X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דגון קורא לביטול המשחקים, יעקבי מאמין שיש להמשיך
▪  ▪  ▪
רקטה ששוגרה מרצועת עזה (gettyimages)

צאו מהאטימות, דחו את המחזור
כמה ציני, צפוי וכל כך לא מעורר אמינות באמפתיה של הקלישאה - ליבנו אתכם, וצריך להמשיך כדי להראות למחבלים שאנחנו חזקים וממשיכים בשגרה. בשבת הקרובה יהיה פה מחזור עלוב, פאתטי, ללא שום אווירה של מחזור כדורגל. ההתאחדות לכדורגל לא הייתה מסוגלת לקחת החלטה אמיצה, אמיתית ולא מהיד לפה, שהיא דוחה את המחזור. כי השגרה הופרה, נופצה, כי יש פה הרוגים, מיליון איש שיושבים במקלטים ומילואים שמגויסים בצו 8, ולעזאזל הכדורגל לזמן הזה. 

אבל כמובן הכסף של הטוטו ואינטרסים נוספים שבהם נתלית ההתאחדות לא יכולים להוציא ממנה קריאה ברורה "שליבנו איתכם" זו גם פעולה שניתן לעשות, והיא לבטל את המחזור. לצאת מהאטימות שאומרת שהפועל באר שבע, אשדוד ואשקלון הן הילדות החריגות של הספורט במדינה.

לבטל את המשחקים שלהן זה קל, פשוט ובשם פיקוד העורף כמובן. אבל לבוא ולהיות עצמאיים, ברורים, בעלי אמירה במצב שבו כל המדינה חייבת להיות חזית מאוחדת, היא עושה הפוך על הפוך ויוצרת חיץ טפשי בין הדרום ליתר המדינה. בשבת, כשהכרוז יגיד בבלומפילד, טדי, נתניה או קרית אליעזר "שליבנו איתכם" הוא לא באמת יגרום לנו להאמין בכך.

רק לפני שבועיים שיבחנו את הפגרה ביום הזכרון ליצחק רבין, והקו הבלתי מתפשר שהובילה ההתאחדות למרות קריאות הנגד והזילות שביום הזכרון לרצח ראש ממשלה בישראל. אבל במקום להמשיך ולהפעיל חשיבה והגיון, ההתאחדות מרחיקה עצמה מהמציאות מהאוהדים, טומנת את הראש בחול, מחסלת את החדווה שבמחזור כדורגל אמיתי.

בניית תדמית והשבת אמון לא מתחוללות במילים, אלא במעשים. את זה כנראה לא הפנימו היום מקבלי הההחלטות בהתאחדות, שהעלימו את הנעשה בחזית וישחקו שלושה משחקים עלובים בעורף. אז כן, החיים נמשכים, אבל השאלה היא איך. ובמקרה הזה החליטו בהתאחדות לכדורגל בישראל שמת"א צפונה הם נפלאים ונהדרים, ומיבנה דרומה לא באמת אכפת. העיקר ש"לבנו איתכם וכולנו עם הדרום". נו באמת. [אורי דגון] 

אין כאן אפליה, החיים צריכים להימשך
כששאלו אותי אם העובדה שרק המשחקים של קבוצות מהדרום בוטלו מפריעה לי בתור באר שבעי, אדם עם משפחה בבאר שבע ובאשקלון וכאחד שמתגורר גם כיום בטווח של נפילות, קודם כל אמרתי שחשוב להבהיר: המשחקים לא בוטלו, הם נדחו. בעוד זמן מה, כשהעסק יירגע, יקיימו אותם. יעשו משחקי השלמה. כמו כשיורד גשם, משחקים נדחים. זה בעצם סוג של כוח עליון.

מעבר לכך, עצם השאלה עלתה כיוון שמהצד אפשר לזהות את דחיית משחקיהן של קבוצות מהדרום בלבד כעוד חלק מ"הבועה התל אביבית". כאילו שעצם העובדה שרק בדרום דוחים משחקים וביתר חלקי הארץ ממשיכים לשחק היא "לא סולידרית". ואני מבין מאיפה מגיעה השאלה, אבל אני ממש לא חושב שיש עם זה בעיה. ואני ממש לא חושב שיש כאן "חוסר סולידריות".

קודם כל, כל עוד לא מדובר במלחמה, במסגרתה מגייסים המוני כוחות מילואים וכל המדינה יושבת במקלטים, אני מאמין גדול בכך שהחיים צריכים להימשך איפה שהם יכולים להימשך. אין כאן עניין של אפליה כלפי הדרום. בסבב האלימות שמדינת ישראל חיה בו, גם המרכז וגם הצפון היו פעם במוקד העניינים מבחינת חוסר יציבות בטחונית (ושסביר שעוד יהיו בעתיד). זה לא אומר שבמקומות האחרים צריכים להפסיק לחיות. להיפך, דווקא היכולת כן לקיים חיים נורמליים מחזקת.

ואכן, הפגנת סולידריות היא חשובה, אבל אם כבר אז צריך לעשות אותה באופן חיובי. למשל, אם במרכז ממשיכים בינתיים לחיות כרגיל, אז קבוצות מהמרכז צריכות לארגן אוטובוסים לילדים מהדרום ולהכניס אותם בחינם למשחקים. ככה מפגינים סולידריות. ככה משתמשים בעובדה שבאזור מסוים ממשיכים לחיות כרגיל כדי לעזור לאלה שחיים בצל הרקטות והאזעקות.

ככה שאני ממש לא חושב שצריך לדחות משחקים בכל רחבי הארץ, רק כי באיזור מסוים אי אפשר לשחק. הרי מה, אם בבאר שבע מבוטלים הלימודים, זה אומר שצריך לבטל גם בתל אביב? לא. אז לפי אותו היגיון, זה שלא משחקים עכשיו כדורגל בבאר שבע לא אומר שצריך להפסיק לשחק כדורגל גם בתל אביב או בכל מקום אחר שהמצב הבטחוני מאפשר לשחק בו. [נדב יעקבי]

תאריך:  15/11/2012   |   עודכן:  15/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בעקבות מבצע "עמוד ענן" משרדי הרישוי בבאר שבע, באשדוד, באשקלון, בקריית גת ובאופקים סגורים עד להודעה חדשה
עידן יוסף
הפצועים נפגעו מרקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול    שלוש פרות מתו מפגיעת רקטה בקיבוץ    נזק נגרם למפעל בקיבוץ אחר
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס ספד לראש הזרוע הצבאית של הארגון שחוסל אתמול בידי צה"ל    "הרגתם את ג'עברי ואחריו אתם יכולים להרוג גם את משעל ואחרים, אבל בסוף זה יסלול את דרכנו לירושלים"
יפעת גדות
משרד ההסברה והתפוצות פתח מוקד תקשורת מיוחד לריכוז מאמצי ההסברה
עידן יוסף
סטודנטים ערבים ופעילי שמאל מחו נגד המבצע ברצועה והוקירו את זכרו של המחבל אחמד ג'עברי    הפגנות נגד התקיימו בכמה קמפוסים ברחבי הארץ    הערב: הפגנות ארגוני שמאל להפסק המבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il