X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הידיעה תורגמה על-ידי מכון ממר"י; אבו חאלד - הוא האדם היחיד שהצליח לדאוג למקלט בטוח לראשי 'אל-קאיעדה' באירן בשל קשריו ההדוקים עם משמרות המהפכה האירנים
▪  ▪  ▪

היומון הסעודי-לונדוני בשפה הערבית, אל-שרק אל-אוסט, דיווח לאחרונה, כי בכירים ב'אל-קאיעדה' ובהם בנו של אסומה בן-לאדן, סעד, וסיף אל-עדל, העומד בראש האגף הצבאי של 'אל-קאיעדה עזבו את אירן לאפגניסטן בעקבות הפיגועים בריאד.
בימים אלה מדווח העיתון, כי אחד מאותם בכירים, "אבו ח'אלד", הוא אחיו של ח'אלד אל-אסלאמבולי, רוצחו של הנשיא סאדאת. הידיעה תורגמה על-ידי מכון ממר"י.
"מקורות איסלמיים בלונדון מסרו שהבכיר הפונדמנטליסטי, 'אבו ח'אלד', שעזב את אירן בלוויית סיף אל-עדל, ראש האגף הצבאי ב'אל-קאיעדה', וסעד, בנו של אוסמה בן-לאדן, בעקבות הפיצוצים בריאד, הוא מחמד שוקי אל-אסלאמבולי, שבנו הבכור בן ה-18, קרוי על שם אחיו, ח'אלד. מחמד שוקי אל-אסלאמבולי שהה בדרום-מזרח אירן תחת חסות משמרות המהפיכה האירנים במשך חמש שנים.
המקורות האיסלמיים בלונדון ציטטו מקורות באירן לפיהם אבו ח'אלד שהה בשבועות האחרונים בקרבת 'אבו-חאזם', הוא מצטפא חמזה, שקיבל לידיו את הנהגת 'אל-גמאעה אל-אסלאמיה' במצרים, לאחר שהאחראי על האגף הצבאי של ארגון זה, רפאעיטה, הוסגר למצרים מסוריה לפני שנתיים.
לדברי אותם המקורות, אל-אסלאמבולי הוא מראשוני האסלמיסטים המצריים שעברו מאפגניסטן לאירן. שלטונות מצרים מאשימים את מצטפא חמזה שהוא מתכנן ניסיון ההתנקשות בנשיא מבארכ באדיס אבבה בשנת 1995.
המקורות האירניים ציינו גם שסיף אל-עדל, סעד בן-לאדן, ואבו ח'אלד עזבו את דרום אירן יחד עם 17 מאנשיהם בעקבות הפיגועים בריאד. לדברי המקורות, נראה שאבו חאלד הוא האדם היחיד שהצליח לדאוג למקלט בטוח לראשי 'אל-קאיעדה' באירן בעקבות נפילת טאליבן, בשל קשריו ההדוקים עם משמרות המהפכה האירנים. לדבריהם, אבו ח'אלד נולד בינואר 1955 ובעבר השתמש בכמה כינויים בהם 'אבו ג'עפר', 'ח'אלד עבד אל-ודוד', ו'עבד אל-פתאח אבו-זיד' והוא אחד מ-14 המבוקשים על-ידי שלטונות מצרים באינטרנט.
על-פי כתב האשמה המצרי המופיע באינטרנט, 'אבו ח'אלד' נוסע באמצעות דרכון אלג'יראי תחת השם מחמוד יוסף, לאחר שפג תוקף דרכונו המצרי שהונפק על-ידי השגרירות המצרית באסלאמאבד.
לדברי המקורות, אבו ח'אלד דאג להקלות רבות למנהיג ארגון 'הג'יהאד', אחמד חסן עג'יזה, בן 40, שמניחים שהוא מנהיג הארגון המצרי הקיצוני, "טלאאע אל-פתח אל-איסלמי". עג'יזה שהה במשהד שבאירן תחת חסות משמרות המהפכה במשך חמש שנים, בטרם גורש לשבדיה שהסגירה אותו למצרים לפני שנתיים. המקורות, שיש להם קשר הדוק לזרם הפונדמנטליסטי המצרי, גילו שעג'יזה החזיק בדרכון סודאני מזויף.
המקורות גילו ש-13 מנשות הפונדמנטליסטים המצריים המבוקשים בפרשות של פיגועים במצרים, חזרו לקהיר ישירות מטהרן בשנתיים האחרונות, בתיאום ובהסכמה שבשתיקה של שלטונות הביטחון המצריים.
המקורות אמרו ש'אבו ח'אלד' אל-אסלאמבולי הוא אחד משמונה שנגזר עליהם עונש מוות בפרשת 'החוזרים מאפגניסטן' בשנת 1993, והוא חבר מועצת השורא של ארגון 'אל-גמאעה אל-אסלאמיה' המצרי. לדברי המקורות, הוא נמנע מלהופיע באמצעי התקשורת, והופעתו האחרונה היתה כאשר חתם על גילוי דעת שגינה את הצהרות מנהיגי 'אל-גמאעה אל-אסלאמיה' העצורים במצרים שהתפרסמו בשבועון המצרי 'אל-מצור' במשך שלושה שבועות ביולי 2002 [ותמכו בהימנעות מפיגועים].

תאריך:  27/05/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
את המרכז מאיישים פסיכולוגים ועובדים סוציאליים המעניקים שירות ללא תמורה; העצמאים: החלטה זו נבעה מהעובדה שבחודשים האחרונים גברה המצוקה האישית הנובעת מקשיים כלכליים הגוררת אותם לייאוש
הדר פרבר
ההיקף הכספי של הזכייה מוערך במיליון ש"ח
מירב לוי
במבצע מורכב הועברה טורבינת גז מאזור קיסריה לאילת במטרה לתגבר את אספקת החשמל לעיר; עלות הפרויקט - 3.5 מיליון דולר
מירב לוי
בולטון היא בעלים של משרד הפרסום בולטון המתמחה במגזר החרדי - דתי
גלית יצחק
בחדרה נעצרו שני אחים תאומים בחשד לפריצות לבתים באזור; ארבעה בני אדם נעצרו בחשד לסחר בסמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il