X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: shutterstock]
מתכננים לקנות רכב מסוג קיה?
חכו להסכם עם קוריאה
שוק הרכב הישראלי ממתין בכיליון עיניים לחתימה על הסכמי סחר חופשי עם קוריאה לחתימה כזו יש השלכה מרחיקת לכת על ענף הרכב הישראלי באופן כללי, אבל על שני יבואני רכב במיוחד, אלה ששולטים בשוק בכל הקשור ביבוא של רכבים קוריאניים אז מה אומר הסכם הסחר עם קוריאה, מתי אם בכלל הוא מיועד להימכר והאם פירוש הדבר הוא שנקבל למשל הנחה יפה במוסך קיה? אלה עיקרי הדברים וכך זה אמור לעבוד

מה יעשו הסכמי סחר עם קוריאה לענף הרכב הישראלי
ענף הרכב הישראלי, יותר נכון כמה יבואני רכב גדולים, מצפה בכיליון עיניים למהלך מדינתי חשוב שעלול להשפיע על כל ענף הרכב. מדובר בחתימה של הסכם סחר חופשי בין ישראל ובין קוריאה. אבל קודם כל, מהו הסכם סחר חופשי? מדובר בהסכם שבמסגרתו מוסרים מכסים שונים בין מדינות. במקרה של ענף הרכב הישראלי מדובר במכס בגובה של שבעה אחוזים אשר מוטל על כל מוצר אשר מגיע ממדינה שלישראל אין איתה הסכם סחר. לא צריך להיות גאון גדול בתחום הכלכלי כדי להבין לבד שהמוצר הכי יקר שמגיע לישראל מקוריאה בתחום הקימונעות הוא מכוניות וחלקי חילוף.
שוק הרכב הישראלי עובד באותו אופן כבר הרבה שנים: שניים מיצרני הרכב הגדולים ביותר שנמצאים באופן קבוע במקומות הראשונים בטבלאות המסירות הם קוריאניים: יונדאי וקיה. אבל חשוב לציין שהעובדה שיצרן רכב הוא קוריאני, לא אומרת בהכרח שהוא יושב בקוריאה. חלק מיצרני הרכב הגדולים מחזיקים גם במפעלים באירופה, בארצות הברית ובעוד מדינות. אז כעת אנו חוזרים ליצרני הרכב הקוריאנים. במקרה של שני היצרנים המובילים, חלק מן המכוניות שהם מייצרים מורכב אומנם באירופה אבל גם חלק מורכב בקוריאה. ואותו הסיפור עם חלקי חילוף.
וכעת להסכם:
מדובר כאמור בשבעה אחוזי מכס, אבל איך משיגים אותם? בשנת 2019 הודיעה מדינת ישראל שהיא בדרך לחתום על הסכם סחר חופשי עם קוריאה, אבל מאז ההסכם מתעכב, ולפי פרסומים בתקשורת הבעיה העיקרית היא דווקא פוליטית. הקוריאנים מחכים להתקדמות מדינית של מדינת ישראל מול שכנותיה. כעת עם התקדמות המגעים עם מדינות המפרץ הפרסי והבשלת מאמצי השלום, קיים סיכוי גבוה שהקוריאנים יקבלו את מבוקשם מבחינה מדינית וההסכם ייחתם. אך עדיין, חתימה על ההסכם לא בהכרח אומרת שהמחירים ירדו. הבעיה טמונה ביבואני הרכב: אם למשל יבואן קיה יקבל הפחתת מס קניה, האם הוא באמת יעביר את ההנחה ללקוח? אם יבואן יונדאי יוכל לרכוש כעת חלקי חילוף בלי אותם שבעה אחוזים, האם כשנגיע למוסך יונדאי נקבל כלקוח גם מחירים יותר טובים לחלקי החילוף?
בשלב זה אין תשובות, התיאוריה על מוסך קיה או על סוכנות המכירה של המכוניות החדשות וההנחות תצטרך להמתין. כי בין היתר קיים החשש שכפי שלקוח מגיע ליונדאי, כך גם חברת ליסינג מגיעה ליונדאי וקונה אלפי מכוניות, כך שיתכן שההנחה תלך אליה. אותה חברת ליסינג מגיעה כמובן גם למוסך קיה, ומבקשת הנחות גדולות על חלפים, משמע ייתכן שכל ההנחה התיאורטית שצריכה להתרחש במחירי החלפים של אותו מוסך קיה לא תתרחש, אם המכירות של חלקי חילוף לחברת ליסינג יקזזו את ההפרש.
ועוד נקודה חשובה: חלק גדול מאוד מהמכוניות ההיברידיות אשר מגיעות לישראל מגיעות ממפעלים של יצרני הרכב הקוריאנים שנמצאים בקוריאה. מס הקניה על המכוניות ההיברידיות אמור לעלות בתחילת שנת 2021, והן אמורות להתייקר. עליית המס היא מ-45% ל-50%, וכאן הכדור נמצא בידיים של יבואני הרכב הקוריאנים: האם הם יבחרו למשל לקחת את שבעת אחוזי ההטבה ולקזז אותם עם ההתייקרות הצפויה של ההיברידיות, האם הם יבחרו למשל לקזז את ההטבה עם דגמים אחרים. בכל מקרה, מדובר ברעידת אדמה קוריאנית שבקרוב היקפה יהיה ברור יותר, לאחר חתימת ההסכם.

תאריך:  01/11/2020   |   עודכן:  01/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il