X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הצעת החוק מובילים ח"כ ד"ר לאה נס וח"כ שלום שמחון; ח"כ ד"ר לאה נס: בחמישים השנים האחרונות הבאנו במו ידינו להרס של מרבית פנינות הטבע בארץ ישראל; חוק זה יכול לסייע בשיקום הנחלים ההרוסים ובמניעת הרס נוסף
▪  ▪  ▪

הצעת חוק המים, המגדירה את זכותו של הטבע כצרכן מים לגיטימי בישראל, עברה היום (יום ג', 16.3.04) בקריאה ראשונה בכנסת ברוב של 11 תומכים וללא מתנגדים. את הצעת החוק מובילים ח"כ ד"ר לאה נס וח"כ שלום שמחון.
מטרת חוק זה הנה לחייב את נציב המים להתייחס אל הטבע כצרכן מים לגיטימי. נציבות המים מקציבה מים לשתיה ולצרכנים אחרים כגון תעשיה וחקלאות אשר יש להם מעמד סטוטורי. כיום חוק המים אינו מגדיר את הטבע כצרכן וסדר העדיפויות בחלוקת משאבי המים משאיר את צורכי הטבע בסוף הרשימה.
ח"כ ד"ר לאה נס: "בחמישים השנים האחרונות הבאנו במו ידינו להרס של מרבית פנינות הטבע בארץ ישראל. הנחלים שפיארו את הארץ הפכו לתעלות ביוב והפיתוח המואץ דרס לא מעט אתרי טבע יחודיים. מתוקף אחריותנו למען ילדינו וילדי ילדינו אנו נדרשים בשינוי בכללי ההתנהגות שלנו, והתאמתם למציאות המשתנה. בכדי לעשות כן, יש לכוון לשני יעדים: האחד, הגנה מירבית על ערכי הטבע והנוף ששרדו, והשני שיקום ושיחזור ערכי טבע ונוף שהיו ונעלמו. הבעיה היא, כי כיום בחוק אין לטבע זכות למים כך שלמרות כל הרצון הטוב, המצב לא השתנה. את בעייתיות זו בא חוק זה לפתור עם הגדרה של זכותו הלגיטימית של הטבע למים".
הנחלים, גופי המים ובתי הגידול המימיים בישראל מצויים במצוקת מים קשה וחשופים לזיהום. משבר המים האחרון פגע קשות בבתי גידול רבים והעמיד בסכנת הכחדה צמחים ומיני בעלי חיים המיוחדים לאזור. קיים פער גדול בין כמות המים הדרושה לזרימה תקינה דרך בתי הגידול (נחלים, שמורות טבע ואחרים) לבין הכמות הקיימת בפועל .
מטרת תיקון זה היא להכין תשתית חוקית בסיסית שתאפשר את הדבר ואף תחייב את הנציב לתת לטבע מעמד של צרכן מים לגיטימי, כפי שקיים ומקובל כיום בחקיקה המודרנית בעולם. על כן, מוצע להוסיף מטרה זו למטרות המים המוגדרות בחוק, כדי להדגיש ולבטא את חשיבותה.
במסגרת החוק המוצע נציב המים גם ימסור לוועדת הכלכלה של הכנסת, עד הראשון באפריל של כל שנה, הודעה בדבר כמות המים שהוחלט להקצות במהלך אותה שנה למטרה של ערכי טבע ונוף. כן, במידה וחל במהלך השנה שינוי בכמות המים המוקצית למטרה האמורה - ימסור נציב המים הודעה גם על השינוי.
ח"כ ד"ר לאה נס: "התוצאה של הקצאת מים למקורות טבע תוביל, בסופו של דבר, לרווח כלכלי. עם פיתוח הטבע, נהפוך מקומות רבים לתיירותיים, ונמנע נזקים המובילים להוצאות כספיות ניכרות. עלינו לזכור כי בני האדם הם האחראים להרס המערכות הללו. על כן מבחינה מוסרית עלינו מוטלת האחריות להחזיר לטבע מים".

תאריך:  16/03/2004   |   עודכן:  16/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השייח' איברהים מודיריס טוען בדרשה: היהודים נוקמים את נקמת אבותיהם הקדמונים; מוסיף: האם אנחנו טרוריסטים?! - אנו ניצבים מול טילים שורפים שאינם מותירים בשר, עצם, ראש או רגל לשאהיד!
נועם שרביט
אמיליה כהן ז"ל נפלה מחלון בית הספר לוריא בירושלים לפני כ-5 שנים, לאחר שסורגי החלון הוסרו כדי להחליפו, אך לא הוחזרו; על מנהלת ביה"ס ועובד העיריה דאז נגזרו 3 חודשי שירות לטובת הציבור וחצי שנת מאסר על-תנאי; על עובד עיריה נוסף - מאסר ע"ת וקנס
נועם שרביט
בימ"ש השלום בפ"ת נענה לבקשה, שהוגשה בהסכמת פרקליטיו של טננבאום, בפעם החמישית; העילה לבקשה: נמצאו סתירות בעדותו באשר לחשדות הפליליים נגדו, ביחס לתקופה שלפני הגעתו ללבנון; במערכת הביטחון 'מקווים' שיימצא כי שיקר, כדי שיבוטל ההסדר שנחתם עימו
עמוס באר
התחרות צפויה להוזיל את מחירי הרכבים ולשפר את רמת השירות לצרכן
עמוס באר
רה-ארגון בכלמוביל לקראת שלבי סיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il