X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

החיבור לאינטרנט הוא שירות בסיסי מאוד בחיים המודרניים, בדומה לשירותים שמאפשרים לנו שימוש בטלפון, אספקת חשמל, מים או גז. מי שבודק נושא זה, נתקל במוקדם או במאוחר בחלוקה ל"ספק תשתית" מול "ספק חיבור לאינטרנט".
ספק תשתית
ספק תשתית האינטרנט הוא הספק שמבצע את החיבור הפיזי בפועל, מבית הלקוח אל ספק האינטרנט. דוגמאות לכך מהארץ, הן החברות בזק, HOT, פרטנר, סלקום ו-Unlimited. המצב הנוכחי הוא שיש לא מעט ספקי חיבור לאינטרנט דוגמת ITC, אבל ספקי תשתית יש פחות, מטבע הדברים, מעצם אופיו של התחום. בהתאם לספק, התשתית עשויה להתבסס על טכנולוגיות שונות, כאשר כיום בולט במיוחד נושא הסיבים האופטיים.
ספק חיבור לאינטרנט
"אחיו התאום" של ספק התשתית בארץ, שאי אפשר להתחבר למעשה לאינטרנט בלעדיו, הוא "ספק החיבור לאינטרנט". ספק זה, אחראי על החיבור של הגולש אל רשת האינטרנט העולמית. דוגמה לספק כזה הוא ספק אינטרנט ITC. ספק החיבור לאינטרנט מכונה באנגלית ISP או Internet Service Provider.
ביחד או לחוד?
בארץ ישנה הפרדה בין שני סוגי הספקים. "רפורמת השוק הסיטונאי" הכניסה בכך שינוי מסוים, כאשר היא אפשרה לפעול בעוד כמה צורות, באופן שמפשט מעט את העניינים עבור הלקוח. ראשית, היא אפשרה מצב בו הלקוח פועל רק מול ספק האינטרנט. יש גם צורת התקשרות שמכונה "בנדל", שבה הלקוח חותם הסכם עם שני סוגי הספקים בנפרד ובהמשך נמצא באינטראקציה שוטפת רק עם "ספק האינטרנט".
ישנו גם "בנדל הפוך", בו הלקוח חותם הסכם עם שני הספקים ובהמשך נמצא באינטראקציה שוטפת רק עם "ספק התשתית". כך שלקוח עשוי לחפש חוות דעת על ספק אינטרנט ITC וגם על ספק תשתית כמו בזק ולעשות לא מעט בירורים, רק בכדי להחליט דרך מי וכיצד להתחבר לאינטרנט. עוד מונחים רלוונטיים, הם "דאבל" - מונח שמתייחס למצב בו משלבים באותה החבילה חיבור לאינטרנט וגם לתשתית. "טריפל" זה אותו הדבר, רק עם שירותי טלפון וטלוויזיה.
רגולציה
רפורמות שונות בתקשורת, משנות את התמונה בארץ כל כמה זמן מבחינת חיבור לאינטרנט. מה שזה אומר עבור הצרכן, הוא שחשוב להתעדכן בהתפתחויות בתחום זה ובעיקר, ב"שורה התחתונה" - ההחלטות שמתקבלות לבסוף. השינויים הרבים שרואים בתחום זה מבחינת חקיקה ורגולציה, נובעים מכך שמדובר בתחום עסקי שהוא גם רחב מאוד בהיקף הלקוחות, גם מתנהל תוך תחרות מחירים עזה וגם בעל השלכות לאומיות שונות (של תפקוד המשק, של ביטחון ועוד). כך שיש כאן אינספור היבטים ובעלי אינטרסים אשר "בוחשים בקדירה".
לסיכום
המשמעות עבור צרכן שירותים אלה, היא שהוא עומד בפני מבחר גדול של אפשרויות. הדברים היו יכולים להיות פשוטים יותר, אבל הם לא. כך שאם רוצים לבחור את המתאים לנו ביותר, אין ברירה אלא להשקיע את הזמן ולהתעמק בפרטים.

תאריך:  19/08/2020   |   עודכן:  19/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
האם בקרוב נוכל לזהות בקלות אינסטלטור חובבן ומה ניתן לעשות כבר היום כדי להתגונן מפני חאפרים? כל מה שחשוב לדעת לפני שמזמינים הביתה שרברב
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מוגש כשירות לציבור מאת מאיר ענבי מנכ"ל חברת מ.א. ענבי דיאמונד גרופ
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il