X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכשרון הגדול מחיפה נזכר בצ'אנס השני, שאיפשר לו להוכיח את עצמו
▪  ▪  ▪
עטר, באמונה שלמה (צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)

נובמבר 1986, אני בן 16 ועשרה חודשים, מכבי חיפה נגד הפועל באר שבע בקרית אליעזר. יום-יומיים לפני המשחק המאמן שלמה שרף אומר לי שאני פותח במקום ברוך ממן. ממן הוא אגדה במכבי חיפה, מגדולי השחקנים שלה בכל הזמנים ובוודאי בשנות ה-80'. הוא היה המנהיג בשתי אליפויות, וכמעט שלוש, אלמלא הגול בדקה ה-86 של גילי לנדאו. אנחנו עונה אחרי זה. אני שחקן נוער שמתאמן עם הבוגרים. סימנו אותי במכבי חיפה, כבשתי 35 שערים בעונה האחרונה שלי בנוער. אבל לעלות במקום ממן זה לא פשוט.

ליגת העל נפתחת וגם אנחנו מתחדשים - יש למה לחכות!

מאוד התרגשתי לפני המשחק, אבל גם במהלכו. לכן לא הייתי טוב. כל דבר שניסיתי לעשות לא הצליח. לאחר המשחק חזרתי לנוער לעוד תקופה לא קצרה, אולי כמה חודשים, אבל אחרי זה קיבלתי עוד הזדמנות. אותה כבר ניצלתי. כבשתי שער ובישלתי גול נוסף נגד בני יהודה. אני ממש לא מאשים את שרף שהוריד אותי לנוער לאחר ההופעה הראשונה והלא מוצלחת. אולי הייתי צעיר מדי.

שיחקתי 60 או 70 דקות במשחק הראשון שלי. את שער הניצחון כבש דניאל בריילובסקי. זאת הייתה חיפה שאחרי התקופה הגדולה. רוני רוזנטל ומשה סלקטר כבר עזבו, ציון מרילי בדיוק עמד לעזוב וגם זאהי ארמלי המשיך עוד שנה. אחר כך נוצר דור חדש. ניר קלינגר, אייל ברקוביץ', עופר מזרחי, אני. אבל כשהתבקשתי בפעם הראשונה לשחק בבוגרים כנראה שהמעמד היה קצת גדול עלי. הלחץ הזה לא עשה לי טוב. אבל זה בסדר לגמרי לא לשחק טוב במשחק הראשון. אני רואה את זה כמאמן כל הזמן. אני נותן לשחקנים צ'אנס לשחק לראשונה, ולפעמים הלחץ וחוסר ההיכרות מכריע אותם. אף אחד לא נשפט על פי משחק אחד. גם אם שחקן עולה מהנוער ומיד נותן משחק טוב, זה לא אומר שתהיה לו בהכרח המשך קריירה טוב. צריך לשמור על איזון בשני המקרים, לא לנפח כשמצליחים ולא לקטול כשנכשלים.

אני אוהב אצל שחקנים צעירים את הרעב והתשוקה למשחק. אלו תכונות שמאד קשה לשמר בגיל מאוחר יותר. לצעירים גם בדרך כלל יש כושר גופני לא רע ולכן העניין הוא בעיקר מנטאלי. צריך להראות להם שמאמינים בהם. גם שלמה שרף הראה שהוא מאמין בי, למרות שלאחר המשחק הראשון ירדתי לנוער. אבל עוד לא הייתי בן 17. אצלו תמיד שיחקו מי שטובים ולא השמות, לא עניין אותו שמות או כוכבים. שלמה נתן לי את הצ'אנס הראשון ולאחר מכן הוא ליווה אותי. גם לי מאוד חשוב ללוות שחקנים. אני נותן להם לשחק אם אני מאמין בהם. ואם אני מאמין בשחקן צעיר, אמשיך להאמין בו גם אם לא הולך בתחילה.

בכדורגל שלנו, לצערי, לעתים נדמה שלא מספיק מאמינים בכדורגלנים צעירים. לא מספיק נותנים להם להתקשות, להיכשל ולהתחשל. מיד הציפיות מהם גבוהות מדי, ועם כל הזרים והלחצים נותנים להם מעט מדי קרדיט. זה חבל. אני זוכר את החוויה שלי ומנסה ליישם את הלקחים שהפקתי ממנה כמאמן: להאמין בשחקן צעיר, גם אם המשחק הראשון שלו גרוע. וגם אם השני לא טוב. להאמין. כי אם אני לא מאמין בו, אז למה בכלל נתתי לו לשחק?

הביא לפרסום: יואב בורוביץ'

תאריך:  20/08/2010   |   עודכן:  20/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
חוקרים מאמינים כי מותו של המלך הצעיר קרה בגלל שאביו ואמו היו אח ואחות, דבר שהוביל לפגמים מולדים אשר הלכו והצטברו עד אשר המלך נפטר בגיל 19 לאחר ששלט במצרים במשך עשר שנים
עופר וולפסון
חברת התעופה אמריקן איירליינס החלה לגבות עמלה מיוחדת שתעלה עד 39 דולרים, עבור הזכות לשבת בקדמת המטוס
תלם יהב
ריי גוסלינג, כתב רשת BBC, הודה ברצח מתוך רחמים של בן זוגו לפני עשרים שנה    כעת המשטרה טוענת כי יש בידיה "די ראיות" כדי להוכיח שגוסלינג שיקר    גוסלינג עלול להיכנס לכלא על בזבוז זמנה של המשטרה
תלם יהב
שני בתי חולים בלונדון הפסיקו ניתוחים למשך יומיים עקב בשר אדם ועצמות שנתגלו על ציוד המתנחים    כפי הנראה, המכשיר של חברת החיטוי, שאמור היה לנקות את הציוד, כשל בפעולתו
עופר וולפסון
יוצרי הסרט "גירוש השדים האחרון", שייצא להקרנות בארה"ב בסוף אוגוסט הקרוב, מצאו דרך מקורית למדי לקדם את סרטם ברשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il