X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך השב"כ עוקף את החלטות בית המשפט ומה עושים כשנהג שצבר 8 נקודות בגין 2 עבירות תנועה, וצריך לעבור קורס נהיגה מונעת, נתון במעצר מינהלי
▪  ▪  ▪

לפני כשנה, נעצר פעיל הימין נועם פדרמן, בחשד שהשתייך למתחרת 'בת-עין', שתכננה - על-פי החשד - לבצע פיגוע בבית ספר ערבי במזרח ירושלים. נגד פדרמן הוגש כתב אישום, בו יוחסו לו עבירות של החזקת חומרי חבלה, קבלתם והעברתם לאחרים.
שופטת בית המשפט המחוזי, מרים נאור, האריכה את מעצרו של פדרמן עד תום ההליכים, אולם בערר שהגיש פדרמן לעליון, ביטל השופט יעקב טירקל את החלטת המחוזי, וקבע כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר, כגון מעצר בית.
השופט טירקל ביקר את הפרקליטות ש'כרכה' את פדרמן בעניינם של הנאשמים האחרים: "אין בכתבי האישום דבר המלמד על כך, במפורש או במשתמע, ואף אין יסוד לכך בראיות שעליהן סומכת המדינה את האישומים נגד העורר. כריכה זאת היא בעיני נסיון - שמוטב היה להימנע ממנו - להוסיף משקל לראיות נגד העורר בעזרת טיעון העושה שימוש בראיות המשמשות נגד הנאשמים האחרים. נסיון כזה יש לדחות".
מאחר והאמל"ח שנמצא ברכבו של פדרמן היה דל, קבע טירקל, אין הדבר מצדיק את מעצרו עד תום ההליכים. לפיכך, החזיר טירקל את הדיון למחוזי, שיקבע את התנאים לשחרורו של פדרמן ממעצר. בסופו של דבר הושם פדרמן במעצר בית, במקומות שונים, כשבית המשפט מאשר לו הקלות שונות.
נוכח ההקלות שאישר בית המשפט לפדרמן (יציאה לבחינות באוניברסיטה, דיונים בבתי משפט, טיפולים רפואיים, קניות וכו'), החליט אלוף פיקוד המרכז, על סמך "חומר מודיעיני רב, שהצביע על הסכנה הרבה הנשקפת מן העותר", להוציא צו פיקוד מיוחד נגד פדרמן, המחייבו להישאר מאחורי דלתות ביתו משך 24 שעות ביממה.
פעולה זו מהווה, למעשה, עקיפה של החלטות בית המשפט, שכן המדובר בצו מינהלי הדומה למעצר בית, אולם כאן את היתרי היציאה נותן אלוף הפיקוד ולא בית המשפט. בכך, מבטיח השב"כ כי שיקול הדעת בדבר ההקלות לפדרמן, נותר בידו ולא בידי בית המשפט.
צו הפיקוח המיוחד הוצא באוקטובר 2002, הוארך בתום חצי שנה, והוא תקף עד היום. בימים אלה נידונה בבית המשפט העליון בקשתו של פדרמן לעיון חוזר בצו.
החודש, אמור היה פדרמן להשתתף בקורס 'נהיגה מונעת', מטעם רשות הרישוי, בגין צבירת 8 נקודות על עבירות תנועה.
פדרמן פנה ללשכת היועץ המשפטי של יהודה ושומרון, וביקש היתר להשתתף בקורס, אחרת תסרב רשות הרישוי לחדש את רישיונו.
ביום שני האחרון (14.7.03) השיבה לו עוזרת היועץ המשפטי של יהודה ושומרון, קמ"ש סיגל אדמוני, כי בקשתו נדחתה, אולם משרד התחבורה לא ינקוט נגדו בסנקציות בשל אי-השתתפותו בקורס. לתשובה צורף מכתבה של עו"ד חוה ראובני, מלשכת היועצת המשפטית של משרד התחבורה, בו נאמר רשיונו של פדרמן יחודש באוקטובר השנה, גם בלי השתתפות בקורס.
האם בימים אלה, בהם נושא תאונות הדרכים אינו יורד מסדר היום, זה הפתרון הראוי למצב? בלאו הכי, מקבל פדרמן היתרים חדשות לבקרים, לכל מיני אירועים וסידורים שונים. גם שאלת האפליה בינו ובין נהגים המחוייבים בהשתתפות בקורס, עולה כאן.

תאריך:  17/07/2003   |   עודכן:  17/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
הטרדות מיניות בצה"ל היו מאז הקמתו - בשנים האחרונות המודעות לבעיה גברה מאד במיוחד לאחר חקיקת - החוק נגד הטרדה מינית." צה"ל נרתם למלחמה בנגע - אך הביצוע הצבאי - פגום לקוי ולפעמים לוקה בעיוותי דין
מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית מוסמכת
מחקרים חדשים מראים כי יחסית למגוון רחב של מזונות צמחיים, לעשבי התיבול פעילות נוגדת-חמצון הגבוהה ביותר; אפילו תוספת קטנה שלהם לתפריט היומי תעשיר אותו בשלל נוגדי-חמצון מגנים ורבי עוצמה
אברהם שרון
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע    במדבר
יאיר ראובן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il