X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא ברך על כוונתו של אריאל שרון להעניק הקלות לאוכלוסיה הפלשתינית; ההקלות יגבירו לדבריו את תחושת הביטחון של אזרחי ישראל
▪  ▪  ▪

נשיא מצרים, חוסני מובארק, התראיין אצל כתב הערוץ הראשון, עודד גרנות, על המצב הפוליטי בעולם, מלחמת ארה"ב כנגד הטרור ומדיניות ישראל כלפי האוכלוסיה הפלשתינית.
הנשיא מובארק עמד במהלך הראיון, על היתרונות הטמונים במתן ההקלות לאוכלוסיה הפלשתינית. לדבריו, כל עוד יש סגר קיימת אלימות. במצב של סגר מתמשך אנשים מגיעים למצב של ייאוש.
מובארק ברך את צעדיו של שרון שהחליט להקל את הפלשתינים, וטען, כי יש צורך לקחת סיכונים מסוימים לטובת שני העמים. הוא הביע תקווה שדברי שרון בדבר ההקלות אכן יצאו לפועל. מובארק הקפיד לציין, כי אין צורך להסיר לגמרי את הסגרים, אולם לתת מרחב מחייה לאכלוסיה הפלשתינית על-מנת שתוכל לצבור כוחות חדשים. ההקלות לדבריו, רק יגבירו את תחושת הביטחון של אזרחי ישראל.
מובארק התייחס ליחסים בינו לבין ראש הממשלה, אריאל שרון. הוא הקפיד לציין, כי שרון הוא זה שאינו יוצר מערכת יחסים חמה. מובארק ערך השוואה בין מערכות היחסים שהיו לו עם ראשי ממשלה קודמים, כגון, שמעון פרס ויצחק רבין. לדבריו, מערכת יחסים החמה שהיתה לו עם יצחק רבין, סייעה לרבין להגיע להסכם עם ירדן.
באשר לשאלה על מצב המו"מ בין ישראל לפלשתינים, הסביר מובארק, כי ישראל היא זו שאינה מעוניינת לקיים מפגשים ישירים ומעדיפה את התערבותו של צד שלישי. כאשר שר החוץ שמעון פרס עושה מאמצים להיפגש עם היו"ר ערפאת, מבטלת ממשלת ישראל את המשך המפגשים הבאים.
מובארק התייחס גם לתפקידה של מצרים בתהליך השלום באזור. לדבריו אין מקום לויכוח באשר לשאלת מקומה של מצרים ותרומתה לתהליך השלום. הנשיא סאדאת היה הראשון שהגיע למשא-ומתן עם ישראל ומאז רבים מראשי ממשלות ישראל ביקרו במצרים.
שגריר ישראל אשר הוחזר למצרים, נעשה בשל הידרדרות תהליך השלום, והמדיניות האגרסיבית של ישראל כלפי הפלשתינים. מובארק ציין, כי השגריר יוכל לחזור אם יירגע המצב והצדדים ישובו למו"מ.
באשר למתקפות הטרור על מדינות המערב בעולם, ובראשן ארה"ב, הסביר הנשיא מובארק, כי מצרים התריעה על סוג כזה של טרור עוד משנת 1984, אולם באשר למתקפת הטרור האחרונה, הסיבה נעוצה בבעיה הפלשתינית. הישראלים צריכים לסייע לעם הפלשתיני ולא לדחוק אותו למצב של ייאוש.
בתשובה לשאלה האם ארה"ב תרחיב את מתקפותיה על מדינות ערביות נוספות באזור, השיב הנשיא מובארק, כי על-פי ידיעתו אין לארה"ב אינטרס להרחיב את הלחימה. ארה"ב תסיים את לחימתה באפגניסטן ובארגון הטליבאן, אך כלל לא תגיע לשלב המתקפה היבשתית.
לעומת זאת, העדיף הנשיא להתחמק מתשובה לשאלה האם הטרור המתרחש בערים ישראליות כגון תל אביב שונה ממתקפת הטרור על העיר ניו יורק.
הנשיא מובארק התייחס גם לשאלת חלוקת ירושלים. לדבריו, במהלך המו"מ נידונה שאלת חלוקת ירושלים, אך צריך להבין כי לא ניתן לחלק את השליטה על המקומות הקדושים. נגיעה בשליטה על המקומות הקדושים יכולה להבעיר את השטח כולו. לעומת זאת, טען מובארק, כי ירושלים יכולה לשמש בירתם של שני העמים אשר צריכים ללמוד לגור זה לצד זה.
ביחס לשאלת המו"מ עם סוריה, ציין מובארק, כי הנשיא באשר אל-אסד מעוניין לקיים מו"מ עם ישראל, אולם אין הוא יכול לוותר על אדמתו. הישראלים היו אלה שבזמן המו"מ התעקשו על רצועה של 10 קילומטרים מסביב לכנרת, ומנעו את ההגעה להסכם שלום. מובארק הסביר את מניעיו של הנשיר הסורי אשר אינו יכול לשוב לעמו ללא אדמה, כאשר מצרים וירדן קיבלו חזרה שטחים.

תאריך:  14/10/2001   |   עודכן:  15/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ההתקפות - זה היום השמיני; תוקפים מטרות שהוחטאו
מירב לוי
המועצה תפעלה בשנים את אתר פסולת ברקת בניגוד להוראות חוק למניעת מפגעים; כמו כן נקנסה חברת א.ס.פ.י ומנהל האתר
מירב לוי
200 אלף ערכות חולקו לעובדים הזרים, 70 אלף לפלשתינים ו-30 אלף לסגל הדיפלומטי
יואב יצחק
עו"ד אבי יצחק ביקש להקל בעונשו של נמרודי, עקב העלילות והשקרים נגדו; ועקב הפרסומים וניפוח הפרשה על-ידי המשטרה והפרקליטות
מירב לוי
במסגרת ביקורו ישתתף בכנס שיתקיים בפראג ויהיה הנואם המרכזי במסגרת המושב שיעסוק בתהליך השלום במזרח התיכון.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il