חברת סלקום הציגה רווחים של 270 מיליון ש"ח בסיום המחצית הראשונה של שנת 2001. זהו גידול של %19 בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד. החברה הגדילה גם את הרווחים לפני הוצאות מימון, מיסים, פחת והפחתות בשיעור של %13 בהשוואה לחציון המקביל אשתקד. סכום העומד על 831 מיליון ש"ח.
הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2001 הסתכמו ב-2.3 מיליארד ש"ח, גידול של %7 בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד.
בסיום הרבעון השני לשנה זו הציגה סלקום רווח של 137 מיליון ש"ח, גידול של %20 בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, וגידול של %3 בהשוואה לרבעון הקודם. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד ש"ל, גידול של %8 בהשוואה לרבעון המקביל וגידול של %3 בהשוואה לרבעון הקודם.
גם ברווח התפעולי הצליחה החברה להגדיל את רווחיה בשיעור של %44 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של %57 בהשוואה לרבעון הקודם. החברה גייסה רווח תפעולי של 274 מיליון ש"ח. באשר לרווח לפני הוצאות מימון, מיסים, פחת והפחתות (EBITDA) חל גידול של %33 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של %31 בהשוואה לרבעון הקודם.
הוצאות המכירה והשיווק ברבעון השני הסתכמו ב-133 מיליון ש"ח, קיטון של %18 בהשוואה לרבעון הקודם. הוצאות הנהלה וכלליות הסתכמו ב-141 מיליון ש"ח, קיטון של %1 בהשוואה לרבעון הקודם.
לדברי יעקב פרי, נשיא ומנכ"ל סלקום, תשקיע החברה את מירב רווחיה להשקעות בטכנולוגיות, בתשתיות ובמערכות חדשות ובשיפור השרות ללקוחות. לדבריו, החברה מחוייבת להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב והאיכותי ביותר, תוך התאמה מירבית לצרכיהם.
פרי הוסיף כי האיתנות הפיננסית אפשרה לסלקום להגדיל את השקעותיה ברבעון השני בפיתוח רשת ה-TDMA ובפיתוח מוצרים חדשים. ברבעון השני הסתכמו ההשקעות ב-285 מיליון ש"ח, מתוכן 183 מיליון ש"ח הושקעו ברשת TDMA ו-32 מיליון שקל בהקמת התשתית לרשת ה-GSM של החברה.
לדברי יצחק אידלמן, מנהל חטיבת הכספים בסלקום, המהלך שנקטה החברה במהלך הרבעון השני היה מהלך של התייעלות שתוצאותיו נראים בהמשך הגידול בהכנסות וירידה בהוצאות התפעוליות.
אידלמן הוסיף, כי מכפיל ה-EBITDA לכיסוי ההתחייבויות הפיננסיות במחצית הראשונה של 2001 עמד על 1.45. לדבריו, יחס זה מעיד על חוסנה של החברה, שכן פחות משנה וחצי יכולה סלקום להחזיר את כלל התחייבויותיה באמצעות רווחיה התפעוליים בלבד. כמו כן, עולה מכך כי סלקום מנצלת כיום חלק קטן מתוך פוטנציאל המינוף שלה - דבר המקנה לה יתרון רב בכניסתה הצפויה לתחומים חדשים.
סלקום השקיעה למעלה מ-100 מיליון שקל בהטעמת מערכת הבילינג החדשה. המערכת אפשרת לסלקום להציע מבצעי שיווק ושרותים ייחודיים. הסבת המערכת בילינג הינה פרויקט מורכב ביותר וכדי להטמיעה בהצלחה, האטה סלקום במהלך הרבעון השני את מבצעי השיווק והגיוס של לקוחות חדשים.
ברבעון השני הצטרפו לסלקום כ-65 אלף לקוחות, אך עם הטמעת הבילינג וחידוש תהליך הגיוס הצטרפו לסלקום בחודש יוני כ-43 אלף לקוחות חדשים. בסוף הרבעון השני הגיע מספר לקוחות סלקום לכ-2.1 מיליון לקוחות.
לדברי פרי, חשוב להדגיש כי רווחי השיא של רבעון זה, הושגו דווקא בחודשים בהם היה גידול קטן באופו יחסי, בגיוס בלקוחות. עם סיום מבצע ההטמעה של המערכת יצאה סלקום עם מבצעי שיווק ושרותים מיוחדים, לפי צורכיהן הייחודיים של קבוצת הלקוחות השונות.
בתחום תקשורת הנתונים הניידת ובתחום שרותי התוכן הסלולריים הושקו בחודשים האחרונים שרותים ופתרונות לקהלי יעד במגזר העיסקי והפרטי. כך הושק עולם המשחקים למגזר הפרטי בו משתמשים כ-120 אלף צעירים המעבירים עשרות מיליוני הודעות SMS. למגזר הסקי הושקו שני פתרונות המאפשרים לעובדי שטח להתחבר ל-outlook הארגוני, לקרוא אי-מיילים, לעדכן פגישות וכו'.
יחד עם זאת המשיכה חברת סלקום גם ברבעון זה את תרומתה לקהילה. החברה פועלת בתחומים מגוונים כגון, אומנות, תרבות וספורט. כמו כן, מסייעת סלקום לעובדיה לקיים פעילות התנדבותי למען ילדים חולים ואוכלוסיה במצוקה בכל רחבי ישראל.