X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר מנכ"ל התעשיה האווירית; לדבריו, התעשיות הבטחוניות מעסיקות כ-15% מסך כוח האדם המועסק בארץ - בעיקר בתחומים עתירי ידע וטכנולוגיה
▪  ▪  ▪

משה קרת, מנכ"ל התעשיה האוירית קורא לשמר את יכולות התעשיה הצבאית גם בעיתות משבר ושינויים. קרת מציין, כי מתפקידיה החשובים של התעשיה היא לשמור על הפער האיכותי בין ישראל לשכנותיה.
"היום דובר הרבה על התעשיות הביטחוניות. הרבה מן הדוברים שקדמו לנו, כולל שר הביטחון, שתבע את מעמדן של התעשיות הביטחוניות... אם אתם זוכרים, שר הביטחון אמר שאם יקוצץ תקציב הביטחון, יקרו דברים רעים מאוד במיוחד לתעשיה. זה הצורך שלנו להביא לפניכם את תמונת התעשיה הביטחונית.
התעשיה הביטחונית בנויה על ארבעה עמודים: שיקולי בניין הכוח, ההיבט הכלכלי, ההיבט הטכנולוגי וההיבט הרביעי הוא ההיבט התעסוקתי. שלושת ההיבטים האלה אינם שווים בגודלם. בראש ובראשונה התעשיה הביטחונית נבנתה לצורכי בניין הכוח.
היא הוקמה מתוך שיקולים של ביטחון לאומי, והיא נועדה לענות על צרכים שנגזרו מהצרכים הביטחוניים. תפיסת הביטחון שלנו מראשית שנות המדינה התבססה על עיקרון הפער האיכותי בינינו ובין אויבנו. פער האיכות מתבסס על שני פנים: פער האיכות בינינו ובין כל הסביבה, שבה אנו חיים עומד ובראש ובראשונה על האיכות האנושית.
אנחנו כתעשיה הביטחונית, כמרכיב בסיסמאת הכנס, אמורים לתת את התשובות הנכונות על-ידי פיתוח אמל"ח ואיכויות אנושיות. על בסיס תפיסה זאת קמה התעשיה הביטחונית כמענה לצרכים הביטחוניים. מעבר לפער האיכות צריך לתת תשובה לבעיות אמברגו, אי תלולת אסטרטגית, נשק הפתעה, נשק הרתעה - כך נוצר סדר קדימיות להצגת משאבים.
לסיכום ההיבט הזה אומר שהתעשיה הביטחונית מחוייבת לחייב פתרונות ייחודיים להבטחת הפער האיכותי וליצור נשק הפתעה.
ההיבט השני הוא ההיבט הכלכלי: ההיבט תפס חשיבות במרוצת הזמן. יצחק רבין אמר בשנת 1966, כי "השימוש בתקציב הביטחון צריך להוות מנוף לקידומו הטכנולוגי של המשק". התעשיות הביטחוניות במדינות המערב שמייצרות מערכות נשק מהוות מרכיב חשוב בכלכלה. התעשיות מעסיקות 15% מכלל המעסיקים בתעשיה כולה.
בדיקת הנתונים מצביעה, כי במהלך השנים האחרונות השקעה של דולר בתעשיה הביטחונית מביאה ל-3-4 דולר ביצוא. הגידול בהיקפי היצוא דווקא לשווקים מערביים, מעידה והיא הוכחה מספקת כי הייצור לביטחון עמד במבחני כדאיות כלכלית. ההשפעה של התעשיה על המשק היא גם מעבר בהשפעה על התפתחות התעשיה האחרת על המשק.
ההיבט הטכנולוגי: הכישורים בתעשיה מאפשרים להעמיד לצה"ל מכפילי כוח.
ההיבט הרביעי, ההיבט התעסוקתי. התעשיות הביטחוניות מעסיקות כ-50 אלף מועסקים במשק. הם מהווים כ-15% מסך הכל כוח האדם המועסק בארץ. הביקושים מתרכזים בענפים עתירי טכנולוגיה, התעשיה הזאת קולטת עליה ובעלי השכלה גבוהה.
לסיכום: אנחנו רואים את התעשיה כמחברת בין צורכי הביטחון והיבטים כלכלים במשק. המשך התעשיה הביטחונית מספקת פתרונות יצירתיים לצה"ל ויש לשמר את יכולותיו גם בעיתות משבר ושינויים.

תאריך:  16/12/2003   |   עודכן:  16/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הרמטכ"ל לחיילי גבעתי: המשיכו להתאמן למרות הלחימה המתמשכת ואיומי הקיצוצים בתקציב
עמוס באר
היקף העיסקה של מספנות ישראל: 100 מיליון דולר
הדר פרבר
מגמה ירוקה בהפגנת ענק במוצ"ש במטרה להאיר את עיני הקברניטים: זה עניין של זמן עד שיהיה כאן אירוע רב נפגעים
הדר פרבר
בובה של השליט המודח כבר על המדפים; המחיר: כ-30 דולר
מחלקה ראשונה
שר המשפטים העירקי: הגוף החדש יעמוד בקשר עם כל גוף או מדינה שבידיהם מידע רלוונטי העשוי לשמש ראייה כנגד הבכירים העירקים; וושינגטון טרם קיבלה החלטה היכן יועמד סדאם חוסיין לדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il