X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין הפרקויטים: מערכת לאיתור לכודים וניצולים מתחת להריסות מבנים שקרסו; מערכת דיאגנוסטית, לא פולשנית, לאבחון מחלות באיברים פנימיים ועוד
▪  ▪  ▪

מעל 10 פרויקטים נבחרים, שפותחו בסיוע תוכנית תנופה, הפועלת במסגרת לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, ייחשפו לראשונה לקהל הרחב במסגרת תערוכת "טכנולוגיה 2003". התערוכה תיערך בגני התערוכה בתל אביב, בתאריכים 23-26 ביוני 2003, בחסות משרד התעשייה המסחר והתעסוקה.
בין הפרויקטים ניתן יהיה לבחון מקרוב מערכת חדשנית המשמשת לאיתור לכודים וניצולים מתחת להריסות מבנים שקרסו וטכנולוגיה המסייעת לקידוד ולהטמעת מידע בתמונות המודפסות על בדי טכסטיל. המערכת תשמש בעיקר לשמירה על זכויות היוצרים ותסייע למלחמה בזייפנים.
לדברי מנהל תוכנית תנופה, יעקב פישר, הסיוע ליזמים במסגרת תנופה כולל מענק כספי בגובה 85% מהתקציב המאושר, עד לתקרה של 210,000 ש"ח לתוכנית, והוא מיועד לבניית אב-טיפוס; רישום פטנט; הכנת תוכנית עסקית וקידום עסקי.
פרויקט נוסף שיוצג בתערוכה, עם זוית אקטואלית במיוחד, יחשוף מכשיר מבוקר מחשב, מעין שסתום אלקטרוני, אשר ניתן להפעלה אך ורק על-ידי גורם מורשה, המחזיק בקוד ובאמצעי האלקטרוני להפעלה. השסתום יוטמע, לדוגמה, במיכלי גז, או דלק, וימנע הכנסת נוזלים, גז או חומרים רעילים אחרים, על-ידי גורמים לא מורשים.
עוד בתצוגה: מערכת דיאגנוסטית, לא פולשנית, לאבחון מחלות באיברים פנימיים, מערכת בקרה מתקדמת, לזיהוי תקלות מכונה בתעשיות תהליכיות, כגון תעשיית האלקטרוניקה ותעשיית המוליכים למחצה, מעטפת חצויה לחימום/קירור צנרת, מערכת הפעלה אוטומטית לדגימת תמיסת קרקע בחקלאות ומערכת מומחה המשמשת לבקרה ואבחון תקלות במכונות רכיבים.
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, הדגיש את החשיבות שהוא מייחס לחדשנות בענפי התעשייה המסורתית, המהווה, לדבריו, את המפתח להישרדותם בשווקים התחרותיים.
"בתעשייה המסורתית, החדשנות אינה נמדדת רק במדד הטכנולוגי, אלא בכל מדד שעשוי להעלות באופן משמעותי את סיכויי המוצר להמכר, כמו: עיצוב חדשני, ארגונומיקה משופרת, או ידידותיות לסביבה". לדבריו, בתקופה בה התחרות על כיסי הצרכנים מגיעה לשיאים, המונח "מוצר Hi-End" מבטא היטב את יתרונותיו בכל התחומים החשובים למשתמש ולא רק בתחום הטכנולוגי.
לדברי פישר, תוכנית תנופה נוסדה כדי לעודד יזמות טכנולוגית על-ידי תמיכה בפעילות הנדרשת מיזמים בראשית צעדיהם וכדי לקדם רעיונות טכנולוגיים חדשים לקראת מימוש תעשייתי. הסיוע מאפשר ליזמים להגיע להחלטה ביחס לכדאיות המיזם בטרם הושקעו בו כספים רבים וזמן יקר.
מעל 300 חברות מהארץ ומחו"ל ישתתפו ב"טכנולוגיה 2003" - התערוכה הבינלאומית ה-17 לחידושים ולהישגי הטכנולוגיה.
בין הענפים בתערוכה: מכונות וכלים לעיבוד מתכת ופח, הידראוליקה, רובוטיקה, אוטומציה פיקוד ובקרה, טכנולוגיות לייזר, אביזרים טכנולוגיים ועוד. במהלך ימי התערוכה יתקיימו כנסים וימי עיון מקצועיים.
בין הגורמים מחו"ל המגיעים לארץ:
- נציג בכיר של CETRA, המועצה הטייוואנית לעידוד סחר חוץ, אליו יתלוו נציגי 9 חברות היי-טק, אלקטרוניקה ומיכון, רובן בתחום המיכון התעשייתי;
- נציגות מרשימה לחברות אמריקניות, כשהבולטת שבהן Haas Automation, יצרנית של מכונות לעיבוד שבבי בטכנולוגיות שונות, כבר הודיעה כי תשקיע מעל 750 אלף דולר בהשתתפותה בתערוכה;
- נציגים בכירים ממשרד החוץ, משרד האוצר וממשרד הכלכלה, העבודה ומדיניות חברתית, הפולניים, יגיעו לישראל לקחת חלק פעיל במסגרת אירועי "טכנולוגיה 2003".
במשלחת, אשר תמנה 20 איש, יהיו בין השאר נשיא הסוכנות לפיתוח תעשייתי של פולין, נשיא הסוכנות הפולנית להשקעות בינלאומיות, נשיא לשכת המסחר של פולין ונציגת "ארנסט אנד יאנג" פולין.
למשלחת יצטרפו גם מספר תעשיינים בכירים, בהם נשיא קבוצת Zasada לרכב וציוד תעשייתי, יו"ר Bartimpex, תעשיות תשתית וקונסטרוקציות ונשיא Metaloexport מתכות מיכון וכלים תעשייתיים.
המבקרים ידונו בעתיד שיתוף הפעולה התעשייתי והיחסים הכלכליים בין ישראל לפולין על רקע שינוי מעמדה של פולין בשווקים הבינלאומיים. כמו כן ידונו בפוטנציאל לשיתוף פעולה עם התעשיות הפולניות שבתחום אחריותה של הסוכנות לפיתוח תעשייתי בתחומים הצבאיים, כמו גם בתחומי הספנות, המתכות והציוד התעשייתי. כן יעמדו על הפרק הזדמנויות להפרטה ושיתוף פעולה בתעשיות שבתחום סמכותה של הסוכנות הפולנית להשקעות בינלאומיות.
- נציגי אשכול הננוטכנולוגיה של סאארלנד, המאוגד בקבוצת NanoBioNet, מתכננים לפגוש במסגרת תערוכת "טכנולוגיה 2003" חברות ישראליות, לטובת שיתופי מו"פ וגיוס השקעות.
לדברי דב רביב, נציג סאארלנד בישראל, ייערכו גם מספר פגישות עם חברות ישראליות הבוחנות אפשרות להכנס באמצעות שיתוף הפעולה לשוק האירופאי. קבוצת NanoBioNet מונה כ-100 מדענים, יזמים, קליניקאים, מומחים לפטנטים ומשקיעים.
הקבוצה מציעה מחקר ופיתוח ידע וכן פתרונות למגוון יישומים, דוגמת משטחים עם תפקודים חדשים לרכיבי רכב ולמכונות ייצור, מכשור רפואי ואריזה, פתרונות חדשים להעברה בגוף של תרופות מכווננות-מטרה, ייעול משטחים לאברים מלאכותיים ופיתוח משטחים אינטליגנטים במערכות מיקרופלואידיות.
- משלחות בדרג בכיר מסינגפור ומטורקיה.
- 14 חברות תעשייה ומיכון מגרמניה המייצרות, בין השאר, מכונות לתעשייה הכבדה, רובוטים, מנופים, מכונות בקרה, ומכונות ריתוך וציפוי, יציגו את מוצריהן בביתן מיוחד, תחת הדגל הגרמני. ההשקעה הכוללת בהשתתפותן בתערוכה ובביתן הלאומי, מוערכת במעל רבע מיליון אירו.
לדברי עו"ד אמיר תמרי, מנכ"ל מרכז הירידים והקונגרסים, מייד עם סיום המלחמה בעירק החלה התעוררות, הן מצד מציגים ישראלים, אך בעיקר מצד גורמים מחו"ל, הרואים בתערוכה הזדמנות לפיתוח וחיזוק קשרי מסחר עם חברות ישראליות.
המבקרים ב"טכנולוגיה 2003" יוכלו להנות גם מתערוכת עיצוב שבמרכזה מוצרים שונים אשר עוצבו, תוכננו ובוצעו על-ידי המעצב הישראלי אלון רזגור, מעצב מוצר ומרצה במכללת ויצ"ו חיפה. התערוכה תציג את תהליכי היצירה משלב הרעיון והסקיצה ועד למוצר הסופי. בין המוצגים: צעצועי ילדים מחומרים ממוחזרים, מכשור רפואי, מכשירי צריכה אלקטרוניים, אריזות מזון ומגוון מוצרים לבית.
דוגמאות למוצרים שיוצגו:
- חברת BETA האיטלקית, העוסקת בייצור כלי-עבודה ידניים, הודיעה כי תציג בתערוכה, מכונית מרוץ מסוג פורמולה 1 ששווייה מעל מיליון יורו. עלות ביטוח הבאת המכונית לארץ לימי התערוכה היא מעל ל-10,000 דולר.
-"מניפולטור פנאומטי", מתקן הרמה שנועד למנוע פגיעה בגב התחתון בקרב עובדי מפעלים, יוצג בתערוכה על-ידי חברת "אילן את גדעון ציוד לתעשייה".
ה"מניפולטור" הוא מתקן הרמה הממוקם מעל לראשו של העובד. כאשר העובד רוצה להרים חפץ כבד במיוחד, או להזיזו ממקום למקום, הוא עושה זאת באמצעות מתקן ההרמה, המאזן את משקל המוצר באופן פנאומטי. תכונת האיזון מאפשרת הרמה והזזה של אובייקטים כבדים במיוחד, בקלות, במהירות, בדיוק וללא השקעת מאמץ מצד המפעיל בתחנת העבודה.
- חברת KNT Engineering תציג רובוט ענק המסוגל להעמיס ולארוז למעלה מ-36,000 קופסאות שימורים בשעה. רובוט דומה, אשר פותח על-ידי MOTOMAN, יצרנית הרובוטים הגדולה ביפן, כבר הותקן במפעל "זנלכל מוצרי מזון" באזור תעשייה אלון התבור, המייצר מגוון רב של קופסאות שימורים. רובוט נוסף נמכר לתעשייה האווירית בישראל, שם הוא משמש לליטוש שפות כנפי מטוסי בואינג.
- חברת דורטק טכנולוגיות כניסה בע"מ, נציגת חברת COIL איטליה, תציג בתערוכה דגם חדשני של דלת מהירה לשימושים בתעשייה, במחסנים וכד'. בדלת ניתן מענה לבעיות המטרידות משתמשים בדלתות נגללות מהירות: המלגזה ועגלת המשטחים, נתקלים בדלת תוך כדי פעולתה. בדלתות "רגילות", עשויה התקלות להשבית את הדלת לשעות רבות ואפילו ימים. מעבר להוצאה הכרוכה בתיקון תקלה, נגרמת הפרעה לפעילות השוטפת, בשל השבתת הדלת.
- המציג הגדול ביותר: קבוצת קומטל
קבוצת פתרונות הטכנולוגיה וההנדסה קומטל, הודיעה כי תשקיע מעל 650 אלף דולר בהשתתפותה בתערוכת "טכנולוגיה 2003". הקבוצה, שבבעלות יוסף איסלר ועמיחי דרזנר, תציג על שטח כולל של 600 מ"ר ותהיה המציג הגדול ביותר בתערוכה.

תאריך:  18/06/2003   |   עודכן:  18/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הפרויקט מוערך בכמיליון שקל
הדר פרבר
סקר אתר שידוכים אמריקני מצביע על שיטות פרידה מקוונות ואלקטרוניות; 37% מהמשתתפים בסקר חושבים שזה הולם לשלוח מייל פרידה; "תמיד אפשר היה לפגוע במישהו. הטכנולוגיה רק מאפשרת לנו להגיע רחוק יותר"
מירב לוי
הפעיל - קוצי סלאמה ביצע פיגוע ירי והניח מטעני חבלה; רקטת קסאם נחתה ביישוב ישראל סמוך לרצועת עזה
עמוס באר
מסר בראיון לגלי צה"ל כי אם יהיה צורך תערוך החברה עבודות מיגון נוספות
מירב לוי
נפגש עם כל נציגי הארגונים בהם גם החמאס והג'יהאד האיסלמי; דרש להגיע להפסקת אש; בישראל יפסיקו את ההתנקשויות; החמאס אמור להשיב מחר על הדרישה להודנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il