X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הישג היסטורי לנהג רד בול, שהרוויח מהופעה איומה של אלונסו: "אני בהלם"
▪  ▪  ▪
קבלו את האלוף. סבסטיאן פטל (gettyimages). צפו בסיום המירוץ ובחגיגות המרגשות

העונה הצמודה, הדרמטית והמרגשת ביותר בהיסטוריה של הפורמולה 1 הגיעה לשיאה היום (ראשון) בסיום פנטסטי. נהג רד בול, סבסטיאן פטל, שדורג שלישי ערב המירוץ והיה בעל סיכויים נמוכים להפתיע, זינק מהפול פוזישן, שמר על ההובלה וניצל טעויות של פרננדו אלונסו ומארק וובר כדי לחגוג אליפות עולם ראשונה בקריירה המטאורית שלו - בגיל 23 בלבד.

"אני בהלם מוחלט. זו העונה הכי גדולה בקריירה שלי", סיכם סבסטיאן פטל לאחר המירוץ, "הייתה עונה קשה פיזית ומנטלית לכולנו. תמיד האמנו בעצמנו והיום זה יום מיוחד. ניסיתי להימנע ממגע עם אנשים ולהתרכז בעצמי ולנצח את המירוץ. המכונית שלי הייתה נהדרת. לואיס המילטון התקרב אלי בהתחלה, אבל קוביקה עשה לו חיים קשים וזה עבד לטובתי".

"לא ידעתי כלום עד שראיתי את דגל השחמט, אמרו לי שזה נראה טוב ושצריך לחכות. אני חייב להודות להרבה אנשים, לכל המכונאים והמהנדסים, אני בטוח שהם נהנים מזה בדיוק כמונו. זה היה מסע מדהים עם רד בול ואחרי כל הירידות והעליות במהלך העונה. זה מרגיש מדהים".

פטל התייחס גם למהלך העונה עצמה: "הייתה עונה מדהימה. אני לא זוכר כמה פעמים היה מוביל אחר לדירוג. בהתחלה פרארי ואלונסו פתחו טוב, לואיס המילטון הוביל בשלב מסוים, אחר כך אני ו-וובר הובלנו. הייתה שנה אינטנסיבית וקשה. אני גאה מאוד שזכינו גם באליפות היצרנים".

צפו בתאונה הקשה של מיכאל שומאכר בפתיחה >

סבסטיאן פטל בן ה-23 נחשב לכישרון העולה בפורמולה 1 וכבר בעונה שעברה הוא הגיע למקום השני אחרי ג'נסן באטן הבריטי. וכאמור, העונה הוא עשה את קפיצת המדרגה המתבקשת וכבר בשנה הבאה הוא צפוי להיות הנהג הבכיר ברד בול. אגב, פטל זכה במספר שיא של מקצי דירוג העונה - שבעה.

צמרת הדירוג הכללי הסופית
1. סבסטיאן פטל (רד בול) - 256 נקודות.
2. פרננדו אלונסו (פרארי) - 252.
3. מארק וובר (רד בול) - 242.
4. לואיס המילטון (מקלארן) - 240.
5. ג'נסן באטן (מקלארן) - 214.

מהלך המירוץ
כמו בכל גראנד פרי, האקשן הגדול מגיע כבר בזינוק. ג'נסן באטן עקף את אלונסו מיד לאחר הירייה, אבל באירוע המרכזי היה מעורב מיכאל שומאכר. בן ארצו וחברו לקבוצה, ניקו רוזברג, נתן מכה קלה למכונית של שומי, ומיד לאחר מכן ויטאנטוניו ליוצי האיטלקי נכנס בו בחוזקה והוציא את שניהם מהמירוץ. אבל לא לדאוג שניהם יצאו בשלום והחליפו חיוכים בדרך לחדרי ההלבשה.

בהקפה השמינית מארק וובר לא פניה רעה ושיפשף את אחת הדפנות. האוסטרלי נאלץ לרדת לרחבת הטיפולים ותוצאה מכך צנח למקום ה-16. גם אלונסו נכנס לפיט-סטופ וירד למקום ה-11, בעוד שפטל יצא רק שני מהרחבה. את ההצגה גנבו נהגי רנו, ויטאלי פטרוב ורוברט קוביצה. הראשון התמקם לפני אלונסו ופשוט לא איפשר לו לעקוף. גם הנהג הפולני חסם את המילטון ברוב שלבי המירוץ והרס לו את הסיכויים האפסיים ממילא.

פטל המשיך לדהור קדימה עד שראה את דגל השחמט. ג'נסן באטן סיים במקום השני, לואיס המילטון הגיע שלישי, ניקו רוזברג ממרצדס הגיע רביעי. צמד נהגי רד בול שגנבו את ההצגה, רוברט קוביצה ו-ויטאלי פטרוב, סיימו במקומות 5 ו-6. פרננדו אלונסו המאכזב והמאוכזב חצה את קו הסיום רק במקום השביעי. מיכאל שומאכר, שעונת הקאמבק הסתיימה כבר בהקפה הראשונה, דורג במקום התשיעי הכללי וינסה להצליח יותר בעונה הבאה.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/196369.jpg

תאריך:  14/11/2010   |   עודכן:  14/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תערוכה חדשה מתארת כיצד לכל חברה יש את הסם החביב עליה - מחשיש, אופיום ופטריות הזיה ועד לסמים חוקיים כמו קפה ואלכוהול
חן מענית
‎‎במהלך בקשת צ'רלטון לביטול פסק הבוררות בינה לבין ההתאחדות לכדורגל, הודה מי שמשמש כיועץ של צ'רלטון על קשרי עבר עם הבוררת    "חשבתי שהיא תמסור זאת לצדדים - היא לא עשתה את זה"
איציק וולף
רעיית שר הביטחון השיבה לעתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל וטענה כי לבעלה, אהוד ברק, לא היה כל קשר להעסקת העובדת הפיליפינית    ביקשה שיטילו עליה קנס מינהלי על-מנת "למצות את העניין"    הפורום למען ארץ ישראל משך את העתירה
עידן יוסף
מחה נגד עצומת האמנים התומכים בחרם באריאל ונגד כינוס האמנים שהשתלוח בשרת התרבות
יפעת גדות
ודאו כי הילדים שוטפים את ידיהם לעתים קרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il