X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלך לעולמו בגיל 88. העלה את ישראל למונדיאל במקסיקו
▪  ▪  ▪
יהי זכרו ברוך. עמנואל שפר ז"ל (ברני ארדוב, וואלה!)

אבל כבד נפל היום (שישי) על הכדורגל הישראלי והספורט הישראלי. המאמן האגדי של נבחרת ישראל, עמנואל שפר, הלך לעולמו בגיל 88. שפר חתום על ההישג ההיסטורי של הספורט הישראלי, כשהעלה את הנבחרת להופעה היסטורית בגביע העולמי במקסיקו 1970.

עמנואל שפר נולד ב-1 בפברואר, 1924 בגרמניה. בגיל 16 הוא נמלט לרוסיה והתחמק מידיהם של הנאצים. בגיל 26, בשנת 1950, הוא עלה לישראל והצטרף להפועל חיפה ובהמשך שיחק בהפועל חיפה.

קריירה בנבחרת ישראל
שפר מונה למאמן נבחרת ישראל בשנת 1968 והדריך את ישראל במשחקים האולימפיים במקסיקו סיטי שנערכו בקיץ של אותה השנה. ישראל הגיעה עד רבע הגמר והודחה על ידי בולגריה בהטלת מטבע.

שפר הדריך את נבחרת ישראל ב-24 משחקים רשמיים, הן ידידות והן במשחקים האולימפיים, במוקדמות המונדיאל ובמונדיאל עצמו. בנוסף הוא עמד על הקווים ב-22 משחקים לא רשמיים נוספים, שאינם מוכרים על ידי פיפ"א. הניצחון הגדול ביותר היה כמובן ה-0:1 על אוסטרליה באיצטדיון רמת גן משער של גיורא שפיגל (18). ב-14.12.1969 שפר העלה את ישראל למונדיאל אחרי 1:1 באוסטרליה.

ההופעה בגביע העולמי
במונדיאל עצמו ישראל הוגרלה לבית עם איטליה, שבדיה ואורוגוואי. במשחק הראשון ישראל הפסידה 2:0 לאורוגוואי ובשני הצליח שפר להביא נקודה ראשונה בזכות אותו שער בלתי נשכח של מוטל'ה שפיגלר, שכבש ב-1:1 עם שבדיה. את ההופעה נעלה הנבחרת ב-0:0 מול איטליה.

בשנת 1978 חזר שפר לקדנציה שניה בנבחרת ישראל וכיהן כמאמן הראשי על הקווים עד לשנת 1980. שפר זכה גם בארבעה גביעי אסיה כמאמן נבחרת הנוער בשנים 1964, 1965, 1966, 1971.

לאחר שניצח בגמר גביע אסיה 1:10 את דרום קוריאה החליט שפר לסיים את תפקידו כמאמן הנבחרת. משחק הפרידה היה בעיר בארי מול נבחרת איטליה. לאחר מכן יצא שפר לשנת שבתון וב-1972 חזר לליגה הישראלית והדריך את בית"ר ירושלים.

קריירה כמאמן בליגה
בנוסף לקריירה המפוארת שלו בנבחרת ישראל, שפר הדריך 7 קבוצות שונות בכדורגל הישראלי. הוא החל את דרכו בהפועל כפר סבא, עבר לבית"ר תל אביב, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, מכבי פתח תקוה, בני יהודה ובית"ר ירושלים. ב-1956 קיבל שפר את המפתחות בכפר סבא והעלה אותה לליגה הבכירה. לאחר מכן הוא נסע ללמוד בבית ספר למאמנים בעיר קלן בגרמניה וכאשר חזר כעבור שנה (1958) הוא שב לכפ"ס.

תאריך:  28/12/2012   |   עודכן:  28/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרייג סמית'
רגע נוסטלגי, מחלה, משחק חלש והפסד. הבלוג של סמית'
עידן יוסף
חברי כנסת של הליכוד ביתנו ביקרו בבר גייז בתל אביב    לשאלה כיצד יפעלו למען הקהילה כשלצידם בקואליציה חרדים השיבו כי אם יקבלו מנדטים רבים יוכלו לוותר על שס כשותפה
עידן יוסף
בכיר שס מתנצל כי אמר שליברמן מייצג רק "רוסים ולבנים"    "קראתי מדף מסרים מבלי לתקן. לא ארשה שאיש בשס ידבר כך. כמו שיאמרו עלי שאני מייצג רק שחורים וספרדים"
אביתר בן-צדף
היה מג"ד בוויטנאם, ופיקד על הפיקוד המרכזי ועל צבאות הקואליציה נגד עירק במלחמת המפרץ
עידן יוסף
גם מפלגת העבודה בירידה    תנודתיות במפלגות הבינוניות והקטנות והתחזקות לבית היהודי    News1 מרכז לפניכם שישה סקרים שפורסמו בסוף השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il