X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

מסלול החסרה בשאלה רצוף קשיים אך גם יקר מבינה כספי. מנתוני האגודה ליוצאים בשאלה עולה, כי ההשקעה הכספית הנדרשת לסיוע ליוצאי העדה החרדית, המבקשים לחזור בשאלה ולרכוש השכלה ומקצוע, מגיעה לכ-100 אלף ש"ח לאדם.
יו"ר ה.ל.ל, אורה אולסקר, מסרה כי העמותה סייעה במהלך עשר השנים שחלפו לכ-1000 חרדים צעירים אשר ביקשו לצאת מהקהילות החרדיות השונות. זהו תהליך קשה וארוך, אשר במהלכו נדרשים הצעירים להשלים חסכים בהשכלה בסיסית כללית. יחד עם זאת, הם סובלים מהלם תרבותי קשה ומתחושת תסכול מתמשך - מול חוסר יכולתם להדביק את הפערים בהשכלה הכללית.
לדברי אולסקר, החסך ההשכלתי אצל בנים תלמידי ישיבות חמור יותר מזה של בנות, המקבלות השלמת השכלה כללית ברמה רחבה יותר במוסדות המיועדים להן, בעיקר סמינרים למורות. בנות העדה החרדית משתלבות מהר יחסית במשק העבודה, ויכולות לפרנס את עצמן תוך כדי השלמת בגרויות ולימודים אקדמיים. רוב היוצאים לשאלה המבקשים את סיוע ה.ל.ל הם גברים צעירים.
אגודת ה.ל.ל מבוססת על משפחות מארחות, המעניקות בית חם ליוצאים לשאלה בתקופה הראשונה, מתנדבים המלווים את היוצאים בשלבי ההסתגלות בחברה החדשה, מורים, פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים ובעלי מקצועות אחרים. ה.ל.ל מפעילה קו חם המקבל פניות מחרדים צעירים המבקשים להתנתק מהחיים בקהילה ולעבור לחברה החילונית.
היוצאים בשאלה מבקשים בשלב הראשון לשרת בצה"ל, ועוברים שם תהליך ראשון של חשיפה לחברה החילונית. חלקם מנודים ממשפחותיהם הביולוגיות ומתגייסים כחיילים בודדים. המשפחות המתנדבות של ה.ל.ל מקבלות אותם בחופשות ובחגים ושומרות על קשר במהלך השרות. לה.ל.ל חסרות כיום כעשרים משפחות עבור צעירים שיצאו לשאלה בתקופה האחרונה.
אולסקר מדגישה, כי האגודה אינה פועלת בקהילות החרדיות, ואינה מעודדת חרדים לפנות לדרך חיים חילונית. למרות זאת, בעיתונות החרדית ובקהילות מושמצת האגודה באופן קבוע ובעבר הוקמה אגודה מתחזה שהצליחה להירשם תחת השם ה.ל.ל וניסתה למשוך אליה את המבקשים לצאת לשאלה, כדי למנוע את הינתקותם מהעדה החרדית. הנושא הגיע לערכאות ובאחרונה ציווה בית המשפט המחוזי בירושלים על האגודה המתחזה לשנות את שמה.
ב-11 בנובמבר יתקיים ערב התרמה חגיגי לרגל מלאת 10 שנים לה.ל.ל באולם "צוותא" בתל אביב, בהשתתפות האמנים המתנדבים, אהוד מנור, סי היימן ובאלדי אולייר.

תאריך:  31/10/2001   |   עודכן:  31/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מאיימים בשביתה כבר בשבוע הבא; טוענים: האוצר אינו מסכים לחתום על הסכמי שכר; מנכ"ל האוצר קורא לנהל מו"מ רצוף למניעת השביתה
גיל איל
גיל איל
כך על-פי סקר של איגוד לשכות המסחר לגבי הרבעון השלישי של ‏2001
שי פאוזנר
רשמה הפסד גולמי של 6.7 מיליון דולר, המצביע על החרפת המשבר
מירב לוי
החלטת משרד השיכון באה בעקבות התערבות המרכז לזכויות האדם והאזרח בעניינם של בני הזוג מיכל ודוד אמיתי, שחתמו על הסכם נישואין (אזרחי) ונישאו רק כעבור 5 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il