X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהפגנה השתתפו גם השר עוזי לנדאו ויו"ר הכנסת ריבלין; השר לנדאו: אם ניסוג מעזה - הם יפסיקו לירות קסאמים?; השר איתם פנה לאסד: שלום - אבל עם הגולן!; השר אורלב: מתנגד לפינוי חד-צדדי כוחני של ישובים
▪  ▪  ▪

כמה מארגוני הימין קיימו אמש (יום א', 11.1.03) הפגנת-ענק שהפכה למפגן כוח מרשים, נגד מה שהם מכנים "תוכנית הבריחה החד-צדדית" של ראש הממשלה, אריאל שרון. כ-1,300 שוטרים, לוחמי מג"ב, חבלנים, פרשים ומתנדבים אבטחו את העצרת, בעזרת 14 אמבולנסים של מגן דוד אדום.
מארגני העצרת צפו, כי יגיעו כ-150 אלף משתתפים, הן משטחי יש"ע והן מתוך תחומי הקו הירוק. ואולם, בשעה שכ-150 אלף איש גדשו את הכיכר, עוכבו מאות אוטובוסים וכלי רכב בדרכים מבנימין ומשומרון לכיוון תל אביב, לאחר שכוחות הביטחון הציבו מחסומים ונקודות ביקורת בצירים המרכזיים, הגרמו לפקקים עצומים ולכך שאלפי אזרחים אשר היו מצויים בדרכם להפגנה, אינם יכולים להגיע למקום יעדם. רבים מכלי הרכב שבו על עקבותיהם ושבו לביתם.
גורמים בימין ובמועצת יש"ע טענו, כי מדובר בהחלטה מכוונת של כוחות הביטחון להציב מחסומי פתע, כדי לגרום למתנחלים רבים שלא להגיע להפגנה בכיכר.
רה"מ בשיחה עם כתבי התקשורת הזרה: "מי
שקובע את המדיניות זו הממשלה ולא המפגינים".
ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש אמש עם כתבי התקשורת הזרה בישראל לכבוד השנה החדשה. בדבריו, לא חידש שרון דבר, אלא חזר ומיחזר את המשפטים המוכרים שהשמיע לאחרונה. בהתייחסו להפגנת הימין, אמר שרון: "מי שקובע את המדיניות זו הממשלה ולא המפגינים". מעבר לכך, חזר שרון ואמר, כי במו"מ אמיתי ותמורת שלום-אמת, תהיה ישראל מוכנה לבצע ויתורים כואבים, גם ב"מקומות שהם ערש מולדתו של העם היהודי" [ידיעה מלאה בנושא, ראו קישור].
כשנשאל האם כאבי ההתיישבות ביש"ע, אינו מצטער על הקמתן של ההתנחלויות, השיב: "זה לא קל לאנשים שחיים שם שנים רבות, דור שלישי במקום, אבל אני מאמין שכדי להגיע לשלום, ישראל לא תוכל לשמור על כל היישובים היהודיים".
חבר הכנסת אילן ליבוביץ' (שינוי), אמר בתגובה להפגנת הימין: "השרים מציגים את עצמם כבכיינים בלי שום אג'נדה אמיתית".
"הם יסכלו את הקמת הגדר, תוך כדי הפקרת חיי אזרחי ישראל וישתמשו בדמגוגיה זולה, כדי להשאיר את חזון ארץ ישראל השלמה בכותרות. אם הם באמת היו מאמינים בדרכם, הם היו עוזבים את כיסא הממשלה החם והמפנק", הוסיף ח"כ ליבוביץ'.
השר לנדאו תוקף את תוכניתו של אולמרט
השר במשרד הביטחון, עוזי לנדאו, תקף בנאומו בהפגנת הימין את ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, ואמר כי מדיניותו של אולמרט לא תביא לשלום, ותחליש את ישראל. לנדאו ביקר את ראש הממשלה על חולשתו המדינית: "אריאל שרון, כשמסתמן ניצחון מערכתי עולמי במלחמה נגד הטרור, דווקא עכשיו אנחנו שומעים ממך קולות של חולשה."
לדבריו, נסיגה חד-צדדית לא תפתור את בעיית הטרור הדמוגרפית, או את תדמית ישראל בעיני אומות העולם. "איך נסיגה חד-צדדית תפתור בעיה דמוגרפית ואז מוסיפים, מציעים לטרנספר יהודים. קוראים לזה 'להעתיק ישובים'. אם אפשר להעתיק ישובים יהודיים, ניתן להעתיק גם ישובים ערביים".
"כל תוכנית של ויתור חד-צדדי תביא לנו יותר טרור ופיגועים. מנקודת נסיגה זו, יגידו לנו שאנו מתחילים את המו"מ, ומכאן עלינו להתחיל לוותר, ואם נסרב - אנחנו מתנגדים לשלום".
"האם כשלא נהיה שם, אוניית הנשק קארין A לא תוכל להיכנס לנמל עזה? אוטוסטרדה! היא לא תוכל לפרוק שם טילי כתף, קרקע-אוויר, קטיושות? הם לא יוכלו לייצר קסאמים? פתאום, כשלא נהיה בשטח, יהיה להם יותר קשה לירות את טיליהם?", תהה לנדאו.
לנדאו הוסיף, כי התוכנית המוצעת אינה מאפיינת אידיאולוגיה. את דבריו סיים באומרו כי הוא "מאמין בכוחו של ראש הממשלה שהוא ישמור על ההתיישבות".
השר איתם: אריק, לא נלך איתך בעקירת ישובים;
שלום עם סוריה - אבל עם הגולן!
שר השיכון, אפי איתם (מפד"ל), פנה בנאומו בעצרת הימין בפנייה אישית לראש הממשלה, אריאל שרון, וספר את האירועים שעבר יחד עימו, כדי שישקול שוב את מדיניותו.
איתם ביקש משרון שלא לתת ליו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, לצאת כשהוא מנצח ומסמן באצבעותיו את האות V. איתם אמר, כי שום קו אדום לא יכריע, אלא רק דמם של מאות אנשים, חיילים וילדים הם אלה שיכריעו.
"אלו רגעים של מנהיגות אמיתית, ונדרשת מנהיגות ישרה ואמיצה שתראה לנו שחר עולה... עם זאת, לא נלך איתך בעקירת ישובים וגירוש יהודים מהבית, לא נהיה שותפים לתבוסה. כדי להגיע להסדר, לא צריך להרוס ולעקור שום יהודי מביתו. כך לא בונים שלום ולא בונים ביטחון".
איתם התייחס לדיווחים על המגעים עם סוריה, ואמר: "ואנחנו אומרים מכאן לבשאר אסד, ידינו מושטת לשלום - שלום עם הגולן! כן, יש דבר כזה".
השר אורלב: אני נגד פינוי חד-צדדי כוחני
שר הרווחה, זבולון אורלב (מפד"ל), אמר הערב בנאומו בהפגנת הימין, כי בא להזדהות עם המפגינים, באשר הוא מאמין יותר במעשים ופחות בדיבורים: "אף שאני בעד שמירת החוק, אני נגד פינוי חד-צדדי, כוחני, של מאחזים מאוישים, גם אם הם בלתי מורשים. זה לא נחוץ. יש יותר מדרך אחת לשמור על החוק, ולא רק בכח".
השר אורלב קרא לראש הממשלה להגיע להסכמה בהידברות עם מועצת יש"ע: "מה שהיו יכולים ראש הממשלה לשעבר, ברק ושר הביטחון לשעבר, פואד בן אליעזר, שניהם מהשמאל, להגיע להסכמה בהידברות עם מועצת יש"ע על פינוי מאחזים בלתי מורשים, מותר וחובה לדרוש ולצפות זאת גם מממשלה לאומית, של הליכוד, המפד"ל והאיחוד הלאומי". דבריו אלה של אורלב זכו לבוז מחלק גדול בקהל.
"אנחנו נגד פיצול חד-צדדי של העם. אנחנו בעד אחדות העם, היכולה להיבנות מתוך הסכמה והבנות. במקום להיכנס לעימותים מיותרים מול מתיישבי יש"ע, צריך להגביר את העימותים מול הפלשתינים עד להכרעת הטרור. גם אם מישהו רוצה לפעול מדינית באופן חד-צדדי מול אויב, אין זה ראוי לעשות כן בתוך העם ובוודאי לא בתוך המחנה הלאומי, המרכיב היום את הממשלה".
עם זאת, קרא השר לציבור הנוכח במקום, לכבד את החלטת הממשלה וכוחות הביטחון, ולא להרים יד על חיילים ושוטרים, בכל מקום ובכל מצב: "לא ניתן יד לפילוג העם חרף המחלוקת. בל יהין איש להרים יד על חייל או שוטר בכל מצב, ואיש בל יעז לפגוע בצה"ל וביתר כוחות הביטחון, בכל מקום. ארץ ישראל תישמר בשלמותה ככל שעם ישראל ישמר בשלמותו. אנחנו מאמינים במדינה יהודית חזקה שיש לה צבא שאין בו סרבנים מכל צד שהוא, שכל חייליו נאמנים לפקודות המוסמכות. אנחנו מחנה המאמינים והנאמנים".
מחצית מחברי סיעת הליכוד נוכחים בהפגנה
עם זאת, נראה כי דווקא קבוצה קטנה ומסויימת של אנשים בהפגנה, תהווה התרסה נגד מדיניותו של שרון, יותר מכל עשרות אלפי המפגינים. מדובר במחצית מחברי הכנסת בסיעת הליכוד, הצפויים להופיע במקום, וכן בשר עוזי לנדאו. השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, היה אמור אף הוא להופיע, אולם לבסוף ביטל את בואו "מסיבות טכניות".
בין חברי הכנסת מהליכוד נוכחים השר עוזי לנדאו, סגן השר מיכאל רצון, יו"ר הכנסת, רובי ריבלין (שלא עמד על הבמה, אלא הדגיש שבא להפגנה "כאזרח ולא כיו"ר הכנסת"), וחברי הכנסת יחיאל חזן, איוב קרא, אהוד יתום, גילה גמליאל, גלעד ארדן, יולי אדלשטיין וחיים כץ. חברי כנסת נוספים שהגיעו: פרופ' אריה אלדד, בני אלון ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי, שאול יהלום, גילה פינקלשטיין וניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל.
השתתפותם של חברי כנסת רבים מהליכוד באה כהתרסה בפני תוכניתו של אריאל שרון, ששינה את דעותיו הפוליטיות מן הקצה אל הקצה, בשנתיים האחרונות.
חברי הכנסת המשתתפים הערב בהפגנת הימין בכיכר רבין, חתמו על עצומה הקוראת שלא להקים מדינה פלשתינית, לא לפנות ישובים ביש"ע, ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל, לא לשיבת פליטים פלשתינים לארץ ישראל, ולהשארת ביטחון ישראל באחריות ישראל.
ח"כ דניאל בנלולו (ליכוד) אמר בנאומו, כי הוא משוכנע שהליכוד לא יתקפל. ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) ביקרה את הצהרותיו של ראש הממשלה, המשדרות לדבריה "חולשה, ריפיון וחוסר אונים". ח"כ אהוד יתום (ליכוד), אמר כי רק לאחר יישום כל תוכנית מפת הדרכים על-ידי הפלשתינים, רק אז יוכלו אלה לקבל דריסת רגל מדינית לשלום.
ההפגנה נערכת תחת הסיסמא: "ישראל לא רוצה להתקפל". ביש"ע טוענים, כי תוכנית ההינתקות של שרון רק תגביר את הטרור, תקרע את העם ותמוטט את הביטחון. בגוש קטיף מכנים את תוכניתו של שרון - "תוכנית ההתנקות", באשר לדעתם שרון מבקש לנקות את יהודה, שומרון ועזה - דווקא מיהודים.
בין השלטים שנשאו המפגינים: "עקירת ישובים קורעת את העם", "קריעת ישובים - כניעה לטרור", "הליכוד לא רוצה להתקפל". כן נמכרות חולצות בסך של 20 ש"ח, עם הכיתוב "בנצרים ישראל תנצח". במהלך האירוע נערך טקס חתימה סימלי על "הצהרת עקרונות" נגד פינוי היישובים והקמתה של מדינה פלשתינית.
בתקומה קראו לתלמידים לבוא להפגנה
בשבוע שעבר שלחו ראשי מפלגת תקומה, סגן שרת החינוך הנדל וח"כ אורי אריאל, איגרת בה הם קוראים לראשי החינוך הדתי להביא תלמידים להפגנה ההמונית. לדברי ח"כ הנדל: המנהיגות בישראל עקורה משורשים יהודיים.
במכתבם מציינים ראשי מפלגת תקומה, כי "ראש הממשלה מבקש במפורש לעקור ישובים יהודיים כנצרים, מורג, כדים וגנים, ובהמשך ישובים נוספים בגוש קטיף, בהרי חברון, בחבל בנימין ובשומרון".
שמירה מוגברת על האנדרטה לזכר רבין
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, הודיע היום לחבר הכנסת רן כהן (מרצ), כי במשטרה הוחלט לתגבר את השמירה על האנדרטה לזכרו של יצחק רבין בכיכר, בשל ידיעות על כוונת גורמים קיצוניים לנסות ולפגוע בה.
דבריו של המפכ"ל נאמרו בתשובה לשאלה שהפנה אליו חבר הכנסת כהן הבוקר, באשר להיערכות המשטרה נגד האפשרות לפגיעה באנדרטה.
בהכנת הידיעה השתתפה מירב לוי.

תאריך:  11/01/2004   |   עודכן:  12/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
איגוד השידור האירופי מתכנן להתיר למדינות מכל העולם להשתתף בתחרות; על-מנת שלא לשעמם את הצופים במרתון שידורים ארוכים, תיערך התחרות בכמה שלבים ובכמה רמות של התמודדות, כשבכל שלב, יצטמצמו מספר המדינות שעולות לגמר
הדר פרבר
שליח טוריקה במועצה האירופית חתם על פרוטוקול האמנה האירופאית המבטלת את עונש המוות בכל תנאי - כולל במהלך מלחמה; האירופים מרחיבים את הסטנדרטים שלהם בעולם
יפעת גדות
באוסטרליה מתכננים שימוש באמצעי מניעה לאלפי קואלות, כדי לעצור את מספרם ההולך וגדל בצורה מדאיגה; מזון ושטחי מחייה הפכו ליקרי המציאות לקואלות
הדר פרבר
פצצה הוטמנה מתחת לשולחן בבית קפה הומה אדם; 3 פצועים
הדר פרבר
ההיקף הכולל של שתי ההזמנות כ-10 מיליון שקל; בשלב הראשון הותקנו המערכות בצרפת, אנגליה, גרמניה ופולין וכעת הן יותקנו במדינות נוספות באירופה ביניהן איטליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il