X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחיר המינימום לכל הדירות - 19 מיליון שקל; חלק מהדירות נמצאות באזורים מבוקשים אף שמדובר בדירות ישנות, חלקן בנות 30 שנה ומעלה, הזקוקות לשיפוץ יסודי לפני כניסה למגורים
▪  ▪  ▪

חברת "הימנותא" שבבעלות הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) מציעה בימים אלה 37 דירות למכירה, בירושלים (18), בת"א והמרכז (12), בחיפה והצפון (7). מחיר המינימום לכל הדירות מסתכם בכ-19 מיליון שקל.
מסקירת נדל"ן שנערכה בבית הספר למנהל עסקים של שלוחת אוניברסיטת דרבי עולה, כי חלק מהדירות נמצאות באזורים מבוקשים אף שמדובר בדירות ישנות, חלקן בנות 30 שנה ומעלה, הזקוקות לשיפוץ יסודי לפני כניסה למגורים. בדרבי מעריכים כי במסגרת תהליך ההתמחרות הצפוי, לגבי חלק מהדירות, יושגו מחירים הגבוהים ממחירי המינימום.
לאנשי דרבי שבדקו את נושא המכירה נמסר, כי מחיר המינימום נקבע על-פי שמאות שביצעה הימנותא. הובהר בנוסף, כי חלק מהדירות הם עזבונות שהועברו לזכות קק"ל השולטת בהימנותא והנמצאת במשבר כספי. הקונים יקבלו את הדירה שאותה ירכשו נקיה מכל שיעבוד והיא תרשם על שמם בטאבו ללא מגבלות.
אנשי הימנותא מסרו, כי לא ניתן יהיה לקבל את השמאות של הנכס או לצלמה אך ניתן יהיה לעיין בשמאות במשרדי הימנותא. המועד האחרון להשתתפות במכרזים הוא 29.03.04 והביקורים בכל הנכסים העומדים למכירה יתבצעו בעוד כשבועיים. כל קונה שיתמודד במכרז נדרש להפקיד שיק בנקאי או ערבות בנקאית בשיעור של 5% מהצעתו ההתחלתית לנכס.
דירה של 3 חדרים ברחוב אבן גבירול 105 בת"א מוצעת במחיר מינימום של 622,000 ש"ח או 139,000 דולר. שטח הדירה בטאבו 54 מ"ר ואולם שטחה האמיתי (כולל שטחים משותפים) מסתכם ב-69 מ"ר על-פי בדיקת דרבי. הדירה ממוקמת ברחוב מרכזי בת"א ואולם מדובר ברחוב רועש והדירה זקוקה לשיפוץ המוערך בכ-10,000 דולר לערך.
בהנחה שהנכס יימכר בעלות כוללת (שיפוץ והוצאות) של כ-150,000 דולר נראה כי מדובר בעסקה סבירה מבחינת הקונה. במידה ודירה זו תועמד להשכרה היא עשויה להשיג כ-600 דולר לחודש או 7200 דולר לשנה והתשואה על ההשקעה תסתכם ב-4.8% לשנה ברוטו. ברחוב אבן גבירול עצמו מוצעות 3 דירות למכירה.
דירת 2 חדרים איכותית יחסית שתעורר עניין בקרב קונים פוטנציאליים מוצעת ברחוב חדרה בת"א תמורת 510,000 ש"ח או כ - 114,000 דולר. הדירה זקוקה לשיפוץ בהיקף של כ-6,000 דולר והיא אמורה להכניס לקונה כ-600 דולר שכר דירה כאשר צפויים מתעניינים רבים לשכירתה.
במקרה של רכישת חלק מהדירה באמצעות משכנתא שכר הדירה אמור לכסות את תשלומי המשכנתא.
בירושלים יש מספר דירות באזורי ביקוש מעוררי עניין כמו ברחובות: בלפור 21, זכרון יעקב 21, טשרניחובסקי 56, שלום עליכם 4. הדירה ברחוב שלום עליכם מוצעת למכירה במחיר מינימום של 1.64 מיליון ש"ח או כ-366,000 דולר. מדובר בדירה בשטח של 115 מ"ר שעל-פי בדיקת אנשי דרבי היא נמצאת במצב סביר וניתן להעריכה לפי מחיר של דירה בת 5 חדרים.
הדירה ברחוב בלפור הוערכה ב-1.265 מיליון ש"ח או כ-283,000 דולר ושטחה 74 מ"ר 3 חדרי מגורים בצירוף מטבח ופינת אוכל. הדירות שהוצעו למכירה באזור חיפה קטנות יחסית והיקרה שבהן ברחוב שאול 14 מוערכת ב-510,000 ש"ח או כ-114,000 דולר.
אנשי דרבי מציינים כי למרבית הדירות אין חניה, אין מחסן, אין מעלית והן זקוקות כאמור לשיפוץ בדרגות שונות. הערכות השמאות שבוצעו על-ידי שמאי הימנותא נמוכות, בדירות רבות, ממחיר השוק שדירות אלו יכולות לקבל במכירה חופשית לדעת אנשי דרבי שבדקו את המכרזים.
נראה שהצורך בגיוס הון להימנותא ולקק"ל הביא "לפשרות" בהערכות השווי של חלק מהדירות. בדיקה מקיפה מצד הקונים, כולל הערכת עלות השיפוץ הנדרשת, עשויה להתברר כקניה מוצלחת גם לאור הדשדוש בענף הדירות בארץ. תוצאות המכרזים עשויות לתת אינדיקציה לגבי שוק הדירות מיד שניה בערים הגדולות.

תאריך:  26/02/2004   |   עודכן:  26/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הדירוג יתייחס לתחומים הבאים, המאבק למען א"י; קידום מדייניות חברתית ופעילות לחיזוק הליכוד; הדירוג יתפרסם ביום ה-20 לכל חודש
יפעת גדות
נציגי ההסתדרות הביעו את חששם הכבד, כי נושא הארכת תקופת הצינון לפני שביתה ונושא ההצבעה לפני שביתה יביא לאנדרלמוסיה במערכת יחסי העבודה ולפריצת שביתות בלתי אחראיות
ענבל אביב
הנשיא ופמלייתו היו בדרכם לוועידה כלכלית בבוסניה כשאבד הקשר עם המטוס; מסוק שהגיע למקום איתר את שברי המטוס ומסר כי כל תשעת האנשים שהיו במטוס נספו
הדר פרבר
הפרק האחרון ישודר מחר, 28.2, בשעה 20:45
גל ברגר
אמש התכנסה המועצה המהפכנית של התנועה לראשונה מזה שלוש וחצי שנים; על הפרק: המשבר בתנועת הפת"ח והנתק בין ההנהגה לרחוב הפלשתיני; המועצה אמורה לקבוע מועד לכינוס הועידה הכללית של התנועה בתוך שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il