X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: shutterstock]
שמים סוף לחאפריות בתחום השרברבות
האם בקרוב נוכל לזהות בקלות אינסטלטור חובבן ומה ניתן לעשות כבר היום כדי להתגונן מפני חאפרים? כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים הביתה שרברב

לפני כשנתיים התחוללה רעידת אדמה בתחום השיפוצים בישראל, בעקבות תיקון לתקנות רישום הקבלנים, שהביא לעולם סיווג חדש עבור קבלני שיפוצים המבצעים עבודות בהיקף של עד 350,000 שקלים. לפני שנכנס התיקון לתוקפו, הסיווג הראשוני בתחום קבלני השיפוצים היה עבור עבודות בהיקף של כ-1.5 מיליון שקלים.
שר השיכון והבינוי לשעבר, יואב גלנט, חתם על התיקון במאי 2018 וכבר ביוני 2019 כ-700 קבלני שיפוצים עברו את מבחני ההסמכה המקצועיים הדרושים כדי להירשם תחת הסיווג החדש בפנקס הקבלנים. סך-הכל הודות למהלך המבורך, שהתקיים בזכות פעילות מאומצת של התאחדות קבלני השיפוצים, בשנים הקרובות כ-10,000 קבלני שיפוצים חדשים צפויים לקבל רישיון ולעבוד בצורה חוקית. החדשות הטובות לא פחות הן שככול הנראה בעתיד הקרוב תתחולל מהפכה דומה גם בתחום האינסטלציה.
שרברבות - התחום הפרוץ מכולם
רבים לא יודעים זאת אבל נכון לכתיבת שורות אלה, מדינת ישראל לא מחייבת בעלי מקצוע בתחום השרברבות להחזיק בתעודת הסמכה או רישיון עבודה ייעודי. קשה להאמין אך זוהי האמת לאמיתה: כל אחד מכם יכול להחליט שהוא מעוניין להיות אינסטלטור ופשוט להתחיל לעבוד בתחום.
סך-הכל פועלים כיום בישראל כ-35,000 אינסטלטורים שמבצעים עבודות בהיקפים קטנים ללא שום צורך בהכשרה מקצועית או מעבר של בחינות הסמכה וכפועל יוצא מכל זה, הציבור הרחב לא מסוגל לדעת מראש האם איש המקצוע שהוא מעוניין לקבל ממנו שירות, הוא אדם שניתן לסמוך עליו או לא. עם זאת, כבר זמן מה שנעשים צעדים רציניים למיסוד הענף על-ידי רשם הקבלנים.
בתחילת השנה שעברה דיווח הרשם כי כבר במהלך השנה יתחיל לגבש מבחנים מקצועיים הן עבור אנשי המקצוע שפועלים בתחום האינסטלציה והן עבור אנשי מקצוע שפועלים בתחום האיטום. המבחנים הרשמיים יאפשרו לאנשי המקצוע לקבל רישיון מסודר וכך יוכלו הלקוחות הפוטנציאליים לקבל החלטה צרכנית נבונה.
אילו הכשרות קיימות כיום בתחום האינסטלציה?
מעניין לציין שכבר היום ישנם מספר קורסים ייעודיים עבור שרברבים ואנשי מקצוע אחרים בתחום האינסטלציה. לפיכך, כאשר אתם מעוניינים להזמין אינסטלטור בשל בעיית צנרת, טוב תעשו אם תבדקו אילו הכשרות או קורסים עברו אנשי המקצוע השונים שאתם יוצרים איתם קשר. קורס אינסטלציה בסיסי נמשך כחצי שנה וכולל מגוון רחב של נושאים: החל מביצוע עבודות בתשתיות מים, דרך התקנת כלים סניטריים וכלה בשיטות צילום לאיתור נזילות מורכבות. כמו-כן, בסיום הלימודים, ישנה בחינת הסמכה מטעם משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה. אם אתם מתלבטים בין שני אנשי מקצוע מומלצים, כשהאחד עבר קורס מקצועי בתחום והשני למד תוך כדי ניסיון, מומלץ בהחלט לתת עדיפות לזה שעבר הכשרה מקצועית מסודרת.
טיפים חשובים לבחירת אינסטלטור
עד שנזכה לחזות בשינוי המתבקש בתחום, קבלו מספר טיפים לבחירת אינסטלטור מומלץ.
  • במקום להקליד בגוגל "אינסטלטורים כפר סבא" או "אינסטלטור מומלץ בתל אביב" ולסמוך על יד הגורל, מומלץ ביותר להשקיע זמן ולשאול חברים, קולגות ובני משפחה, האם קיבלו לאחרונה שירות מצוין מאינסטלטור אמין.
  • לפני שאתם יוצרים קשר עם השרברב הראשון שהמליצו לכם עליו, מומלץ תמיד לגלוש באתרים שמדרגים בעלי מקצוע ולהתרשם מחוות דעת וביקורות אמיתיות של גולשים על אינסטלטורים בכפר סבא למשל.
  • מעבר לכל זה הקפידו לברר האם נגד בעל המקצוע שהומלץ לכם עליו, הוגשו בעבר תביעות על-ידי לקוחות. כדי להיות בטוחים שתקבלו את כל המידע הדרוש לכם, הקפידו לחפש את שמו של האינסטלטור ולא רק את שם החברה. זאת כיוון שישנם אינסטלטורים שמקימים מדי פעם עסק חדש, על-מנת שעברם המפוקפק בתחום לא ירדוף אותם.
השורה התחתונה
אין ספק שזה מאוד נוח ופשוט להקליד בגוגל "אינסטלטורים כפר סבא" ופשוט לבחור באופן אקראי שם אחד מתוך רשימת תוצאת החיפוש. אך במקרים רבים הרצון לחסוך קצת זמן, עלול לעלות לכם ביוקר. קחו זאת לתשומת ליבכם. אם למרות הכל לא הצלחתם למצוא בעל מקצוע מכפר סבא, אתם יכולים לחפש אינסטלטור מרעננה הסמוכה שנותן שירות באזור כפר סבא.

תאריך:  17/08/2020   |   עודכן:  17/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il