X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר במעריב טוען קובי ניב כי חיי עובדים פלשתינים שווים בעיני המשרד להגנת הסביבה פחות מסנונית או כלנית בדיקת מעלה שטיעוניו טיעוני שווא הנזק לשמה הטוב של ישראל כבר נעשה
▪  ▪  ▪
מזיק לשמה הטוב של ישראל. קובי ניב

קובי ניב, פובליציסט במעריב, תוקף בחריפות רבה במאמר בהתפרסם בעיתון (01.12.08) את המשרד להגנת הסביבה על התעלמותו לחלוטין ממותם של שני פועלים פלשתינים בשריפה במפעל לטיפול בפסולת. ניב מציין, כי שני הפועלים הפלשתינים שנספו בשריפה דרו שם בתנאים מחפירים, שכללו שכר נמוך מאוד ללא תנאים סוציאליים, תנאי עבודה מסוכנים ללא אמצעי הגנה בסיסיים ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מהאשמותיו של ניב נגד המשרד להגנת הסביבה:
"בשבוע שעבר פרסמה ועדת הבדיקה שהקים המשרד להגנת הסביבה את דוח הביניים שלה על השריפה במפעל. הדוח מטיל על הנהלת החברה והמפעל כל אשמה אפשרית לפריצת הדלקה ולתוצאותיה, שכן "מתבררת תמונה של מפעל אשר עבר באופן מהותי ובוטה על דרישות הרשויות וגרם באופן זה לאירוע החומרים המסוכנים"."
"אלא מה? בכל פרק המסקנות של הוועדה מטעם המשרד להגנת הסביבה לא נאמרה אפילו מילה אחת על תנאי ההעסקה וההלנה של העובדים, או על עצם מותם. אף לא מילה אחת של הבעת צער או של השתתפות בצער... לו היו נכחדות בשריפה סנוניות או כלניות, ולא בני אדם פלשתינים, אני מניח שהוועדה הייתה מקדישה לכך כמה וכמה מילים נרגשות".
האומנם הביקורת של ניב מוצדקת?
המשרד להגנת הסביבה פרסם את הדוח בשני פורמטים: המסמך המלא (PDF) ומצגת (PPT). בשתי הגרסאות מובא תיאור כרונולוגי של ההתרחשות שהובילה לאסון וקיימת התייחסות למותם של הפועלים הפלשתינים כמובא להלן:
"על-פי דיווח מד"א, במהלך האירוע פונו לבתי חולים 12 נפגעים, מהם 5 כבאים. בסיומו של האירוע התברר כי שניים מהנפגעים נפטרו. שני הנפטרים היו, על-פי הדיווח, שוהים בלתי חוקיים".
המשרד להגנת הסביבה ציטט אפוא את דיווח מד"א לגבי כלל הנפגעים, עובדים ואנשי צוות ההצלה כאחד. הדוח עוסק אך ורק בתחומים הנמצאים בסמכות המשרד להגנת הסביבה, ואינו עוסק בניתוח תפקוד מד"א, הטיפול שניתן לנפגעים (תחום שבסמכות משרד הבריאות) או לתנאי העבודה במפעל (תחום שבסמכות משרד העבודה). מטבע הדברים פרק הסיכום וההמלצות עוסק אך ורק בתחומי האחריות הישירה של המשרד להגנת הסביבה, וכך גם נמסר לקובי ניב שפנה בשאילתה למשרד, כפי שהוא עצמו מודה במאמר, כדלהלן: "בתגובה לשאלתי על התעלמות הוועדה ממותם של בני אדם בשריפה, אמר דובר המשרד להגנת הסביבה כי הוועדה מונתה לדון בהיבטים הסביבתיים, ולא הבטיחותיים של האירוע".
משל למה הדבר דומה? לדוח של בוחני רכב במשטרת ישראל על תאונת דרכים קטלנית, בה היה מעורב רכב מסחרי בו הוסעו עובדים פלשתינים בלתי חוקיים ע"י המעסיק הישראלי. נאמן לשיטתו סביר שקובי ניב היה טוען, כי בוחני הרכב היו צריכים להתייחס במסקנות הדוח שלהם לקשיים הכלכליים של הפועלים הפלשתינים, ליחסו של המעסיק הישראלי כלפיהם ולשכר הנמוך שהם מקבלים. בוחני התנועה בדומה, הינם גורם מקצועי האמור להתייחס באופן מקצועי ונאמן אך ורק להיבטים הקשורים לתחום עיסוקם ולא לחרוג מהם, הווה אומר – ניתוח הסיבות לתאונה. על בסיס עקרון זה פעלה הוועדה שהקים המשרד להגנת הסביבה אשר התמקדה בניתוח הסיבות לשריפה.
אם כך פני הדברים, תמוה עד מאוד מדוע בחר קובי ניב להוציא דיבת המשרד להגנת הסביבה רעה וליצור רושם שגוי כאילו משרד ממשלתי בישראל נוקט במתכוון גישה הממעיטה בערך חייהם של פלשתינים, עד כדי כך שחייהם שווים פחות מסנונית או מכלנית. במקום מאמר ענייני והגיוני בחר קובי ניב בדרך של דמגוגיה זולה. ועל כך אמרו חז"ל: חכמים היזהרו בדבריכם.

תאריך:  01/12/2008   |   עודכן:  02/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' הלל ויס
ידוע הוא שכל מה שמונח על שולחן המשא-ומתן שוב אינו יורד ממנו ומהווה רק הצעת פתיחה להמשך המשא-ומתן    ואכן, זהו הדחף ההרסני המלווה את בית המשפט העליון, אולמרט והיועץ המשפטי שאין כל הבדל ביניהם מבחינת האמון הצבורי ביושרם, ואם יש משמעות למושג ניצול משרה לרעה והפרת אמונים הרי שזו דוגמה חדה
עו"ד אברהם פכטר
נשיא מדינה (בזמן כהונתו) - נחקר והוגש נגדו כתב אישום    ראש ממשלה (בזמן כהונתו) - נחקר והוכנה טיוטת כתב אישום    שר האוצר (בזמן כהונתו) הירשזון, עם כתב אישום ומשפט שכבר החל    יו"ר ועדת חוץ וביטחון - צחי הנגבי (בזמן כהונתו) כעת המשפט    השרים: אברהם-בלילא ואפללו - (בזמן כהונתם) - אחרי פרשת אגרסקו, וחיים רמון - אחרי נשיקת הלשון הלוהטת    בוש לאולמרט - למה אתה מוסר את רמת-הגולן ללא תמורה? כל פרשנות מיותרת
ציפי לידר
במקרא החמור אינו סמל לטפשות, אלא סמל לחומריות    נראֶה כי למשמעות זו כיוון הרב עובדיה בדרשתו המשווה את המורים לחמורים
יואב יצחק
אולמרט צודק כשהוא דוחה את הדרישה לצאת עכשיו לחופשה ו/או לנבצרות, וזאת על-אף מעשיו ופשעיו    והוא צודק כשהוא פועל בעצמו לגיבוש תוכנית כלכלית    אין לתת בידי לבני יתרון על-פני ברק-נתניהו
שושי פולטין
בדבריה לחברי מפלגתה לקראת הפריימריז, יולי תמיר מציינת בגאווה את הפעלת "אופק חדש" כהישג המשמעותי שלה, אך תהליך קבלת ההחלטות מראה שלא "אני מאמין חינוכי" ולא תוכנית סדורה מראש, אלא הצורך לנצל את הרגע והכסף שהציעו פקידי האוצר, הם שהיו הכוחות המניעים להפעלתה החפוזה של הרפורמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il