X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חגיגות בביירות עם נחיתת המטוס שם; חיים אברהם: אנהל מאבק משפטי נגד החיזבאללה; אורי טננבאום: לקח לנו זמן לזהות אותו. הוא נראה נפוח ומושפל
▪  ▪  ▪
ארונות החיילים החטופים

טננבאום, שוחרר משבי החיזבאללה

   יואב יצחק
טננבאום וגופות שלושת החיילים נחתו בגרמניה

   ענבל אביב
עסקת השבויים בין ישראל לחיזבאללה: לוח זמנים מלא

   יואב יצחק, נועם שרביט
סוכמה עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה; תתבצע "תוך כשבוע"

חילופי השבויים במסגרת העסקה בין ישראל לחיזבאללה, הושלמו לפנות ערב. מטוס חיל האוויר ועליו גופות החיילים והאזרח אלחנן טננבאום נחת בשעה 19:00 בישראל.
במקביל, באותה שעה בדיוק, נחת בבירות מטוס ועליו אסירים ששוחררו היום מהכלא בישראל. את המטוס שנחת, ליוו בביירות זיקוקי דינור וחגיגות, ובישראל - אותה עת - שמחה מהולה בעצב כבד.
בקלן שבגרמניה הושלמה מלאכת זיהוי גופות שלושת החיילים מוקדם יותר, והודעות נמסרו למשפחות. דובר צה"ל מסר, כי טקס קבלת ארונות החיילים החטופים, שהיה אמור להתקיים בנתב"ג בשעה 20:00, נדחה לשעה 21:00 בשל העיכוב בהמראת המטוס מגרמניה.
ההודעה המרה
אל משפחות החיילים החטופים בני אברהם, עומר סוואד ועדי אביטן, הגיעו אלופי צה"ל על-מנת לבשר להם על השלמת מלאכת הזיהוי.
האלוף יפתח רון טל, ראש זרוע היבשה, הגיע לבית משפחת סוועאד והודיע כי הושלמה מלאכת זיהוי הגופה של עומר סוועאד. סוכת האבלים נפתחה לאחר הודעת האלוף. אל הבית החלו להגיע שכנים ומכרים רבים. סמ"ר עומאר סואעד יובא למנוחות ביום ו' בשעה 13:00 בכפרו סאלמה.
ראש אכ"א, האלוף גיל רגב, הגיע לבית משפחת אברהם. חיים אברהם, אביו של בני אברהם, הודיע כי מעתה ינהל מאבק משפטי נגד האחראים למות בנו. "אני אצטרך להתמודד מול החיזבאללה. אנחנו נתבע את הארגון. הוא ידע שלכל דבר יש מחיר והוא יצטרך לשלם". לדברי האלוף רגב, גופות החיילים שלמות ולא עברו התעללות.
הלוויתו של בני אברהם תיערך בשעה 11:00 ביום ו', בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. מסע הלוויה ייצא בשעה 10:30 מבית המשפחה בפ"ת. המשפחה ביקשה להימנע מסיקור תקשורתי לפני שעה זו.
האלוף אודי שני הגיע לבית משפחת אביטן בטבריה. הלווייתו של חייל צה"ל, עדי אביטן, תיערך ביום ו' בשעה 11:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין בטבריה. מסע הלוויה יעבור בשעה 10:30 במצפה עדי שבטבריה.
יעקב אביטן, אביו של עדי אביטן, אמר עם קבלת ההודעה הרשמית של זיהוי גופת בנו: "אני קורא לצה"ל למלא את החוב המוסרי לרון ארד, לנעדרי סולטן יקב וגיא חבר. אנחנו היינו שם ואנחנו מכירים את הכאב. אנחנו רוצים לראות שצה"ל ימלא את החוב המוסרי שצה"ל מילא כלפינו".
אורי טננבאום, בנו של האזרח אלחנן טננבאום שהוחזר חי: "אנחנו נרגשים מאוד. לקח לנו זמן לזהות אותו. הפנים שלו תפוחות. הוא נראה מושפל. אסור לשכוח שאלה לא התנאים שבהם הוא הוחזק. אנחנו יודעים על מסכת ההתעללות וההשפלה שהוא עבר. אנחנו מחכים לרגע שבו נוכל לראות אותו שוב ולומר לו כמה אנחנו אוהבים אותו. הוא השתנה, הוא נראה יותר מבוגר".
'אור ירוק' להעברת האסירים
עם זיהויים של שלושת החיילים בידי הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, וראש המכון לרפואה משפטית, פרופ' יהודה היס, ניתן "אור ירוק" לביצוע עסקת השבויים.
ליד ראש הנקרה הושלמה מלאכת הזיהוי של 60 אסירים לבנונים. עם השלמת הזיהוי, בוצע הליך העברת גופות אנשי חיזבאללה דרך מעבר ראש הנקרה. במקביל, שוחררו 400 האסירים פלשתינים דרך 5 מחסומים בגדה ובעזה: מחסום תרקומיא, טולכרם, ביטוניא, סאלם והמחסום בארז.
לוח הזמנים
ב-20:30 המשפחות ייפגשו עם הנהגת המדינה.
לאחר מכן יתקיים הטקס הממלכתי בבסיס חיל האוויר בלוד בהשתתפות ראש הממשלה, אריאל שרון, שר הביטחון, שאול מופז והרמטכ"ל, משה יעלון. בני משפחותיהם של שלושת החיילים יתייחדו עם ארונותיהם, ואחר כך ייפגשו לשיחת ניחומים עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל.
אלחנן טננבאום, בן 58, ייפגש עם בני משפחתו בחדר צדדי. משם הוא יועבר לבדיקות רפואיות ולאחר מכן תחל חקירתו אודות נסיבות נפילתו בשבי והמידע שהעביר לידי חיזבאללה.

תאריך:  29/01/2004   |   עודכן:  29/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כמו כן נגזרו על השניים 18 חודשי מאסר על-תנאי; הורשעו במסגרת עסקת טיעון, בה הודו שהעבירו 8 לבנות חבלה מאזור בנימין לכיוון ירושלים, ברכבו של פס; ביהמ"ש: לא הוכח שהתכוונו לבצע פיגוע
גל ברגר
ההסכמה נובעת מלחצים שהופעלו על-ידי מצרים בכיוון זה; את המסר העבירו השליחים האמריקנים לשר הביטחון לאחר פגישתם עם בכירים פלשתינים
הדר פרבר
השביתה לא תכלול את 15 הערים הגדולות ואת החינוך המיוחד; ההסתדרות הצטרפה למאבק
רועי כוכבי
הוועד המרכזי של הלשכה אישר השבוע את מינויה של עו"ד שמרית רגב, דוברת שדולת הנשים בישראל, לתפקיד דוברת הלשכה
הדר פרבר
הרכב המועצה בשלב זה כולל 11 חברים - מהם 7 נציגי משרדי ממשלה ו-4 נציגי התושבים; היו"ר הנבחר: עמרם קלעג'י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il