X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבחינת כשרון, תמוז שייך לאירופה. האם דווקא מול ליון תגיע הפריצה?
▪  ▪  ▪
יעשה סוויץ'? תמוז (ניר בוקסנבאום). צפו בו מחמיץ מול בנפיקה

-          אתה יודע שתשחק מול ליון.
-          אני לא פותח בהרכב.
-          לא נורא, אתה תשחק. וחוץ מזה, רק הגעת לקבוצה...
-          אני בהפועל כבר יותר משבוע.
(קטע משיחה שהתנהלה לפני ימים ספורים בין טוטו תמוז לבין אמו המאמצת, אורית)

טוטו תמוז, מן הסתם, אינו מאוהב במעמדו כשחקן ספסל, אך אורית תמוז מבהירה כי "בינתיים הוא מרוצה מאד בהפועל. הוא הולך לכל אימון עם חיוך וחוזר מכל אימון עם חיוך". החיוך אינו מובן מאליו: לא לנוכח זה שטוטו עדיין לא קיבע את מעמדו כשחקן הרכב, וכמובן שלא לאור האווירה העכורה במועדון מאז תחילת העונה. תמוז גם לא ממש רצה להגיע להפועל תל אביב מלכתחילה. "הוא רצה בעיקרון להישאר בבית"ר", טוענת אמו המאמצת. "טוטו רצה מאוד לשחק עבור אורי מלמיליאן. גם אורי רצה את טוטו והם מאוד התחברו, אבל איציק קורנפיין החליט לעשות לו טרור כי הוא לא הסכים לעזוב את הקבוצה וזה עלה לקורנפיין בהרבה כסף. אז טוטו הבין בכאב רב שאם הוא יישאר בבית"ר אולי הוא ימשיך להתאמן עם הנוער ולא יתנו לו לשחק. אז הוא עבר להפועל. אני חושבת ומרגישה שהוא עשה את ההחלטה הנכונה".

תמוז, שאמור להשתכר קצת יותר מ-200 אלף דולרים בשלוש העונות הקרובות, אמנם ויתר על כסף כשעזב את בית"ר, אך זה לא אומר שבהפועל השתוקקו להחתימו. בצוות המקצועי רצו לא מעט חלוצים אחרים לפניו, אך התעקשותם של גבי קצרה ואלי טביב, ואולי גם יחסו של קורנפיין, סללו את דרכו של תמוז למתחם חודורוב. בינתיים משתמש בו אלי גוטמן במשורה. טוטו פתח במשחק אחד מבין שלושה מאז הצטרף להפועל, וגם זה רק כי איתי שכטר היה פצוע. בינתיים, שכטר ובן סהר לפניו במצבת החלוצים. "זה בסדר גמור כי שכטר ובן חלוצים מעולים", מסבירה אורית תמוז, "אבל מה לעשות שטוטו תחרותי ותמיד רוצה להיות הכי טוב ולנצח. בסופו של דבר ברור שרק היכולת שלו תקבע אם הוא יהיה שחקן הרכב או לא".

בינתיים היכולת של תמוז סבירה פלוס. במשחק היחיד בו פתח, נגד הפועל עכו בחוץ, גם כבש; במשחק השני בו נכנס כמחליף בשבת האחרונה מול עירוני קרית שמונה, הוא תרם למהלך שהביא לשער של שכטר והיה מהפחות חלשים בהפועל במחצית השניה; במשחק החוץ מול בנפיקה ליסבון הוא נכנס בדקה ה-58 (במקום סהר) ועדיין הספיק לבצע את המהלך ההתקפי המבריק של הפועל בכל המשחק כאשר קיבל כדור עם הגב לשער במרחק של קצת פחות מ-20 מטרים, הסתובב תוך שבריר שניה, ושיגר פצצה שנעצרה במשקוף. "אנחנו בינתיים מרוצים מהיכולת של טוטו", מבהיר עוזר המאמן יוסי אבוקסיס, "וזה שהוא על הספסל לא אומר שהוא יישאר שם עוד זמן רב. הבאנו אותו כי אנחנו מאמינים שהוא יכול להפוך די מהר לאחד החלוצים והשחקנים הטובים בארץ".

הבעיה היא שכבר לפני יותר מארבע שנים ניתן היה לומר דברים זהים על תמוז, שבגיל 17 וחצי פרץ ככוכב שביט במגרש האורווה וכבש 11 שערים במדי הפועל פתח תקוה בקצת יותר מחצי עונה. חודשים ספורים לאחר מכן כבר זומן לנבחרת הלאומית (תמוז הוא אולי אחד היחידים בתולדות הכדורגל הבינ"ל ששיחק במקביל בנוער, באולימפית ובבוגרת). מאמנו בנבחרת הנוער דאז, זאביק זלצר, מספר: "עבדתי ימים רבים וערכתי פגישות לא מעטות עם שרת הפנים רוחמה אברהם כדי לאזרח את טוטו. גם כי הגיע לו וגם כי הוא תרם איכויות די נדירות לנבחרת הנוער ומאוחר יותר גם לבוגרת. טוטו הביא איתו מהירות וכוח שפשוט לא היו כאן. הוא גם היה כובש שערים מחונן. ראיתי בו אז סוג של כפיל של אייגבני יעקובו והאמנתי שדי מהר הוא יגיע לאירופה".

במקום זה הגיע תמוז בגיל 18 לפרויקט המגלומני של ארקדי גאידמק בטדי. בעונה הראשונה שלו הוא המשיך את מפעלות הפרודיג'י עם 10 שערים, אך בשתי העונות לאחר מכן הוא הסתפק בשישה וארבעה. טוטו איבד את מקומו בהרכב ואף נופה מהנבחרת. "הקליטה בבית"ר לא הייתה קלה", משחזרת אורית תמוז בלשון המעטה. "טוטו החל לזכות בכל התהילה וברור שזה השפיע עליו. מילד די אלמוני בפתח תקוה הוא הפך לאחת הדמויות המוכרות במדינה. אי אפשר היה ללכת איתו בקניון מרוב אנשים שרצו לעצור אותו לתמונות וחתימות. ואיזו חתימה הייתה לו בחיים?". האם המודאגת ביקשה מקורנפיין למנות לבית"ר פסיכולוג או מאמן אישי (קואץ') שיעזור לטוטו ולחבורת הצעירים שלצדו להתמודד עם הלחצים המטורפים של עידן גאידמק, אך זה לא קרה. "אמרתי לו: 'אתם שם ילדים כמו טוטו ועמית בן שושן לצד ותיקים כמו שמעון גרשון ואריק בנאדו וזורק את כולם לאותו בלנדר. מה הם עברו בחיים ומה האחרים עברו? לכן, לדעתי, בית"ר לא מיצתה את היכולות שם כי היה יותר מדי לחץ ופחות מדי הכוונה מנטאלית-רגשית וגיבוש קבוצתי".

בירושלים טוענים כי היו שלוש קבוצות חברתיות בבית"ר ההיא: "הירושלמים", "הוותיקים" ו"טוטו תמוז". "זה לא שטוטו היה דמות לא מקובלת או לא אהובה בקבוצה", מסבירים במועדון, "זה פשוט שהוא לא ממש התחבר לירושלמים, כלומר ליצחקי, בן שושן וברוכיאן. וגם לא לגרשון, בנאדו ועידן טל. הוא נשאר די לבד, למרות שאנשים די אהבו את האופי ואת חוש ההומור שלו". אורית תמוז גורסת ש"בכדורגל כמעט שאין חברים. יש לטוטו חברי ילדות מדהימים ומעט מאוד חברים מהכדורגל, אבל הוא כן הצליח ליצור קשר עם גרשון ובנאדו ואני יודעת שהוא מאוד מאוד העריך אותם". שתי בעיות נוספות של תמוז בבית"ר היו ההתמודדות עם חילופי המאמנים התכופים והחתמות החלוצים הזרים. "את טוטו ראו משום מה תמיד כאופציה שניה", מסבירים בבית"ר. "הוא לא נתפש כסקורר מספיק עקבי או שחקן מספיק איכותי כדי להיות בהרכב של קבוצה שתופשת מעצמה אלופה קבועה ונציגה בצ'מפיונס ליג".

אולי זו הסיבה שבעונה שעברה, כאשר בית"ר כבר בעידן פוסט המזומנים של ארקדי וגם אגייאר כבר אינו בנמצא, חזר טוטו לקבל את הצ'אנס ובאותה הזדמנות הזכיר כי עדיין מדובר בחלוץ די מחונן. תמוז לא פתח במרבית המשחקים ועדיין סיים את העונה עם 12 שערים. אייל לחמן, מאמן הפועל רעננה שמכיר את טוטו מגיל 6 בפתח תקווה, טוען: "אם תבדוק בשנים האחרונות את תפוקת הכיבושים של תמוז פר דקות משחק, תגלה שהוא כנראה החלוץ הכי פורה בארץ. אנשים טוענים שאין לו טכניקה, אבל הם לא יודעים על מה הם מדברים. זה שיש לו כוח אדיר ומהירות לא אומר שהוא לא טכני. הבעיטה של טוטו בשתי הרגליים היא שווה ונקיה. הוא מסוגל לתת פס מ-20 מטר לפינה בדיוק ובעוצמה שאף חלוץ בארץ אינו מסוגל לה. הוא מסוגל להרים כדור משני הצדדים ב-15 וריאציות שונות. הרגל שלו עד כדי כך עדינה וטכנית. לדעתי, הוא אחד החלוצים הצעירים הטכנים באירופה ושם הוא גם צריך היה לשחק. אבל מה לעשות שטוטו קצת עצל. הוא כל כך מוכשר שהוא לא תמיד אוהב לעשות עבודה. לא תראה אצלו את התזזיתיות והמאמץ של חלוצים כמו בן סהר, איתי שכטר או אליניב ברדה".

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/188605.jpg

בינתיים נאלץ תמוז להתמודד רק מול השניים הראשונים. שכטר, בגלל סיבות מובנות (31 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה וכושר טוב גם עכשיו), הוא באנקר בהרכב של גוטמן. אך גם סהר, שהגיע בעלות של כמעט חצי מיליון יורו לעונה, ממשיך לקבל קרדיט משמעותי מהמאמן למרות שבשבועות האחרונים הפגין כושר חלש. "איתי ובן הם חלוצים מעולים וטוטו כמובן יצטרך להוכיח את עצמו כדי לשחק בהרכב, כמו שצריך", טוענת אורית תמוז, וגם רונן קצב, סוכנו של תמוז, שמייצג גם את שכטר וסהר, גורס כי "כל החלוצים בהפועל הם ברמה הכי גבוהה, ואני עדיין חושב שטוטו יכול לתרום הרבה מאוד. וזה בסדר שהוא בינתיים מתחיל על הספסל".

אולם גם אם למקורביו עדיין אין בעיה עם זה שתמוז פותח על הספסל, הוא רוצה הרכב. "אני לגמרי מבין את הרצון הזה", מציין אבוקסיס, שחונך את טוטו מאז שהגיע להפועל ויצר קשר די קרוב עם החלוץ. "יכול להיות מאוד שטוטו בעתיד הקרוב ישחק בהרכב ויכול אפילו להיות שבמשחקים מסוימים נשחק עם שלושה חלוצים". אולם סביר שזה לא יקרה מול ליון. טוטו, אם ישחק, יישלף כאס מן הספסל. במקרה של שער או פעולה חיובית משמעותית אחרת, הוא יכול לקנות את עולמו. ואולי גם את אמונם של מאמן שלא ממש רצה להביא אותו וקהל אוהדים שלא שש לקבלו. תמוז חתום לעוד שנתיים וחצי בהפועל, אך הרצון שלו הוא להגיע לאירופה עוד קודם לכן. "היו לנו כמה הזדמנויות בעבר", מספר קצב, "טוונטה אנסחדה, אלופת הולנד כיום, הייתה מילימטר מהחתמת טוטו, אבל בסוף זה נפל על סעיפים זניחים וקטנים. אולי זו הייתה טעות. אבל אין לי ספק שאם טוטו ישחק היטב בהפועל, הדרך לאירופה תהיה סלולה עבורו".

מבחינת כשרון גרידא, תמוז שווה אירופה כבר מזמן. מבחינת התנהלות ואולי גם התנהגות, הוא בינתיים הוכיח שהוא שייך לישראל. בגיל 22 וחצי, תמוז עדיין שחקן ספסל ונתפש כפוטנציאל לא ממומש. זה יכול להשתנות מהר מאוד. הוא פשוט צריך להוכיח מה הוא שווה על הבמה המרכזית של ליגת האלופות.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/188606.jpg

תאריך:  29/09/2010   |   עודכן:  29/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בעקבות זעם רב שהביעו משתמשי האינטרנט במדינה, הדגיש המפקח על התקשורת במדינה כי חוק המדיה החדש לא ידרוש רישום של בלוגים ופורומים, אך יעודד אותם לעשות זאת
חיים ביאור
על-פי הסקר, ככל שגיל העובד צעיר, כך הוא מגלה רצון רב יותר להמשיך לעבוד מעבר לגיל הפרישה הרשמי    יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד שביצע: "אנשים המגיעים לגיל הפרישה עדיין מצויים בשיא כושרם"
מיה אפשטיין
מקורות המקורבים לשתי החברות מדווחים על אינטגרציה בשירותים של ענקית הטלפוניה והרשת החברתית, שיאפשרו לשלוח הודעות SMS דרך פייסבוק וימריצו את שירות הצ'אט הקולי של החברה
איציק וולף
ראש סוכנות הגרעין האירנית הודיע כי העברת הדלק הגרעיני תסתיים ב-7 בנובמבר ורק חודשיים-שלושה אחר כך תתחיל אספקת החשמל
יעל גרונטמן
לדברי כלכלני בית ההשקעות: כל החלטות העלאת הריבית באו לאחר חודש בו עלו מדדי המניות לפני תאריך ההחלטה, ובחמש מתוך שש המקרים העליות היו חדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il