X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז לך, תרים כוסיות, תתחכך עם כל "גדולי" עולם, תפליג אתם אל מחוזות הדמיון ותניח אותנו לנפשנו במזרח התיכון החרוך שהשארת לנו, ושיהיה לך יום הולדת עצוב
▪  ▪  ▪

בס"ד
יו"ר האופוזיציה ח"כ שמעון פרס, יחגוג השבוע את יום הולדתו השמונים. לכאורה מדובר באירוע פרטי שלא צריך לעניין את עם ישראל בתקופה קשה זו, אולם לא כך הם פני הדברים.
שמעון פרס פעיל במערכת הציבורית של מדינת ישראל מזה למעלה מחמישים שנה, הן בתחום המדיני והן בתחום הביטחוני, והוא אף סייע בהקמת המערכות הביטחוניות הגדולות של ישראל. בכל השנים שקדמו להסכמי "אוסלו", זכה פרס להערכה רבה בקרב אזרחי ישראל, אשר ראו בו את אחד מעמודי התווך של המערכת הפוליטית בישראל, אף שהאיש מעולם לא ניצח במערכת בחירות.
אין זה סוד כי שמעון פרס הוא גם האיש שיזם, תכנן וסייע בהוצאה לפועל של הסכמי "אוסלו" אשר הובילו את מדינת ישראל לקטסטרופה ביטחונית אשר לא היה כדוגמתה מקום המדינה.
רק לאחרונה פורסמו פרטים על התקופה של ערב הסכמי "אוסלו", בה הביע יצחק רבין המנוח את חששו ודאגתו מחתימה על אותם הסכמים, אולם פרס הרגיעו באומרו כי זהו מהלך היסטורי אשר יביאנו ל"מזרח תיכון חדש". שמעון פרס "קנה את עולמו בשעה אחת" בעיני הקהילה הבינלאומית, אך החריב את עולמנו כאן בארץ באותה שעה.
מאז הסכמי "אוסלו", עת יזם פרס את העברת ביטחון אזרחי ישראל מצבא ההגנה לישראל לידי "הארגון לשחרור פלשתין", נרצחו 1,130 ישראלים במאות פיגועי תופת ומעשי טבח אשר לא היו כמותם. משפחת השכול גדלה לממדים מפחידים, ולמעשה, אין אדם בישראל שאינו מכיר אדם שנרצח או נפצע בפיגוע טרור.
לכאורה, מי שהביא במו ידיו לקטסטרופה כזאת, היה עליו לקחת אחריות, להודות ברבים כי טעה טעות חמורה ביותר ולהתפטר מכל תפקידיו הציבוריים.
אולם פרס לא טעה. אנחנו פשוט לא חיים באותו עולם.
בעולם הדמיון של שמעון פרס אין הבזקים של תמונות מההלוויות השבועיות של אזרחי ישראל שנרצחים בפעולות טרור, אלא רק הבזקים של פרסי נובל ושטיחים אדומים שנפרסים לרגליו בבירות העולם.
האיש מנותק מהמציאות. רק השבוע טען בפני אחד הכתבים שלמעשה, הסכמי "אוסלו" הצילו את מדינת ישראל ממצב ביטחוני חמור הרבה יותר שהיה שורר כאן אלמלא נחתמו ההסכמים. טענה דמיונית זו מסבירה מדוע פרס נעמד השבוע על רגליו האחוריות כדי להציל את יאסר ערפאת מגירוש. פרס רואה בערפאת פרטנר לעולם הדמיון שלו שהחל ב"אוסלו" ואם חלילה יגורש ערפאת, הוא עלול להתעורר מהחלום למציאות שבה חיים אזרחי ישראל.
במועדון החולמים של פרס, חברים גם יתר מנהיגי העולם לשעבר, אשר דחפו להסכמי "אוסלו" וכולם הוזמנו השבוע למסיבת יום ההולדת החגיגית של פרס אשר תאובטח בידי 1,200 שוטרים מחשבון משלם המסים. אחרי הכל, נזקי ישראל כתוצאה ממצבה הביטחוני אחרי "אוסלו" נאמדים במיליארדי שקלים, אז מה זה עוד כמה מיליוני שקלים למסיבת יום הולדת.
מר פרס היקר!
הייתי מאחל לך יום הולדת שמח אילו ישבת ביום זה בביתך, בחיק משפחתך ועשית חשבון נפש על מה שעוללת בטעות לבני עמך. או אילו היית עורך מסיבת עיתונאים ונותן לאומה נאום מרגש שבו הנך מכה על חטא בכל מה שקשור לאחריותך להסכמי "אוסלו".
במקום זאת, בחרת לקיים ביום ההולדת שלך אירוע נוצץ, הוליוודי כמעט, ולהזכיר לנו שהנך מדינאי דגול המקובל בין מנהיגי העולם, אשר מזדקן לו לאיטו ובכבוד.
כמה מצער שאותם 1,130 ישראלים שנרצחו מאז הסכמי "אוסלו" לא יזכו להזדקן כלל.
אז לך, תרים כוסיות, תתחכך עם כל "גדולי" עולם, תפליג אתם אל מחוזות הדמיון ותניח אותנו לנפשנו במזרח התיכון החרוך שהשארת לנו, ושיהיה לך יום הולדת עצוב.

תאריך:  21/09/2003   |   עודכן:  21/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עו"ד יורם זר
חנה בית הלחמי
קשה לי לכתוב בעת האחרונה - המציאות עולה על כל דמיון ונראית כמו מופע הסטנד אפ של המאה, כזה שצוחק על הפגעים של כולנו. ב"הפוך על הפוך", כמובן.
עד שאני מחליטה אם לצחוק או לבכות, מתחיל עוד פיאסקו. פיאסקו רודף פיאסקו ולנו מגישים את החשבון.
סבתא שלי היתה אומרת באידיש, פעם: "אם זה לא היה הטיפש שלי, הייתי צוחקת"
עו"ד שמאי ליבוביץ
עו"ד נרדה בן צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il