שהתבטאו באופן לא יאה וכדומה. שמורה לו זכות ראשונים באתרי הנשים בעברית אולם מבחינת תוכן ממשי, הוא קופא על שמריו בשנה האחרונה. אתר שטחי שטוב בעיקר להתעדכנות מהירה בהלכי רוחות, קצת אגרסיבי בגישתו למידע.
www.naamat.org.il
www.wizo.org
האתרים של שני ארגוני הנשים המרכזיים. ויצו הוא אתר מפורט, מסייע ותומך יותר מאתר נעמת. ניתן למצוא שם הרבה חומר משפטי, מידע בנושאי זכויות ושרותים לנשים, מעונות יום, זכויות נשים בעבודה וכולי. יש גם פורומים בנושאי הטרדה מינית, זכויות הריון ולידה ואלימות במשפחה. ניתן להגיע דרך האתר למוקדי הסיוע השונים של ויצו.
אתר נעמת לקוני יותר, יש שם חלון של פניה אישית לייעוץ משפטי - מדיווחים של נשים שעשו בו שימוש, הסיוע סביר אולם התגובה איטית וחלקית מדי. אין מידע ממשי בשום תחום - לצרך קבלת מידע וסיוע מופנות הגולשות למשרדי נעמת.
בהיותם אתרים של ארגונים ממוסדים - הדרוג רלוונטי רק לצורך ההשוואה ביניהם -
ויצו: 432,102 
נעמת 518,002 
מגמת העליה בדרוג של ויצ"ו ניתנת לייחוס למידת המעורבות של אתר ויצ"ו בחיי הקהילה - בעוד אתר נעמת הוא אתר לקוני, בסיסי, שאינו מנדבר מידע ואינו מסייע באופן פעיל לגולשות, את ויצ"ו מעניק מגוון שרותי מידע וסיוע רחב בכל הנושאים הקשורים לפעילות הארגון - מעונות יום, זכויות נשים, ייעוץ משפטי פעיל וכולי.
בתקופה בה נחשפת תכנית כלכלית שפגיעתה בנשים רעה מאוד - אתר ויצ"ו "נותן את הסחורה", בעוד אתר נעמת אינו מספק כמעט דבר.
יש לזכור גם שחל שינוי בשנים האחרונות בפרופיל הנשים הנעזרות בשרותי הארגונים - הרבה מפוטרות בכלל ומפוטרות הייטק בפרט, בעלות נגישות למחשב, הרבה נשים פגועות כלכלית ומשפטית שמשתייכות למעמד הביניים היורד כעת מנכסיו.
www.haderech.co.il
עורכת: ד"ר מירה חניק
דרוג: 63,768 מגמה: 
תגובות מיידיות: אין
פורומים: יש (פמיניזם ושוויון, נשים וקריירה, התנועה לגבריות חדשה, מאבק באלימות מינית)
אתר "הדרך למעלה" מכיל מגוון עצום של מאמרים בנושאים שונים, פינות קבועות, רשימות אישיות, תמיכה אישית והרבה מאוד העצמת נשים. ספריית התוכן הגדולה ביותר ברשת בנושאי נשים.
האוריאנטציה היא פמיניסטית ברורה. האתר יצר לאחרונה שיתוף פעולה עם "חדשות מחלקה ראשונה" - מה שהגדיל משמעותית את התעבורה בו. האתר מתרחק מאקטואליה ונוגע בדרך כלל בנושאים בעלי "חיי מדף" ארוכים ורלוונטיות מתמדת. נשים עובדות, אמהות, נשים מתלבטות בכל תחום שהוא, תמצאנה בו ריכוז עצום של מידע והעצמה.
הכותבות והכותבים באתר הן מדיסצפלינות מקצועיות שונות וחלקים שונים של החברה הישראלית - יועצת ארגונית, פסיכולוג, יועצת שיווק, חד הוריות, מתרגמת, כותבת יומנים, סופרת וכו'.
בסביבה וירטואלית בה נסגרים מדי יום אתרי אינטרנט ונושאי נשים יורדים מהכותרות לטובת "בטחוניזם" מופלג, אתר הדרך למעלה נמצא כל הזמן בעליה מתמדת בכמות הכניסות וזמני השהות באתר, מה שמעיד על העניין שמוצאים בו הגולשים. למרות שכותבות בו גם פמיניסטיות רדיקליות, האתר אינו רדיקלי ומקפיד על מגוון רחב מאוד של התייחסויות לכל אחד מנושאי החיים. למען הגילוי הנאות -
הדברים נכתבים מתוך ידע מקדים, בהיותי חברה במערכת האתר.
שווה להוסיף למועדפים. אה - ויש באתר חלון חדשות של "חדשות מחלקה ראשונה", כך שאתם נשארים מחוברים למה שקורה, כל הזמן וסביב השעון!
סקירת אתרים נוספים וקהילות וירטואליות העוסקות בנושאי נשים תובא בהמשך.
הסקירה פורסמה גם באתר הדרך למעלה.

תאריך:  29/03/2003   |   עודכן:  30/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה זליקוביץ
כתבה שלישית בנושא ההפרטות
יואב יצחק
פרוטוקול חקירתה של בלומנטל מעיד לדעת הפרקליטות שהיא אינה ראויה לשימוע. אבל מהפרוטוקול עולה גם, כי המשטרה לא פעלה באופן נקי, לכאורה
יואב יצחק
בעקבות ההחלטה לפנות את חוות פי גלילות, נכנס לתמונה מינהל מקרקעי ישראל, שהחליט להעניק לחברת פי גלילות - הנמצאת בבעלות המדינה (50%) וחברות הדלק הגדולות (50%) שורה של הטבות המסתכמות במאות מיליוני ש"ח; כל זאת ללא מכרז ותוך הקפדה על סודיות; והציבור הוא כרגיל יידרש לשלם אבל הפעם מבלי לדעת אפילו על מה
אריה אבנרי
אפרי הלפרין
ואני, הולך עם ומרגיש בלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il