X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות קרובי משפחה קידמו פניהם של 334 האסירים המשוחררים היום; בימים הקרובים ישוחררו עוד כ-100 אסירים; שרון בקבינט הביטחוני: הוצגו תרחישים חמורים שדורשים השקעה רבה; האחריות על גדר ההפרדה הוטלה על צה"ל
▪  ▪  ▪

המבצע לשחרור 434 אסירים פלשתינים יצא אתמול (יום ד', 6.8.03) לדרך. 334 אסירים שוחררו עד שעות אחר-הצהריים. האסירים הועברו לרשות הפלשתינית דרך חמישה מחסומים של צה"ל.
כבר בשעות הבוקר יצאו אוטבוסים עם אסירים פלשתינים מכלא קציעות לכיוון מחסום סאלם שבגזרת ג'נין, ומחסום המסילה, שליד טולכרם. אוטובוס נוסף יצא מכלא מגידו לכיוון מחסום תרקומיה הסמוך לחברון. 80 אסירים שוחררו גם מכלא עופר שבגזרת רמאללה. מאות מקרובי המשפחה של האסירים קידמו את פניהם של המשוחררים בצהלות שמחה ודרבוקות.
הרשות הפלשתינית הקצתה כלי רכב אשר העבירו את האסירים לבתיהם. כ-100 אסירים נוספים ישוחררו בימים הקרובים. במערכת הביטחון בדקו היטב את זהותו של כל אסיר ואסיר, מחשש להחלפות בין האסירים המשוחררים. מספר המשוחררים וזהותם נקבעו סופית רק סמוך מאוד לשחרור האסירים בשל שינויים של הרגע האחרון, לרבות מניעת שחרור אחדים מהם - עקב מידע ביטחוני ו/או התנגדויות שהוגשו לפרקליטות.
טרם שיחרורם חוייבו האסירים לחתום על מסמך, לפיו לא יחזרו עוד לדרך הטרור [ראו קישור]. ואולם, מייד עם שחרורם בצהריים, הודיעו בראיונות גלויים לתקשורת כי הם ימשיכו להתנגד לכיבוש, כפי שעשו.
ראש הממשלה אריאל שרון, מסר באמצעות יועץ התקשורת, ארנון פרלמן, כי ההחלטה לשחרר אסירים נעשית מצד ישראל כצעד חד-צדדי, למרות שאין הדבר מחוייב ממפת הדרכים. "זהו צעד בונה אמון", אמר, על-אף שאין פעילות פלשתנית נגד הטרור. "ברגע שנראה שהם החלו לפעול, ישראל תוכל להיות נדיבה יותר בשחרור אסירים", אמר היועץ פרלמן.
לטענת גורמים ברשות הפלשתינית, מדובר בשחרור שמיועד ליחסי ציבור ולא מדובר בשחרור אמיתי. בהמשך דורשים הפלשתינים את שחרורם של כל האסירים, כדי שיהיה שלום אמיתי.
במהלך שחרור האסירים דיווחו כוחות הביטחון על נפילת פצצת מרגמה בנווה דקלים. לא דווח על נפגעים.
הקבינט המדיני-ביטחוני דן בתרחישים למגה פיגוע:
בבוקר התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשו אריאל שרון, לדון באפשרות של שיקום תשתיות הטרור ותרחישים של מגה פיגוע, על-פי סקירה שהכין המטה למלחמה בטרור.
בפני שרי הקבינט הוצג מידע רב, לרבות התרעות חמות לפיגועים, וכן מידע שעיקרו התחמשות החמאס והג'יהאד האיסלמי בטילים חדישים. שרי הקבינט קיבלו סקירה על התרעות בתקופה האחרונה ובהם רצונם של ארגוני הטרור לבצע מגה פיגוע, כגון: חטיפת מטוס וריסוקו על יעד אסטרטגי, פיגוע ברכבת ופיצוץ מכונית תופת בבית ספר.
ראש הממשלה, אריאל שרון, ציין כי מדובר בתרחישים חמורים ביותר, דבר אשר מצריך היערכות מיוחדת והשקעה מצד כוחות הביטחון. לשם כך, אמר שרון, יש ליצור סדרי עדיפויות.
השר אפי איתם ביקש לכלול בתרחישים גם את הסיכון שנשקף כתוצאה מרעידת אדמה. כמו כן, החליט הקבינט להטיל את האחריות לגדר על צה"ל.
גורמים בירושלים הביעו חשש, כי ההודנא לא תחזיק מעמד זמן רב. זאת לנוכח חוסר המאמץ של הרשות הפלשתינית לפרק את ארגוני הטרור, ובמקביל המאמץ של ארגוני הטרור לשקם את התשתיות. כך, למשל, הצליח החמאס להרחיב את טווח ירי טילי הקסאם.
שרת החינוך, לימור לבנת, הביעה דאגה עמוקה משחרור האסירים. לדבריה, מדובר במחווה של ישראל אף שלא התחייבה לכך במסגרת תוכנית מפת הדרכים.

תאריך:  06/08/2003   |   עודכן:  07/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה שיגר מכתב-דרישה למועצת מינהל מקרקעי ישראל ובו הביע את התנגדותו הנחרצת לאישור הוראות המעבר שהתגבשו במועצה לפיצוי החקלאים; המועצה דחתה את דרישתו ואישרה שוב את הוראות המעבר
מירב לוי
בראיינט מואשם בתקיפה מינית של צעירה בעת ששהו יחדיו בבית מלון בדנבר, קולורדו
מירב לוי
פאוול אמר את הדברים במהלך שידור לעולם הערבי; בוש לוחץ על ישראל לשנות את תוואי הגדר; דורש מהפלשתינים לפרק את ארגוני הטרור
עמוס באר
המשרד מרחיב התמיכה בשידורי הרדיו על חשבון תמיכתו בטלוויזיה
עמוס באר
מבקש לזרז את תיאגוד הנמלים ומציע רכבת לאילת כאלטרנטיבה לתעלת סואץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il