X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לוי מאשים: פעולת צה"ל בעזה הינה בגדר "פשע מלחמה" ו"חוצה כל קו אדום של אנושיות, מוסר, משפט בינלאומי" לעומת זאת, כל ביקורתו על חמאס בגין הפגזת היישובים הישראלים מסתכמת במילה אחת בלבד: "איוולת" מוסר תמוה של "אביר זכויות האדם"
▪  ▪  ▪
הבליו של גדעון לוי
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי טוען בלהט משיחי שחמאס ישתנה, יתמתן ויהיה בעל שיח פרגמטי להסדר מדיני עם ישראל * דא עקא, שאין בידיו כל תימוכין לטענות אלה ובחמאס בזים להערכותיו וממשיכים בלהט משיחי משלהם במסע לשחרור פלשתין מהים לנהר * דמותו של עיתונאי שהיה לתועמלן
לרשימה המלאה

המוסר הכפול של גדעון לוי
יהונתן דחוח-הלוי
לאחר הפיגוע בירושלים מכנה גדעון לוי את ישיבת מרכז הרב "מוסד פשיסטי" * בניגוד מוחלט לכך, הוא נמנע מלכנות את ארגון החמאס כ"טרוריסטי" או "פשיסטי" * אדרבא, בעיניו ממשלת החמאס היא גורם שלטוני לגיטימי * מוסר כפול של עיתונאי שהפך לתועמלן
לרשימה המלאה

גדעון לוי ופושעי המלחמה
יהונתן דחוח-הלוי
רוצחי ישראלים "נמקים" בכלא ויש לשחררם * זה המסר החדש פרי עטו של העיתונאי גדעון לוי * לעומת הסלחנות כלפי הארכי טרוריסטים ומשלחי המחבלים המתאבדים קורא גדעון לוי להעמיד לדין את שאול מופז ואבי דיכטר על "פשעי מלחמה" * היגיון תמוה המעורר שאלות נוקבות
לרשימה המלאה

גדעון לוי מעדיף את הטליבאן
יהונתן דחוח-הלוי
במאמר בהארץ טוען גדעון לוי, כי סילוק משטרי הטליבאן באפגניסטן וסדאם חוסיין בעירק הביא להרעה במצבם של התושבים * במשתמע מדבריו, המצב הקודם, בו הופרו זכויות ונרמסו זכויות האדם תחת משטר איסלאמי קיצוני ביותר ושלטון פשיסטי, עדיפים על הבאת בשורת הדמוקרטיה וזכויות האזרח למדינות אלה
לרשימה המלאה

גדעון לוי עיתונאי או תועמלן?
יהונתן דחוח-הלוי
גדעון לוי אינו נותן לעובדות לבלבל אותו * הוא מבטל בזלזול מופגן את התחקיר של נחום שחף על הריגתו של מוחמד א-דורה מבלי להתייחס לממצאיו האובייקטיביים * הוא מסרב לנקות את ישראל מאשמת הריגתו גם אם יוכח שחיילי צה"ל לא הרגו את הילד
לרשימה המלאה

מליץ היושר של החמאס
יהונתן דחוח-הלוי
העיתונאי גדעון לוי שוב נחלץ להגן על החמאס ומסביר מדוע הוא "נאלץ" לשגר טילים לעבר יעדים אזרחיים בישראל * חידה סתומה היא באשר למניעיו של גדעון לוי, המתיימר להציג עצמו כאביר זכויות האדם, ללמד סנגוריה על ארגון טרור איסלאמי קיצוני המבצע "פשעי מלחמה", קורא לרצח עם של יהודים ו"כופרים" ומצדד בהקמת מדינה הלכה איסלאמית בדומה לטליבן?
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  אמנון אברמוביץ' אינו מדייק
  חשיפה: בצלם ותפיסת 'המדינה האחת'
  שוב בצלם מחריש על פשעי מלחמה
  לעיתון הארץ יש פתרון לקסאמים
  "השוטר הפלשתיני" של בצלם

גדעון לוי, מבכירי העיתונאים בהארץ פרסם (28.12.08) מאמר תחת הכותרת "בריון שכונתי מכה שוב" בו הוא מותח ביקורת נוקבת על החלטת ממשלת ישראל לתקוף ברצועת עזה (מבצע "עופרת יצוקה"). טיעוניו של גדעון לוי ראויים לעיון והם יוצגו להלן בצירוף הערות המנתחות את משמעויותיהם:
גדעון לוי: "שוב תגובותיה האלימות של ישראל, גם אם יש להן צידוק, חורגות מכל פרופורציה, חוצות כל קו אדום של אנושיות, מוסר, משפט בינלאומי ותבונה... מה שהחל אתמול בעזה הוא פשע מלחמה ואיוולת מדינה... אהוד ברק, מנהיג מפלגת השמאל-כביכול, בתפקיד השותף הבכיר לפשע".
הערות: אין מחלוקת, כי צה"ל תקף יעדים צבאיים מובהקים ויעדים השייכים לארגוני טרור פלשתינים ברצועת עזה ובראשם חמאס. תקיפת יעדים צבאיים ויעדי טרור במסגרת של לחימה בין שתי ישויות מדיניות (ישראל ושלטון חמאס ברצועה) נתפסת על-ידי גדעון לוי כפעולות שהינן "פשעי מלחמה" "בלתי אנושיות", "בלתי מוסריות", ו"מנוגדות למשפט הבינלאומי". יש לציין, בהקשר זה, כי ארגוני זכויות האדם אינם מגנים תקיפת יעדים צבאיים ישראלים על-ידי ארגוני הטרור הפלשתינים ורואים בפיגועים אלה חלק מ"ההתנגדות הפלשתינית לכיבוש". בחיפוש מהיר במאמריו של גדעון לוי לא מצאתי גינוי לפיגועים שביצעו ארגוני הטרור נגד יעדים ישראלים צבאיים.
גדעון לוי: "בכמה שעות של צהרי יום שבת זרע צה"ל בעזה הרג והרס בממדים שפגיעות הקסאמים בכל שנותיהם לא התקרבו אליהם... הקסאמים על עוטף עזה נהפכו לתופעה בלתי נסבלת, הגם שלא זרעו הרג".
הערות: משנת 2002 ועד סוף נובמבר 2008 שוגרו (על-פי נתוני שב"כ) 3,858 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יעדים ישראלים. האזרחים הישראלים הבאים נהרגו מפגיעת רקטות קסאם: בבר ועקנין, שולי כץ, רוני יחיא, אושרי עוז, שיראל פרידמן, יעקב יעקובוב, פטימה סלוצקר, דנה גלקוביץ, איילה אבוקסיס, נסים ארביב, דורית אינסו, יובל אבבה, אפיק אוחיון ומרדכי יוספוב. אמנון רוזנברג וג'ימי קדושים נהרגו מפגיעת פצצת מרגמה. הנזק לרכוש בשנים האלה כלל פגיעה בבתים, בתשתיות אזרחיות ובכלי רכב. בימים שקדמו לתקיפת צה"ל שיגרו חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים עשרות רבות של רקטות, טילי גראד ופצצות מרגמה, אשר פוטנציאל ההרג שלהם גדול מאוד לולא הייתה התרעה שבין 15 ל-45 שניות מרגע השיגור. גדעון לוי סבור, כפי שמשתמע ממאמרו, כי התקיפה הישראלית על "התופעה" של הקסאמים הייתה "מוגזמת" ו"בלתי פרופורציונאלית".
גדעון לוי: "ישראל לא מיצתה את המהלכים המדיניים, לפני שיצאה אתמול לעוד מסע מבעית של הרג והרס... המענה להם צריך להיות אחר בתכלית: פעילות מדינית להשבת הפסקת האש - זו שהופרה לראשונה, צריך לזכור עכשיו, בידי ישראל, בהפצצה המיותרת של מנהרה - ואחריה, אם זאת לא הייתה עולה יפה, תגובה צבאית מדודה והדרגתית".
הערות: גדעון לוי מגדיר תקיפת "מנהרה" שהוצעה על-ידי צה"ל כפעולה "מיותרת" וכ"הפרה של הפסקת האש". הוא אינו מספר לקוראיו על טיבה של המנהרה וייעודה. המדובר במנהרה שנחפרה על-ידי חמאס סמוך מאוד לגבול ישראל ויועדה לשמש לצורך פיגוע בתוך שטח ישראל במתווה של חטיפת חיילים, בדומה לדפוס הפעולה של הפיגוע שהביא לחטיפתו של גלעד שליט. מדבריו של גדעון לוי, משתמע כי פעולה זו של צה"ל, שהינה באופן מובהק מימוש של זכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל, היא בגדר פעולה "מיותרת". גדעון לוי סבור שעל שיגור הקסאמים צריכה הייתה ממשלת ישראל להגיב ראשית בדרך מדינית, ורק אם לא הייתה מצליחה להגיע להפסקת אש, לבצע "תגובה צבאית מדודה והדרגתית". מהי אותה תגובה צבאית מדודה והדרגתית"? גדעון לוי אינו מבאר וגם לא את סיכוייה להרתיע את חמאס מלהמשיך בשיגור הקסאמים וטילי הגראד לעבר ישובים ישראלים.
גדעון לוי: "חמאס באיוולתו הביא את זה על עצמו ועל עמו, אבל בכך אין שום צידוק לתגובת היתר של ישראל".
הערות: "איוולת", זו המילה הביקורתית היחידה במאמר כלפי חמאס. להבדיל מיחסו המחמיר כלפי ישראל, אין גדעון לוי מאשים את חמאס בביצוע "פשעי מלחמה" ובפעולות "החוצות כל קו אדום של אנושיות, מוסר ומשפט בינלאומי", הוא גם אינו מבקר את מנהיג חמאס על שנתן את הפקודות לשגר טילים לעבר ישובים ישראלים ואינו מכנה את ראש ממשלת חמאס "שותף בכיר לפשע".
בסיכומו של דבר, אין צורך להכביר במילים על מידת היושרה של גדעון לוי. מאמריו של גדעון לוי מדברים בעד עצמם ומשקפים היטב את דמותו וערכיו של "אביר זכויות האדם", הנמנע מטעמים השמורים עימו מלמתוח במקרה דנן ביקורת על "פשעי המלחמה" של חמאס.

תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
אברמוביץ' טוען: לפני ההינתקות נורו הרבה יותר קסאמים ופצצות מרגמה לעומת השנים שלאחר ההינתקות    בדיקת הנתונים הרשמיים של השב"כ מגלה, כי מספר פיגועי הירי הרקטי לאחר ההינתקות היה גדול במאות אחוזים בהשוואה לשנים שקדמו לה
איתי יהל
אם אחרי שנות אי עשייה, האם לפתע, תודות לבחירות, החלטנו להילחם? והכל בחסות המדיה שאת עבודתה כבר הזניחה, אחרת אין למצב בישראל הסבר
איתמר לוין
הערות ראשונות בעקבות פעולת צה"ל בעזה ולקראת הימים הבאים
ד"ר יחיאל שבי
המציאות בדרום והדרכים לפתרונה
רפאל בוכניק
העדר כלי הסברה בערבית מול עזה הוא מחדל בעייתי לכוחותינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il