X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנייר עמדה של פרויקט "סנאט", העוסק בהעברת מידע לח"כים ולמקבלי ההחלטות; ד"ר שגיא: עלות הקמת כל ק"מ גדר מוערכת ב-10-12 מיליון שקלים. האומדן הכולל של הקמת הגדר מוערך בכ-10 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪

"עלות בניית גדר ההפרדה בתוואי הנוכחי כפולה מעלות הקמתה בקווי 67'. הכפלת העלות נובעת, בראש ובראשונה, מגידול דרמטי באורך הגדר, כמעט פי-שניים מאשר התוואי בקווי 67' וכתוצאה מכך הצורך בבניית פיתולים וכיסים טריטוריאליים. כמו-כן נדרשת הקמת חומות בטון במקטעים שונים שלא היו נדרשים בקו הירוק." כך עולה מנייר עמדה של פרויקט "סנאט", הפועל במימון ובחסות קרן פרידריך אברט הגרמנית ועוסק בהעברת מידע לח"כים ולמקבלי ההחלטות.
על צוות ההיגוי של הפרויקט נמנים ח"כ גדעון סער (ליכוד), ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) וח"כ אתי לבני (שינוי).
נייר העמדה חובר על-ידי ד"ר אלי שגיא, ראש המגמה לכלכלה וניהול במכללה האקדמית ת"א-יפו וחבר סגל אוניברסיטת תל-אביב.
לדברי ד"ר שגיא, עלות הקמת כל ק"מ גדר מוערכת ב-10-12 מיליון שקלים. האומדן הכולל של הקמת הגדר בקו הקיים מוערך בכ-10 מיליארד שקלים. לדבריו, זהו סכום כבד-משקל, במיוחד בעידן של מיתון ואילוצים תקציביים כה חמורים, והקמתה של גדר הפרדה ביטחונית לאורך הקו הירוק יכלה לחסוך מיליארדי שקלים מהתקציב.
ד"ר שגיא הדגיש, כי לצורך בחינה כלכלית נכונה של מיקום הגדר יש להשוות את התועלת לעלות של תוואים חלופיים: התוואי הנוכחי מול תוואי חלופי שיוצע. גם אם היקף הפיגועים ועוצמתם קטנים יותר בחלופת התוואי הנוכחי, מול תוואי חלופי לאורך קווי 67', ספק רב אם תוספת התרומה לכלכה הנובעת מכך מצדיקה הפרשי עלות כה ניכרים.
ד"ר שגיא חולק על דעתם של אלה הסבורים, כי הקמת הגדר היא פרויקט תשתית בעל תשואה גבוהה. לדבריו, לא רק שעלות הקמת הגדר בקו הנוכחי גבוהה ביחס לתוואי הקו הירוק ומכפילה את ההוצאה הציבורית לבנייתה, אלא שסה"כ התוצאה הכלכלית כלל איננה ברורה.
עוד ציין כי אין די בהפחתה משמעותית של הפיגועים בלב ישראל כדי להחזיר את תחושת הביטחון הפיזי וכפועל יוצא מכך את היציבות והאמון של העולם העסקי, הדרושים למשק לצורך חידוש תהליך הצמיחה שלו.
טוען: "על הצרכנים בארץ והמשקיעים והיצרנים בארץ ובעולם להשתכנע, כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני נמצא שוב במסלול של התקדמות לקראת פתרון מדיני בדרכי שלום וכי הפעם, בניגוד לעשור הקודם, מדובר אכן בתהליך בלתי הפיך".
הקמת גדר, "יעילה" ככל שתהיה מבחינה צבאית, בהעדר חידוש התהליך המדיני, לא יהיה בה כדי להבטיח תנאי זה. יתר-על-כן, ניתן להעריך, כי אפילו אם יתחדש במקביל תהליך מדיני רציני יידרש זמן רב עד אשר ישתכנע העולם העסקי, כי הפעם התהליך הוא אכן בלתי הפיך.
"המחצית השנייה של שנות התשעים לא הייתה חפה מאירועי טרור ואף מפיגועי התאבדות ולמרות זאת היה המשק בתנופה, תוך ביסוס מעמדו בכלכלה העולמית. דבר זה נבע מהעובדה שבאותה עת התנהל גם תהליך מדיני בעוצמה. אירועי הטרור נתפסו אז, במידה רבה, כתנודות סביב מגמת התפתחות חיובית, בדרך להסכם מדיני שישנה את פני המזרח-התיכון", הוסיף ד"ר שגיא.

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  03/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בעקבות "דיווחים על זרימות אדירות לכנרת שכמותן לא היו מאז 1992, כולל הגלשת עשרות מיליוני מ"ק לים המלח מהירמוך"
יפעת גדות
הארנק הוחזר לאשה שבדית שאבדה אותו כשהיתה נערה, בשנת 1963 ; השולח לא הזדהה בשמו אך שלח את הארנק על כל תכולתו
יפעת גדות
בעיות ראייה אצל ילדים שלא מאובחנות בזמן עלולות להיות בלתי הפיכות; רופאי עיניים ממליצים לבדוק את ראייתו של הילד מגיל חצי שנה
רנית נחום-הלוי
כך מסר הפרקליט הראשי הצבאי מנחם פינקלשטיין בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בדוח החצי שנתי בנושא השמירה על זכויות אדם; בשנה האחרונה הוגשו 65 כתבי אישום נגד חיילים
מירב לוי
הניחו שחילוצם ייארך זמן רב; אחת מגופות החיילים נמצאה בתוך שק שינה; אמש נפצע חייל באורח בינוני בתאונת אימונים בשיזפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il