X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערכה: ימכרו כ-120 אלף מזגנים מתוצרת כחול-לבן; וינבגרגר: קיימת אפלייה לטובת יבואני המזגנים בכל הקשור לפיקוח על המוצר
▪  ▪  ▪

עומס החום הכבד במהלך חודש מאי גרם למחסור במזגנים ולהקדמת "עונת הקיץ". כך מסר יאיר וינברגר, יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, על סמך בדיקה שערך האיגוד בקרב היצרנים.
וינברגר ציין, כי להערכת היצרנים בקיץ 2003, (חודשים מאי-אוגוסט), ימכרו כ-120 אלף מזגנים תוצרת כחול-לבן, כמות המהווה גידול של כ-20% לעומת הקיץ אשתקד. סך כל המכירות יסתכם בכ-400 מליון ש"ח, בדומה לקיץ הקודם.
היצרנים מעריכים, איפוא, כי הגידול בכמויות המזגנים שימכרו הקיץ והשינויים בסל המוצרים, יקזזו את הירידה במחירים.
יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים מדגיש, כי גם המחיר האטרקטיבי של מזגנים תוצרת כחול-לבן שמחירם ירד למעשה ריאלית ביותר מ-10% בשנה האחרונה, תרם לגידול במכירות.
להערכת יצרני הענף, יצוא המזגנים בקיץ זה צפוי להסתכם בכ-30 מיליוני דולרים - בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. וינברגר מציין, כי מדובר בעיקר ביצוא מזגנים למערב - אירופה, מזרח - אירופה, אפריקה, מקסיקו, אוסטרליה, דרום - אמריקה ואפילו לסיביר.
הוא הוסיף, כי המזגנים מתוצרת כחול-לבן הינם בטיב ובאיכות גבוהה ומאפשרים להתמודד בהצלחה בשווקים הבינלאומיים ובארץ.
וינברגר ציין, כי בשנה האחרונה השקיעו היצרנים כ-35 מליון ש"ח בציוד חדיש ובפיתוח, וכי הקיץ יצאו כ-30 דגמים חדשים של מזגנים כחול-לבן לשוק.
יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים מדגיש, כי הפיתוח המתקדם בישראל של מזגנים, מאפשר להעמיד טכנולוגיות חדישות ומוצרים חדשנים לשימוש הצרכן הישראלי וללקוחות בעולם.
יצויין, כי היצרנים מוציאים הקיץ לשוק קו חדש ומתקדם של מזגנים. הטכנולוגיות החדישות המוצגות על-ידי יצרני המזגנים כחול-לבן, נותנות יתרונות לצרכן בעיקר בתחום של חסכון בחשמל, שיפור באיכות האויר ובקרות אלקטרוניות משוכללות יותר על פעולת המזגן.
עוד עולה מהבדיקה של התאחדות התעשיינים, כי ענף המזגנים המשיך להתייעל ובשנה האחרונה ירד כח האדם בענף בכ-10% ופוטרו כ-400 עובדים. כיום מועסקים בענף כ-3,700 עובדים בכ-10 מפעלים של מזגנים ורכיביהם. בין המפעלים הבולטים בענף - אלקטרה מקבוצת אלקו ותדיראן מקבוצת קרייר, פרג מבית שיכון ובינוי, אלפין ואחרים.
וינברגר טוען, כי קיימת אפלייה לטובת יבואני המזגנים בכל הקשור לפיקוח על המוצר וכי הפיקוח על היבוא רופף למדי. בעוד שהיצרנים הישראלים נמצאים בפיקוח מלא ושוטף של מכון התקנים ונושאים בגאווה את תו התקן הישראלי, הרי שליבואני המזגנים מבוצעת בדיקת אב-טיפוס בלבד, (אחת לארבע שנים), ובדיקות זיהוי מדגמיות בלבד של המשלוחים המגיעים למכס.
זאת ועוד, במסגרת הפיקוח השוטף של המזגנים מתוצרת מקומית, נבדקת גם עמידתם בדרישות היעילות האנרגטית (P.O.C) להבטחת החיסכון בצריכת החשמל. כאשר לעומתם, המזגנים המיובאים נבדקים לעמידה בדרישה זו במסגרת בדיקת אב הטיפוס בלבד, דהיינו אחת לארבע שנים.

תאריך:  22/06/2003   |   עודכן:  22/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
באתר - קטלוג מוצרים של כל מוצרי נירלט, כולל מוצרי פיינטמג'יק, עם גלריה של צילומי פרויקטים ברחבי הארץ, פורומים לשאלות הגולשים ועוד
גלית יצחק
מלם תעניק אספקת מרובי מעבדים מדגם ES7000‏; בימים אלה נמצאת החברה במגעים עם מס' חברות נוספות במשק על-מנת לספק את הפתרון המלא למשרדי הממשלה ולחברות הממשלתיות
מירב לוי
שרון: הפסקת האש הינה שלב מהיר לקראת פירוק הנשק; על תוכנית פריצקי לפנות את המתנחלים לנגב והגליל אמר - הוא חרג מסמכותו; לבנת: על השר פריצקי לעסוק בענייני משרדו
הדר פרבר
יחד עם זאת, על-פי הסקר חשיבות רבה מיוחסת למנכ"ל בעל ערכים מוסריים גבוהים; בארה"ב מאמינים בערכי המוסר של המנכ"לים; הביטחון התעסוקתי האישי של העובד דורג כגורם בעל החשיבות הנמוכה ביותר בסדר העדיפויות של המנכ"ל
הדר פרבר
המנעול משולב נעילה אלקטרונית עם נצרה מתוכחמת הכוללת שילוב של צפנים ברמה מתקדמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il