X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון, למשפחת ארד: בקרוב אצטרך לקבל 'החלטה קשה' - רומז לשחרור צפוי של עובייד ודיראני; נסראללה: עסקת חילופי השבויים תכלול גם סורים, ירדנים ופלשתינים; השבועות הקרובים יהיו קריטיים במו"מ לקראת העסקה
▪  ▪  ▪
בדרך החוצה? עובייד ודיראני

   נועם שרביט
ועדה בראשות שופט: אין מידע הסותר את ההנחה כי רון ארד חי

שר החוץ, סילבן שלום, אמר בערב (ד', 17.9.03) כי ישנם מגעים מתקדמים להחזרת שלושת חיילי צה"ל החטופים בלבנון - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סוואעד - והאזרח השבוי, אלחנן טננבאום. לדברי שלום, "כולנו תקווה שבחגים האלה נוכל לבשר בשורה משמחת. יש תקווה, אך צריך סבלנות". שרון התייחס ספציפית לראש השנה.
מידע נוסף בפרשת החטופים: ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש עם חן, דודו ותמי ארד - אחיו ואשתו של הנווט הישראלי השבוי, רון ארד - ואמר להם כי בקרוב ייאלץ לקבל "החלטה קשה".
בכך, רמז שרון לשחרורם הצפוי של השייח' עבד אל-כרים עובייד ומוסטפא דיראני, שנחטפו על-מנת לשמש כקלפי מיקוח לשחרורו של ארד. אולם כעת נראה, כי השניים ישוחררו - יחד עם עוד אסירים וגופות של פלשתינים ולבנוניים - בתמורה לגופות שלושת החיילים החטופים ולהחזרתו של טננבאום לישראל.
תזכורת: רון ארד מוחזק בשבי כבר 6175 ימים
רב-סרן רון ארד נשבה באוקטובר 86', לאחר שנטש את מטוסו באזור צידון. כיום מלאו 6175 ימים לנפילתו בשבי. על-פי הערכת מערכת הביטחון, רון ארד נפל בשבי המיליציה השיעית מייד לאחר נפילתו בשבי, ומאוחר יותר הועבר לחיזבללה ומשם לאירן.
בשנת 89' חטפה ישראל את השייח' עבד אל-כרים עובייד, ובשנת 94' חטפה את מוסטפא דיראני, בתקווה כי השניים ימסרו מידע על גורלו של הנווט השבוי. ואולם, תקווה זו התבדתה, אך ישראל ממשיכה להחזיק בשניים כקלפי מיקוח עתידיים, למטרה של עסקת חילופין אפשרית, במידה ויתקבל מידע על ארד.
על-פי רמיזות שמשחרר מזכ"ל החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה וכן על-פי גורמים ישראליים, נראה כי המו"מ לביצועה של עסקת חילופי שבויים, הנערך בתיווכו של המתווך הגרמני ארנסט אורלאו, תופס כעת תאוצה רצינית, ולפי דבריו האופטימיים של שלום, ייתכן והמו"מ יושלם בקרוב מאוד.
נסראללה: בעסקת חילופי השבויים ישוחררו גם פלשתינים
בצהריים, הודיע מזכ"ל החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, בעת נאום שנשא בביירות, כי עסקת חילופי השבויים הצפויה, תכלול גם "אזרחים לא לבנוניים".
לדבריו, תכלול העסקה גם סורים, ירדנים ואף פלשתינים. עם זאת, הוסיף, עדיין אין החלטה לגבי מספרם ושמותיהם של האסירים, והדברים נידונים כעת.
כמו כן, הדגיש נסראללה: "אנחנו מנהלים מו"מ רציני יותר מכל שיחות האחרות שניהלנו בשנים האחרונות. אלו שבועות קריטיים לחיוב או לשלילה במשא-ומתן לחילופי שבויים עם ישראל".
בנאומו הביע נסראללה תמיכה במאבקם של הפלשתינים בישראל. הוא שב וקרא לכל העולם הערבי, להתמקד במלחמה בישראל - בפלשתין הכבושה.
יצויין, כי מערכת הביטחון בישראל דחתה במהלך השנים עסקות שהוצעו, שהיה בהן כדי לתת גושפנקה לזיקה בין החיזבאללה לפלשתינים. השיקול שהועמד על הפרק היה שלא לאפשר לחיזבאללה להראות כמי שמביא להישגים עבור הפלשתינים.

תאריך:  17/09/2003   |   עודכן:  18/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בימ"ש השלום: אדם שנגרמו לו נזקי גוף בעת פריקת מטען פרטי מרכב, שלא בפעילות מסחרית, עבר 'תאונת דרכים' לצורך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים; תכליתו הסוציאלית של החוק מעדיפה פירוש זה על-פני פירוש שייאלץ אדם להגיש תביעה נזיקית רגילה
עומר כרמון
הדגל הישראלי שהונף גם במרכז התקשורת בדובאי גרם לתגובות זועמות של עיתונאים ערביים
מירב לוי, הדר פרבר
ברגותי שלח שליחים לסוריה; מדובר ביוזמה נוספת על זו של ערפאת, שהועברה באמצעות ג'יבריל רג'וב; ערפאת מנסה לקרוץ לדעת הקהל הישראלית בראיון פייסני בערוצים 2 ו-10, בעוד לאל-ג'זירה ולרויטרס אמר כי הוא מוכן למות כשאהיד
ענבל אביב
אוגוסט: עליה נוספת של 3.1% במספרם של דורשי העבודה; במספרם של תובעי הבטחת הכנסה חל גידול בשיעור של 5.4%; נמשכת מגמת גידול במספרם של ישובים שהצטרפו למוקדי האבטלה
מיכאל דבורין
התובע טייל בשביל רצוף אבנים בפארק, עת הלך אחורנית כדי לצלם את משפחתו, אז נפל ונחבל; ביהמ"ש: רשות שמורות הטבע לא התרשלה, התובע היה מודע לסכנה בהתנהגותו, כשצעד אחורה מבלי להסתכל על הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il