X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון: הורה להרוס מיידית את מאחז תפוח מערב; המאחזים הנוספים שיפונו: חוות מעון וטל בנימין; ולרשטיין: ממשלת שרון נכנעת ללחץ האמריקני
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, הורה (יום א', 4.1.04) לשר הביטחון, שאול מופז, לפנות מיידית את המאחז תפוח מערב, שבו הוקמה מכללה ללימוד משנתו של הרב כהנא.
שרון הגיב לדברי שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד, שדרש להרוס את המבנה, ואמר: "על המדינה להורות לצבא להרוס את המבנה, לפני שייהפך למרכז ללימוד התורה הפאשיסטית של כהנא".
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא ברך את ישראל על החלטתה לפנות מאחזים בלתי חוקיים. יחד עם זאת הדגיש כי הפלשתינים אינם רוצים לא רוצים בצעדים חד-צדדים. אבו עלא, חושש כי ממשלת ישראל עומדת לבצע צעדים חד-צדדים נוספים, שיגרמו לנזק גדול יותר עבור הפלשתינים.
יו"ר תנועת שינוי, איים בסוף השבוע לפתוח במשבר קואליציוני, אם לא תיפסק הבניה במאחזים בלתי חוקיים. לפיד התייחס לחשיפה בתקשורת לפיה הושלמה סלילת כביש גישה למאחז תפוח-מערב, בעלות של כמיליון ש"ח.
המאחז תפוח מערב הינו מאחז בלתי חוקי, אותו מאיישים נאמניו של מאיר כהנא ז"ל - שתנועתו הוצאה מחוץ לחוק. לצד המדרשה הוקם מבנה העשוי עץ, בו מתכוונים המתנחלים להקים מכללה עולמית ללימוד תורתו של הרב כהנא. במקום מתוכננת להתקיים היום הכנסת ספר תורה למדרשה, והמתנחלים בתפוח-מערב מצפים לבואם של עשרות תלמידים.
סגן שרת החינוך, ח"כ צבי הנדל אמר בתגובה: "אם זה לא חוקי אז יש דרך לטפל במקום לא חוקי – משטרה בית משפט, יש סדר במדינה הזאת. אבל לבוא ולחתום על הוראה מדינית, את זה אני לא מבין".
במהלך ישיבת הממשלה, התייחס השר לפיד גם לנושא המשך בניית גדר ההפרדה. לדבריו, אם תימשך בניית גדר ההפרדה בתוואי הנוכחי, ישראל תהיה "חשופה לחרמות בינלאומיים, שכפי שהיה נהוג עד להפלת המשטר בדרום אפריקה". לפיד הציע לדון מחדש בתוואי הגדר המקורי, ולהזיז את הגדר לקווי 67'.
שר הבריאות דני נוה אמר בתגובה לדברי לפיד, כי "מדובר בהצעה מוסכנת. עצם העלאת לדיון מחודש, תשחק לידי אויבי ישראל אשר יזמו את הדיון בבית הדין בהאג".
מוקדם יותר חתמו ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון, שאול מופז, חתמו על 'צו מדיני', המורה לאלוף פיקוד המרכז לפנות שני מאחזים מאוישים נוספים: חוות מעון וטל בנימין.
במאחז חוות מעון מתגוררות כיום שבע משפחות. המאחז נמצא באזור דרום הר חברון, ופונה בעבר במהלך כהונת ממשלת ברק.
מאחז טל בנימין הוקם בינואר 2001 על-ידי תושבי ההתנחלות עופרה הסמוכה לרמאללה, בעקבות רציחתם של בני הזוג בנימין וטליה כהנא בפיגוע ירי. במאחז הוקמה מדרשה ולומדים בה כ-15 תלמידים.
עם פרסום הצווים, יהפכו השטחים שבאזור המאחז לשטח צבאי סגור, ובכך יימנע מהמתנחלים להגיע למקום ולהפריע לפינויו. למתנחלים יש אפשרות להעלות השגות בפני היועץ המשפטי של אזור יהודה ושומרון, אלוף-משנה שלמה פוליטיס.
לפני כשבוע, חתמו שרון ומופז על צו מדיני, המורה לאלוף פיקוד המרכז לפנות ארבעה מאחזים - גינות אריה, חזון דוד, חוות שקד ובת עין מערב-מערב. בעקבות זאת, חתם אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, על צווי פינוי שהודבקו על המבנים במאחזים הרלוונטיים.
מחר: בג"צ ידון בחוקיות הצווים
מחר (יום ב'), ידון הרכב של 3 שופטי בג"צ בעתירה שהגיש חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, נגד חוקיות הצווים שהוציא אלוף פיקוד המרכז [צו בדבר מבנים בלתי מורשים (הוראת שעה) (יהודה והשומרון) (מס' 1539), התשס"ד-2003], המאפשרים תיחום שטחי מקרקעין ופינוי כל אדם וחפץ של תושבים יהודים באזור יהודה השומרון.
בעתירה נטען, שהצווים אינם חוקיים, באשר הם מפרים את זכויות האזרח הבסיסיות של תושבי המאחזים. בג"צ אף הורה לזמן את היועץ המשפטי לממשלה לדיון [ראו קישור].
ולרשטיין: זהו "מאבק על עתיד הציונות"
בתגובה להחלטה על פינוי נוסף של מאחזים, הודיע ראש המועצה האזורית מטה בנימין, פנחס ולרשטיין, כי המתנחלים ייאבקו בכל האמצעים המשפטיים והפוליטיים נגד ההחלטה. לדבריו, מדובר בכניעה של ממשלת שרון ללחץ האמריקני ולטרור, "משום שאין מדובר במאחזים אלא במאבק על עתידה של הציונות".
שרון מיחצ"ן רעיונות כדי להשכיח טרדת האי היווני
סגן שרת החינוך, ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי), אמר בתגובה להחלטתם של ראש הממשלה שרון ושר הביטחון מופז לפנות 2 מאחזים נוספים - חוות מעון וטל בנימין, כי "חמור מאוד שראש הממשלה מבקש להשתמש באמצעים מדיניים על-מנת לפנות יהודים מאדמתם".
לדבריו, "אם קיימת בנייה בלתי חוקית, יש להשתמש באמצעים המשפטיים המקובלים על-מנת להפסיקה, וכדאי להתחיל מהבנייה הבלתי חוקית הערבית של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ.
הנדל הוסיף, כי "עצוב שעל-מנת לעקור מראשו את טרדת האי היווני, מיחצ"ן ראש הממשלה בכל בוקר רעיון חדש איך לעקור התיישבות יהודית בארץ ישראל".

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
אין עדיין אישור סופי לכך; הזן החדש הינו מסוג קורונה; בבית החולים במחוז גואנגדונג, בו מאושפז הגבר, הוטל סגר
הדר פרבר
תרבות הסמים באירן לא נפגעה בעקבות רעידת האדמה והתושבים מדווחים, כי "בכל הבלגן" של החילוץ קל יותר ללכת בנתיב אספקת האופיום
מירב לוי
היקף הפרויקט: כמיליון וחצי ש"ח; הפרויקט כלל הקמת 3 רשתות תקשורת עם למעלה מ-2,000 נקודות קצה
הדר פרבר
נשלחו בעקבות פנייה של מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות; היקף הגניבות נאמד ב-1,500 טון פרי ששווים כשישה מיליון שקל; לדברי הארגון: בכנופיות שותפים גנבים ישראלים, ערבים ויהודים, ולעיתים גם פלשתינים
יפעת גדות
לדברי מנכ"ל המי"ל, ענף הדגים בישראל עלה לאחרונה לכותרות שוב ושוב, לאחר פרשות המזונות המורעלים והמזיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il