אלפי מטיילים ישראלים, שהציפו השבוע את רומא בהמוניהם, נדהמו לגלות בלב איטליה שלטים בעברית, הפונים אליהם, בזו הלשון: "החוויה האיטלקית ממשיכה בארץ".
מאות השלטים הוצבו באתרים ההיסטוריים המתויירים ביותר ברומא דוגמת הוותיקן, הפנטאון, הקולוסאום, המדרגות הספרדיות, בכל פיאזה ובכל מזרקה, ברחובות רומא הראשיים כגון ויה דל קורסו וכן בכל הדרכים הלוך וחזור משדה התעופה.
בנוסף לשלטים שמפאת חופשתה השנתית של רומא היו היחידים בעיר, עשרות מיניבוסים המתינו לישראלים אשר זה עתה נחתו ברומא והציעו להם הסעה למלון בחינם. א' מרמת גן שנחת היום בארץ: "חשבתי שעובדים עלי. הסעה בחינם למלון והכל בעברית? איזו הפתעה נעימה! אין על הראש הישראלי. אנחנו מגיעים לכל מקום, אנחנו על המפה".
כמו-כן, עשרות רוכבי סאגווי הסתובבו ברומא והציעו לישראלים מגבונים לחים להקלה על החום הכבד ולניגוב הידיים בסיום ארוחה במסעדה, הנושאים את ההבטחה: "החוויה האיטלקית ממשיכה בארץ". עשרות שוטרים איטלקיים שמפטרלים בעיר לא הבינו מה פשר ההתקהלויות ההמוניות ופנו לרוכבי הסאגווי לבירור העניין.
מסתבר כי רשת המזון טיב טעם יצאה החודש במהלך שיווקי ראשון מסוגו, המתמקד בעולם הקולינריה האיטלקי, כשגולת הכותרת היא מהלך יוצא דופן, שנעשה לראשונה בישראל: קמפיין באיטליה, בעברית, הפונה לישראלים שמטיילים שם.
המטיילים הישראלים נקראו להצטלם ליד השלטים ושיתפו פעולה. לכל מי ששלח תמונה שלו עם השלט הובטח לקבל בקבוק יין איטלקי מתנת טיב טעם ,עם הגעתו לישראל. כבר ביום הראשון תיבת הדואר הוצפה במאות מיילים עם תמונות וקרסה תחת העומס.
ד' מירושלים, חזר אתמול מרומא: "אני גאה להיות ישראלי. מחמם את הלב לפגוש באמצע טיול בארץ זרה, פנייה אישית וישירה בעברית מישראלים שבאים לפנק ולפרגן.מחכה שיפתחו סניף גם בירושלים".
לדברי עמית זאב, מנהל מכירות רשת טיב טעם: "זהו מהלך ראשון מסוגו בישראל. אנו מאמינים כי המדיה היא המסר. אם אנו רוצים לחגוג את חודש איטליה ולהביא את איטליה לישראל, מן הראוי שנפגוש את הישראלי בזמן שהוא חווה את איטליה עצמה".
לדבריו: "אנו נמשיך לשמור על מעמדנו כפורצי דרך ומובילים בתחום הקולינרי באמצעות דרכים לא שגרתיות ומפתיעות".