X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצו ישאר בתוקף עד הדיון בבג"צ (יום ד'); המדינה על חוות גלעד: משה זר אינו בעל הקרקע; שופטי בג"צ יחליטו אם להסיר את הצו; בעמונה הציבו המתיישבים את מגדל המים; מועצת יש"ע: נקים עוד מאחזים שיעקרו
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון הוציא צו ביניים, האוסר על צה"ל לפנות את שבי שומרון מערב, מצפה יצהר וחוות גלעד. שופט בית משפט העליון, אדמונד לוי, נענה לבקשת עו"ד מוטי מינצ'ר, והוציא צו ביניים האוסר לעקור את המאחזים, בשלב זה.
עו"ד מינצ'ר טען, כי הריסת המאחזים מהווה ניצול לרעה של דיני התיכנון והבנייה למטרות פוליטות. הצו ישאר בתוקף עד הדיון שיתקיים ביום ד' (11.6.03). טרם נקבעה שעה לדיון.
בג"צ הוציא הבוקר (יום ג') צו ביניים האוסר על צה"ל וכוחות הביטחון להרוס את מאחז חוות גלעד. המדינה טוענת בתגובה כי משה זר אינו בעל הקרקע בחוות גלעד, כפי שהוא טוען. שופטי בג"צ צפויים להחליט אם להסיר את הצו האוסר לפנות את המאחז.
העתירה הוגשה במהלך הלילה (יום ג') על-ידי משה זר, נגד שר הביטחון, אלוף פקמ"ז ונוספים, העומדים להרוס שוב את חוות גלעד. לדבריו, החווה חוקית, וברשותו מסמכים המוכיחים שהקרקע בבעלותו. שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, הוא שהוציא את הצו.
משה זר טען בעתידה, כי הריסת החווה בעבר היתה בלתי חוקית, ופגעה קשות בזכויות האזרח. בינתיים נערכים כוחות צה"ל והמשטרה לפינוי החווה בשנית.
המתנחלים הקימו במהלך הלילה (יום ג') את מאחז עמונהאשר פונה אמש בהתנגדות קשה. במקום הוצב מגדל מים במקום המגדל שנעקר. ממועצת יש"ע נמסר: "גם יתר המאחזים שנעקרו יוקמו מחדש". מאות מתנחלים הגיעו למאחז חוות גלעד ומאחזים נוספים שעתידים להתפנות היום והתייצבו להגן עליהם.
שם הקוד: "גבעה חשופה"
צה"ל פינה במהלך הערב והלילה 10 מאחזים שהוקמו באופן בלתי חוקי ושלא בהסכמת הממשלה. שם הקוד של מבצע הפינוי: "גבעה חשופה".
מאות מתנחלים הפריעו לכוחות צה"ל במלאכת הפינוי. חלק גדול מהמאחזים לא היו מיושבים, וגם שם התנגדו אנשי יש"ע בגופם לפינוי מגדלי שמירה ומכולות. שניים מהם, בהם המאחז עמונה, היה מיושב, ופינויו נעשה בחלקו תוך התנגדות קשה מצד המתנחלים.
אנשי יש"ע עושים מאמץ לסכל גם את פינוי שכונת תל חיים ב'. הנהגת הישוב יצאה בקריאה לתושביה להיות נוכחים בזמן הפינוי. "ננהג בכבוד הראוי לכל חיילי צבאנו בסבלנות ובסובלנות, אך נשתדל שלא תיצלח ידם במלאכה הבזויה שנכפתה עליהם", נכתב בהודעה.
על ההודעה היו חתומים: הרב שלמה אבינר, הרב זלמן מלמד וראש המועצה, ישראל רוזנברג.
במהלך הלילה הצטרפו רבני יש"ע למתריעים בשער. ועד רבני יש"ע הוציא הודעה כתובה לממשלת ישראל, ובה קרא שלא לתת את "הפקודה הבלתי מוסרית בעליל לפנות מאחזים וישובים על-מנת למוסרם לאוייב". בהודעה יוצאת דופן פנו הרבנים גם אל כוחות הביטחון וחיילי צה"ל העוסקים במלאכת הפינוי, וקראו להם "להפעיל את מצפונם ורגשותיהם היהודיים, ולבחון את המוסריות של כל פקודה שיקבלו".
רבנים אחרים מקרב אנשי יש"ע אף הקצינו את האוירה: אחדים מהם קראו לחיילי צה"ל דתיים שלא לפעול בניגוד לצו מצפונם, ולסרב פקודה, כך שלא ייתנו יד לפינוי מאחזים והתנחלויות.
ליד עמונה שבבנימין הפעיל צה"ל כוח גדול לפינוי מגדל שמירה סמוך למאחז המיושב. קבוצת מתנחלים ניסתה למנוע מהכוחות להגיע למאחז. בהמשך ניסו המתיישבים למנוע מהכוחות את היציאה מהמאחז כשעל משאית צה"ל חלקי המגדל שנעקר.
קודם לכן נמסר ממועצת יש"ע, כי טרקטורים הגיעו לפנות את מאחז נווה ארז. בשעות המאוחרות יותר ובמהלך הלילה פונו כאמור מאחזים נוספים.
מופז: מקווה לפינוי שקט
אחר הצהרים (יום ב') נפגש שר הביטחון, שאול מופז, עם ראשי יש"ע לקראת פינוי המאחזים הבלתי חוקיים. מופז הציג בפני חברי המועצה רשימה של 15 מאחזים שצה"ל מתכוון לפנותם. שר הביטחון הבהיר, כי המתנחלים לא יקבלו הודעה מראש על פינוי המאחזים. הוא הביע תקווה כי הפינוי ייערך בשקט ולא יטיל מעמסה על כוחות הבטחון.
חברי מועצת יש"ע הביעו אכזבה מהפגישה עם מופז. בשעה 19:30 כינסה מסיבת עיתונאים מיוחדת, ובה דיווחה על המאחזים שעומדים לתפנות ועל דרכי מאבקם.
בצהרים (יום ב') הציג אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, לראשי מועצת יש"ע, את רשימת המאחזים שהדרג המדיני הורה לצה"ל לפנות. צה"ל דורש להזיז גם את חוות גלעד. מנגד, הודיע דובר מועצת יש"ע, יהושוע מור-יוסף, כי המתנחלים לא יסכימו לפנות שום נקודה מרצון וכי מדובר בכניעה לטרור. הוא הדגיש, כי המתנחלים ישובו לכל מאחז שיפונה ואולם לא ירימו יד על כוחות הביטחון.
רשימת המאחזים שנמסרה ליש"ע: מצפה יצהר בגב הר השומרון (מאוייש), שבי שומרון מערב (מאוייש), שחרית (מאוייש), עמונה צפון שבאזור עפרה, שני מאחזי הלויין של עינב, בית חורון דרום, נופי נחמיה שעל-יד תפוח (מאוייש), נווה מנחם דרום שליד קרני שומרון (מאוייש), בית אל מזרח (מאוייש), כרמי צור דרום (מאוייש), נווה ארז שליד ואדי קלט, מאחז שליד כרמי צור - שם הורה משרד הביטחון לפנות מבנים שאינם מאויישים סמוך למאחזים.
מועצת יש"ע: מאבק נחוש לפינוי המאחזים
במסיבת עיתונאים שכינסה מועצת יש"ע אמרו מנהיגיה, כי בכוונתם לשמור על רצף טריטוריאלי ישראלי. אולם, במקביל, קראו לכל המפגינים שלא ליצור פרובוקציות ועימות עם כוחות הביטחון, המשטרה וכוחות צה"ל.
"נאמר לנו בצורה מפורשת שמדובר בסט ראשון של מהלך בהמשך יפונו מאחזים בסדר גודל רציני יותר. זהו הצעד הראשון ליישום מפת הדרכים המלווה בלחץ אמריקני קשה. ציפינו שיום אחד לאחר שנרצחו חמישה יהודים עקב מעשי טרור, שלא ניכנע לטרור. אחת מתוך 11 הסתייגויות הממשלה היתה, שקודם יפסק הטרור".
בהמשך הדברים קראו המנהיגים להחרפת המאבק למען המאחזים אשר מהווים נקודות אחיזה בשטחים. "לאחר ההחלטה של היום אנו מחריפים את המאבק על ארץ ישראל, נגד כל מי שמנסה לבקע אותנו מחבלי מולדת.
"אנו מדברים על אלפים ועשרות אלפי יהודים החיים בישראל ויכולים לצאת למען המאבק על המאחזים המהווים נקודות אחיזה התיישבותיות... אנחנו מתכוונים לקיים מאבק נחוש ואין לנו ספק ששאלת גבולות הגזרה, כולל השליטה על כל אותם שוליים שיכולים להיות באחריותנו... אנו מכריזים שנעשה הכל לשמור על אחדות ישראל והמרקם החברתי במדינה", כך לדברי מנהיגיה.
בהמשך קראו מנהיגי המועצה לשמור על "ניקיון" המאבק ולא להיכנס לעימות עם הכוחות. כמו-כן הביעו את אכזבתם ממדיניות ראש הממשלה, אריאל שרון. "אנחנו תרמנו רבות לראש הממשלה והוא הפנה לנו עורף ומייצג מדיניות של השמאל. היום עלו דחפורים על קראוונים ורמסו אותם. אנחנו קוראים לכל מי שבמאבק לשמור על הניקיון וקוראים לכולם לבוא להשתתף ולא להרים יד על כוחות הביטחון וצה"ל. נוער הגבעות הוא הטוב ביותר שיש היום, אולם יש מיעוט קטן שהשב"כ מטפל בו ואנו קוראים גם להם להימנע מכל פרובוקציה".
ביום א' השבוע ניסחה ועדת חוקה חוק ומשפט נייר עמדה, הקורא לכוחות הביטחון ולצה"ל לשמור על זכויות האדם בעת פינוי מאחזים. הוועדה גם קוראת למתנחלים שלא לפגוע בשוטרים ובחיילים ולהתנגד רק התנגדות פסיבית. עתה הגיע מבחן זה. אנשי יש"ע טוענים, כי מערכת הביטחון שוללת את זכויותיהם, בכך שאינה נותנת בידיהם זמן מספיק כדי להגן על זכויותיהם, לרבות פנייה לבית המשפט כדי שיעצור את הפינוי.

תאריך:  09/06/2003   |   עודכן:  11/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
movex הינו מוצר הדגל של אינטנטיה
ענבל אביב
הכנס הבינלאומי השישי לחקר אוצר השמות היהודיים יתקיים באוניברסיטת בר-אילן ביום ד' (11.6.03)
גלית יצחק
הכנופיה אחראית לפריצות של 42 דירות באזור תל אביב; מדובר בחבורה העוסקת בהתפרצויות ולכל עמית בה היה תפקיד מוגדר; אחד החשודים התמחה בקריאת הקוד הסודי של מפתחות רב בריח
ענבל אביב
מטרת הקמפיין היא ללמד גברים על ההשפעה שיש לחיי אהבה בריאים על איכות החיים הכוללת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית
מירב לוי
הקולקציה החדשה כוללת 4 דגמי תחתוני נשים בגזרות נמוכות; גבי רוטר: התחתונים הפכו לפריט אופנתי בעל אמירה אופנתית וטרנדית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il