X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הם חשודים בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועים בשירות אל-קאעידה נגד מטרות מערביות בכלל ומטרות אמריקניות בפרט על אדמת עירק
▪  ▪  ▪

ביומיים האחרונים בוצעו מספר מעצרים, כמעט באופן סימולטני, על אדמת אירופה בשלוש מדינות שונות, של פעילים איסלמים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בעיקר כנגד הכוחות האמריקנים בעירק.
בעיר הנמל הגרמנית המבורג נעצר עבדל ראזק-מהג'וב (29), וזאת לבקשת כוחות הביטחון האיטלקיים החושדים כי מהג'וב היה "בורג מרכזי" בהתארגנות רשת טרור של פעילים איסלאמיים באירופה, שעסקה בתכנון של פעולות טרור בעירק, ובגיוס מתאבדים מקרב המוסלמים השוהים על אדמתה - לצורך הוצאתן לפועל.
מעצרו של מהג'וב נעשה יממה לאחר שכוחות הביטחון האיטלקים עצרו בצפונה של איטליה ארבעה חשודים ממוצא צפון אפריקני (שלושה מטוניסיה ואחד ממרוקו), בחשד להשייכות לאותה התארגנות. מעצרם הוא שהוביל למעצרו של מהג'וב, אשר כבר נעצר בקיץ 2003 בידי משטרת גרמניה, בחשד לחברות בארגון טרור ולנטילת חלק בפיגועים שאירעו בספרד ושוחרר מחוסר הוכחות.
מצו המעצר שהוצא נגד מהג'וב עולה, כי המשטרה חושדת כי אחד המגוייסים אותם הביא מהג'וב לרשת, נטל חלק פעיל בניסיון החיסול של סגן שר ההגנה האמריקני, פול וולפוביץ', בביקורו בעירק, וזאת על-ידי שיגור טיל אל עבר המלון שבו התאכסן באותה עת. ניסיון החיסול ההוא אמנם לא צלח, אך מאז היו עשרות רבות של פעולות טרור נגד מטרות אמריקניות ואחרות בעירק. כוחות הביטחון חושדים, כי חלק גדול מפעולות אלה תוכננו באירופה, בין השאר על-ידי מהג'וב וחבריו.
בתוך כך, עצרה משטרת בריטניה בדרום אנגליה צעיר ממוצא מוסלמי בן 24, החשוד אף הוא בקיום קשרים עם אל-קאעידה. הבריטים חושדים, כי הצעיר תיכנן להגיע לעירק ולפוצץ עצמו בהתאם להוראות שקיבל בנושא ממפעיליו. מעצרו, כך על-פי הבריטים, הוא רק החוליה הראשונה בשרשרת.
מעצרים אלה, למרות חשיבותם, שבים ומוכיחים כי ארגון אל-קאעידה חי וקיים על אדמת אירופה למרות המכות שספג, ולא מן הנמנע כי הפיגועים בערב הסעודית ובטורקיה במהלך חודש נובמבר, שארגון אל-קאעידה הוא החשוד העיקרי (והיחידי) בהוצאתם לפועל, תוכננו על-ידו מבסיסיו הפעילים והמשגשגים באירופה ולא מאיזו מערה חשוכה באפגניסטן.
תופעה נוספת שבולטת היא מעורבותם האינטנסיבית של כוחות הביטחון האיטלקיים בניסיון לסכל התארגנויות אלה, שבאה לידי ביטוי במעצרים האחרונים על אדמתה ובדרישה שהפנו לגרמניה לעצור את מהג'וב. מעורבות זו מיוחסת לקו התקיף שמוביל סילביו ברלוסקוני, וזאת במיוחד מאז הפיגוע הטראגי שחוו האיטלקים בעירק בו נהרגו 19 חיילים, המספר הגדול ביותר של חיילים איטלקיים שנהרגו בבת אחת מאז קץ מלחמת העולם השנייה.
מסתבר, כי לאיטלקים הפיגוע הזה הספיק, ובניגוד למרבית המדינות המקיפות אותם, הם החליטו כי יש להפשיל את השרוולים במאבק נגד הטרור האיסלאמי. כך למשל, מאז אותה התקפת טרור גירשה איטליה שבעה בני אדם ממוצא צפון אפריקני, בחשד שהיו קשורים לארגונים איסלאמיים קיצוניים, וכן גירשה בצעד נדיר ולא מאפיין את אירופה הליבראלית והנירפית, אימאם סנגלי שתמך בגלוי באוסאמה בן-לאדן.
המעצרים האחרונים שיזמה איטליה, כאמור, הם חלק מהמדיניות האיטלקית המחודשת. העצורים אף יועמדו לדין בגין עבירות שביצעו על חוק חדש שנתקבל באיטליה לאחר אירועי ה-11 בספטמבר - חוק האוסר תמיכה והשתתפות בהתארגנויות טרור בינלאומיות.
הנשיא בוש, מצידו, יכול להיות מרוצה שלפחות מדינה אחת נוספת במערב אירופה, מלבד בריטניה, מתחילה להבין מהם הכוחות ההרסניים שמולם עומד המערב במלחמה הזו. כנראה שיש מתכון ברור להשגת הבנה כזו, אחרת לא ניתן להבין מדוע רק מדינות כגון ארה"ב, בריטניה, איטליה וישראל שותפות לה והאחרות לא כל כך וזאת בלשון המעטה.

תאריך:  29/11/2003   |   עודכן:  29/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הממשלה תדון בכך מחר בישיבתה השבועית ובהצעה להקים מועצה לאומית להסברה; הנימוק: ההסברה הבלתי מתואמת מצד משרדי הממשלה, שהגיעה לשיאה בפרשת סימון המוצרים
מחלקה ראשונה
אבו עלא יעדכן בהתפתחויות האחרונות במגעים לקראת השיחות להפסקת אש שייפתחו בשבוע הבא בקהיר; ברנס יבקר בימים הקרובים במספר מדינות באיזור, ובהן סוריה ולבנון
עומר כרמון
המשפחות הקנייתיות טוענות כי המנהל הישראלי של המלון נמלט מקנייה לאחר הפיגוע ומתחמק לשלם להן עבור 6-3 חודשי עבודה
יואב יצחק
יום קודם ביקר אצל החיילים הנשיא ג'ורג' בוש
עומר כרמון
בראיון מיום ב' שהותר לפרסום רק היום אמר דאריו מרטינז: "אנו רק רוצים לראות תוצאות בשטח של פעולת המשלחת ההומינטרית. ברגע שנתחיל לראות תוצאות, נשחרר את החטופים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il