X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: 123rf]

עוברים דירה? מזל טוב! מדובר באחד התהליכים המרגשים, אך עם זאת גם כזה שמצריך תשומת לב לפרטים וביצוע של מגוון מטלות שקשורות בעזיבה של הבית הישן והמעבר אל הדירה החדשה.
לאור ריבוי המשימות והמורכבות של חלקן, אנשים רבים עושים טעויות, עם בביצוע לא נכון של מטלה מסוימת או בדילוג על צעדים חיוניים. החדשות הטובות הן שאפשר לעבור באופן ממוקד ויעיל, אם רק נוהגים באופן הנכון ומאמצים מספר כללים.
ריכזנו תשובות לשאלות נפוצות כמו מתי ואיך מומלץ לארוז את הבית, איך בוחרים חברת הובלה אמינה וגם, למה כדאי להזמין צבעי ומדביר דווקא במעבר ועוד כמה טיפים שיעשו לכם את החיים קלים יותר.
מצאו חברת הובלה אמינה
המלצות וחוות דעת - לפני שאתם ממהרים לסגור עם חברת ההובלה הראשונה שקופצת לכם בגוגל, אנחנו ממליצים לנסות ולעשות תחקיר מקדים במטרה להבין מי החברה ומהן חוות הדעת עליה. בעזרת האינטרנט והרשתות החברתיות, המשימה הופכת לפשוטה יותר אם כי חשוב לתת את הדעת להמלצות פיקטיביות ולהצליב מספר מקורות מידע. המטרה שלכם היא לברר האם מדובר בחברת הובלה מקצועית, אמינה ורצינית, כזו שמבצעת עבודה נקיה, עומדת בזמנים וגובה מחיר הוגן על ההובלה. אל תתביישו ודרשו מנציג החברה שאיתו אתם מדברים בטלפון להפנות אתכם ללקוחות של החברה על-מנת שיהיה לכם איזה שהוא מושג על המקצועיות שלה.
עושים סקר שוק - אחת הדרכים המומלצות להזמין שירותי הובלה הוא לבדוק כמה הצעות מחיר. הסיבה היא שישנם הבדלים במחירים שלא תמיד יכולים להעיד על שירות טוב יותר או פחות. עם זאת, חשוב להשוות הצעות של מובילים מתאימים ומנוסים, רצוי מעיר המגורים שלכם. הסיבה היא שחברת הובלות מקומית אינה צריכה לנסוע מרחקים כדי להגיע אליכם, ובמקרים רבים היא יכולה לתמחר את ההובלה במחיר משתלם יותר. אחת הדרכים להשוות הצעות של חברות מקומיות הוא להשוות הובלות באסק-5. בצעו סקר שוק, כנסו למחירונים השונים ברשת ונסו לברר כמה נהוג לגבות על הובלה כמו שלכם. המטרה שלכם בסופו של דבר היא להבין פחות או יותר את סדרי הגודל של המחירים כדי לחסוך בעלויות ולהימנע מתשלומים יקרים.
לוקחים כמה הצעות מחיר - נדגיש זאת שוב, קחו כמה הצעות מחיר להובלה ואל תסתפקו באחת, מפתה ככל שתהיה. המטרה שלכם היא להשוות בין הצעות המחיר ולקחת את ההצעה המקצועית ביותר ולא את הזולה ביותר. כמובן שהצעת מחיר מושלמת היא הצעה שגם נראית מקצועית מאוד וגם מציעה מחיר סביר, אך זכרו תמיד שהזול עלול לעלות לכם ביוקר בהמשך. את הצעת המחיר חשוב לקבל בשטח, בבית שלכם, ולא בטלפון. רק כך נציג החברה יוכל לספק לכם הצעה מבוססת שלוקחת בחשבון את כל השלבים של העבודה ואת האלמנטים שעלולים לגרום למחיר הבסיסי לקפוץ.
בודקים אם יש לחברה ביטוח - הצעת המחיר נראית לכם ואתם מעוניינים לסגור עם חברת ההובלה? זה הזמן לבדוק האם לחברה הזו יש ביטוח שנקרא ביטוח סחורה בהעברה. מכיוון שמדובר בביטוח לא זול שלא כל חברת הובלה עושה, אנו ממליצים לכם לתת על כך את הדגש. בפועל, זה אומר שאם התכולה שלכם ניזוקה במהלך ההעברה במשאית, המוביל המבוטח מכוסה וכתוצאה מזה גם אתם. כמובן שהביטוח הזה מתייחס לפריטים ונזקים גדולים ואם הטלוויזיה שלכם "רק" נשרטה, כנראה שלא תתבעו את הביטוח.
חותמים על חוזה מסודר - אם לחברת ההובלה יש ביטוח, אתם יכולים להרגיש רגועים יותר ולהתקדם איתה לחתימת חוזה עבודה מסודר. החוזה הזה צריך לעגן על הכתב את עיקרי הטיפים שעליהם דיברנו במאמר הזה. מועד ההובלה, מוצא ויעד, כמות התכולה ומחיר.
זה בדיוק השלב בו אנו ממליצים לכם להוסיף לחוזה העבודה סעיף שמתייחס לפיצוי שתקבלו מהחברה במקרה של היעלמות או איחור.
אורזים את הבית
מתחילים לארוז חודש מראש - אל תחכו לדקה ה-90 והחליטו שאתם מתחילים לארוז את הבית מראש, במיוחד אם מדובר בבית גדול ומשפחה עם ילדים. בהנחה שמדובר בדירה ממוצעת, חודש ימים צריך להספיק לכם אך אם מדובר בבית גדול במיוחד, כדאי אפילו להתחיל לפני. אם תחכו לדקה ה-90, במקרה הטוב תמצאו את עצמכם אורזים לא טוב, ובמקרה הרע פשוט לא תהיו מוכנים ביום ההובלה. הגדירו לעצמכם מספר קרטונים שמיועדים לאריזה בכל יום. כך תבטיחו שאתם מבצעים את האריזה על הצד הטוב ביותר, בלי לחץ ובקצב צפוי.
במצב כזה, תוכלו גם לשתף את הילדים בתהליך האריזה ולתת להם הרגשה שהם לוקחים בזה חלק. כמו-כן התהליך יסייע לילדים להתמודד עם השינוי הקרב ובא. אגב, אל תשכחו להשאיר לעצמכם תיק גדול עם פריטים שאתם צריכים גישה נוחה אליהם. זה לא נעים להגיע לבית החדש ולגלות שמברשת השיניים שלכם נמצאת בארגז לא נגיש.
כך תשיגו קרטונים בזול - את הקרטונים אתם יכולים לרכוש דרך חברת ההובלה, או לנסות להשיג אותם בעצמכם. חברות הובלה רבות מספקות כמות בסיסית של קרטונים ללא תשלום נוסף, ברוב המקרים מדובר בכמות של 20 קרטונים. לא מומלץ להתחיל ולחפש קרטונים מהחשש שהזמן שיידרש לכם לא יצדיק את איכות הארגזים. מצד שני, מומלץ להזמין חומרי אריזה בחנויות שמתמחות בכך.
כך תארזו כלים שבירים - את הארגזים של הכלים השבירים רפדו היטב באמצעות שכבת של נייר אריזה פצפצים שיפחיתו כמה שיותר את הזעזועים בקרטון.
צובעים את הבית
מוצאים צבעי אמין - בהנחה שאתם רוצים להיכנס אל הבית החדש כשהוא מצוחצח וצבוע, כדאי שתשריינו צבעי. צביעת דירה מקצועית יכולה לשדרג את המראה של הבית ולתת לכם הרגשה שבאמת נכנסתם לבית חדש. חשוב להזמין את הצבעי אל הבית כשהוא ריק ולפני שביצעתם את ההובלה מפני שצביעת דירה ריקה תהיה זולה ב-30% ביחס לצביעת דירה מאוכלסת. הפעולות שיבטיחו לכם צבעי מקצועי דומות לפעולות המומלצות בחיפוש חברת הובלה. קבלו מספר הצעות מחיר והשוו ביניהן, לכו אחר הצעת המחיר שגורמת לכם להרגיש שפה יש לכם עסק עם מקצוען אמיתי ולא פחות חשוב - גם אמין.
צובעים את הבית הישן - בדקו אם צריך לצבוע גם את הבית הישן ואם כן, תוכלו לבקש הנחה מהצבעי על צביעת שתי הדירות.
עושים הדברה בבית החדש
מומלץ מאוד להזמין מדביר מורשה שיבצע בבית החדש הדברה כללית נגד מקקים, נמלים ושאר מזיקים מטרידים. גם כאן, הדברה של דירה ריקה לפני המעבר, תהיה פשוטה וגם זולה יותר. כנסו לאתר של המשרד לאיכות הסביבה, וודאו שהמדביר שלכם נמצא במאגר של המדבירים המורשים בארץ. מה זה אומר בפועל? שמדובר במדביר אמין, מקצועי וכזה שעבר את כל ההסמכות שהתקן דורש. דרשו ממנו לשלוח לכם את הרישיון שלו, ודאו שהוא בתוקף ושהוא אכן מוסמך לבצע את ההדברה שאתם רוצים שהוא יבצע עבורכם. זכרו שבסופו של דבר התארגנות נכונה בשלבים מוקדמים תסייע לכם לבצע את כל השלבים של המעבר באופן מסודר ויסודי ותאפשר לכם לעבור דירה באופן הטוב ביותר.

תאריך:  17/03/2021   |   עודכן:  17/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il