איגוד לשכות המסחר פנה לשר האוצר, בבקשה לפעול לצמצום הנזק הכספי הכבד שנגרם ליבואנים, ליצואנים, ולצרכנים, בעקבות עליית שיעור הביטוח הימי על מטענים המובלים לישראל וממנה.
החלטת הכפלת תעריפי הביטוח המכסה סיכוני מלחמה, והטלת הוצאות ביטוח נוספות על בעלי המוניות, התקבלה על-ידי חברות הביטוח בסוף השבוע שעבר.
נשיא איגוד לשכות המסחר, דני גילרמן, ביקש משר האוצר לפעול מיידית לשינוי פקודת המכס כך שהעלאות אלה לא יכללו בחישוב מחירי המוצרים לצורכי מס.
העלאת שיעורי הביטוח הביאו כבר לייקור של מאות דולרים דמי ביטוח לכל מכולה או יחידת מטען אחרת, המיובאת או מיוצאת לישראל. לדברי גילרמן, מצב זה גורם לעליה במחירי המוצרים המיובאים ובערכיהם לצורך חישוב מסי יבוא, ונגזרת מכך גביה נוספת ומשמעותית של מסי יבוא. כתוצאה מכך נגרמות עליות מחירים בלתי סבירות, שיגולגלו בסופו של דבר על הצרכנים במשק.
גילרמן הוסיף, כי בדצמבר 2000 שונתה פקודת המכס באופן דומה בכל הקשור להוצאות הובלה חריגות. זאת בעקבות העיצומים והשביתות התכופות שאירעו בנמלי הארץ בשנתיים האחרונות. השיהוי מאפשר למנהל המכס לא לכלול לצורך חישוב המסים, עלויות הובלה חריגות.
לדבריו, על-פי אותו עיקרון יש להעניק למנהל המכס סמכות דומה גם בכל הקשור לעלויות הביטוח הנוספות.