X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

שירותי מחשוב לעסקים הינו ספק שירות מנוהל (MSP) שהיא חברת צד שלישי במיקור חוץ שמנהלת מקבלת על עצמה סט מוגדר של שירותי ניהול יום-יומי ללקוחותיה בתחומי המחשוב. זוהי שיטה אסטרטגית לשיפור הפעילות המקובלת בקרב תאגידים גדולים כמו גם עסקים קטנים ובינוניים, עמותות וממשלות.
ספק שירותי מחשוב יכול להתמודד עם מספר רב של משימות תפעוליות שלמרות שהם קריטיים להצלחת העסק, הם אינם מול לקוחות. ארגונים רבים מקבלים את ההחלטה האסטרטגית למיקור חוץ של תהליכים תפעוליים, בשל היעילות והמומחיות שמביאה תוכנית כזו לשיפור הפעילות העסקית וחסכון ניכר בהעסקת עובדים בצורה ישירה.
שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב לעסקים, הם במידה רבה, הבסיס לכל הפעילות העסקית של העסק. מטרתו של כל עסק, היא עבודה רצופה שאין בה תקלה, וכן שיפור והתייעלות שגרתית של העסק. לעסקים קשה לסמוך על עצמם בתחום זה, ולספק לעצמם את שירותי המחשב, כיוון שזמנם מנוצל על-ידי משימות היומיום הספציפיות.
מסירים את הדאגה
שירותי מחשוב לעסקים, נועדו לעשות סדר לבעלי עסקים ולנטרל אותם בטיפולים בתקלות השונות, ובתחזוקה השוטפת של המחשבים בעסק. כאשר קיימת בעיה לאחד העובדים, היא בדרך-כלל משביתה את העבודה לאותו עובד וגורם לבזבוז זמן ניכר שבו העובד חסר תעסוקה, ומכיוון שכל פעולה של העובד קשורה גם לעובדים אחרים שמחכים לקבל מידע מאותו עובד מושבת.
לדוגמה: כאשר לא ניתן לקבל דיווחים לגבי שירות מסוים שאותו עסק מעניק עקב תקלה מסוימת, הן לא מטופלות, ולא מועברות לעובדים אחרים מה שגורם לעסק להיתקע. בדיוק בנקודה זאת שירותי מחשוב לעסקים באים לעזור, על-ידי שירות ותמיכה אשר יכולים למזער את זמן ההשבתה.
להקדים תרופה למכה
במקום לעבוד כך, שבכל פעם שיש בעיה, מתקנים אותה רק כשהיא מתחילה לגרום להוצאות כספיות, חשוב שיהיו לעסק שירותי מחשוב לעסקים, שיספקו תוכנית סדורה, ביקורת שגרתית, קבלת החלטות ראויה וכו'. התנהלות זו, יכולה להפחית את מספר הבעיות שקורות במערכת, ואף לצמצם את ההוצאות.
מה כוללים שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב לעסקים קטנים או גדולים, כוללים בדרך-כלל:
  • שירותי גיבוי - גיבוי או בענן או בתצורה של גיבוי היברדי.
  • מוקד HELP DESK - שירותי תמיכה במחשבים.
  • ניהול ותחזוקה של השרתים הווירטואליים.
  • אבטחת מידע - ניהול אופיס 365, סינון של הדואר, טיפול בווירוסים ובספאם.
  • פתרונות DR.
  • שרתי ענן.
  • קווי תקשורת מטרו / סימטרי / תמסורת בהנחות של עד 30%.
ספקים של שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב לעסקים יכולים להיעשות בעזרת:
  • עובדים של קבלן שאינו עובד החברה, אולם העובדים עצמם עובדים בעסק ומקבלים את השכר מהקבלן.
  • שילוב של עובדים מקבלן שאינו עובד החברה, עם שירות חיצוני שאינו נמצא בעסק, ולעיתים אף לא בארץ.
  • שירות חיצוני שאינו נמצא בעסק.
  • חלק מהשירות נמצא בענן, והתחזוקה שלו היא על-ידי שירות חיצוני.
שירותי ענן לעסק
שירותי ענן, מבוצעים בשרת החיצוני - ששמו שרת ענן. בימים עברו, לכל עסק המכבד את עצמו, היה שרת פיזי בבית העסק שלו, שבו בית עסק היה מחובר אליו עם כל עובדיו והתוכנות שלו, כיום, אין כבר צורך בכך, להחזיק שרת שצורך חשמל, וכל תקופה מתקלקל וגורם להשבתה של כל המשרד, ואם השרת לא בשרות אזי שעלות התיקון יקרה מאוד, שירותי הענן עשו מהפכה בתחום זה ומאפשרים לכל עובד לעבוד מכול מקום מה שבא לידי ביטוי במיוחד בתקופת הקורונה כשאר עובדים התחברו בקלות רבה לשרתי ענן מהבית שלהם והמשיכו לעבוד ממש כאילו היו במשרד.
שירותי ענן לעסקים
המאפיינים של שירותי ענן, העוזרים לעסק להתנהל באופן שוטף, הם:
  • שירות זמין - שירותי ענן הינם זמינים תמיד, לכל עובד בכל זמן, מהמנהלים ועד לאחרון העובדים.
  • עלות נמוכה - שלא כמו השימוש בשרת פרטי לעסק, שהרכישה שלו כרוכה בעלות גבוהה של החומרה עצמה ובנוסף יש גם עלות גבוהה של עלות הרישוי לשרת, שירותי הענן הינם חסכוניים ביותר, כיוון שאין צורך לרכוש דבר מעבר לשרות עצמו.
  • שירות סביבתי - שירותי ענן הינם שירות התורם לסביבה, כיוון שאינו מצריך רכישה של ציוד כלשהו.
  • תנאים טובים - החיבור לשירותי ענן נעשה לחווה רחוקה, שיש בה את התנאים הטובים ביותר, לאחסונו של המידע ולאבטחתו.
  • שדרוג נתונים שוטף - כאשר רוצים לעשות שדרוג של הנתונים והמידע, וכן לתוכנות השונות בהן משתמש העסק, שרת פרטי מצריך פעולות מורכבות ואף יקרות. לעומת זאת, בשירותי ענן, שדרוג הנתונים והמידע מתבצע בצורה שוטפת, באמצעות ספק השרות, וללא כל התערבות שלכם.
  • פתרון שוטף לבעיות טכניות - רוב חברות השרות של שירותי ענן, נותנות גם שירותים של פתרון בעיות טכניות, כגון שירותי סיסטם לשרתים ו-HELP DESK.
קו תקשורת סימטרי
קו תקשורת סימטרי, מתאפיין בערוץ להורדה ובערוץ להעלאה שווים, כלומר בקו תקשורת של 100 מגה לדוגמה, יש 100 מגה גם בעת הורדה וגם בעת העלאה. לעומתו, קו תקשורת שאיננו סימטרי, מנצל את רובו של הפס על-מנת להעביר מידע אל הגולש, כך שנשאר רק מעט מקום כדי להעביר מידע מהגולש. קו תקשורת א-סימטרי, נועד בעיקר למשתמשים פרטיים, הזקוקים למידע מגוון, ופחות ליציאה של מידע החוצה.
קו תקשורת סימטרי לעובדים מהבית
קו תקשורת סימטרי חשוב עבור אלו העובדים מהבית, כיוון שהוא מאפשר עבודה עם פס רחב במיוחד. כאשר יש צורך בעבודה מהבית, כמו בתקופת הקורונה, ישנה חשיבות רבה, לקצב התנועה בה זורם המידע שיוצא מהמשרד, זאת כיוון שברוב החברות הוא אינו מספיק לאלו שעובדים מהבית. קו תקשורת סימטרי, מגיע בדרך-כלל במהירויות של 50 או 100 ואף 200 מגה בייט לשנייה, וצריך תשתית של סיבים אופטיים.
מעבדה לתיקון מחשבים ניידים
עסקים שיש להם מערכות מחשוב גדולות, לשם התנהלותם היומיומית, זקוקים גם לשירות של מעבדה לתיקון מחשבים ניידים. כאשר כיום מחשבים ניידים מאוד פופלריים, כך גם כמות התקלות שלהם עולה שרובם בדרך-כלל חוסר זהירות של המשתמש כמו הפלה של המחשב ושבירת המסך או שפיכת נוזלים על המחשב, כיוון שהעסקים מתבססים על מערכות מחשוב אלו, וכל בעיה משבשת את השגרה של העבודה, ואף גורמת להפסד כספי רב. כיוון שכל מערכת של מחשבים, גם הטובה ביותר, זקוקה לתחזוקה שוטפת, ותיקונים דחופים כמו החלפת מסך למחשב נייד או החלפת מקלדת למחשב נייד, ישנה חשיבות רבה, למעבדה לתיקון מחשבים ניידים, הכלולה בשירותי המחשוב לעסקים.
תקלות נפוצות במחשבים ניידים
גיבוי של מחשב הוא הדרך הטובה ביותר, על-מנת לשמור על כל הקבצים והחומרים, שיש על-גבי המחשב. יצירת גיבוי של כל המידע, הוא בעצם יצירת העתק שלו, על-גבי כונן חיצוני או על-גבי ענן. באופן זה, במקרה של תקלה או כל סיבה אחרת הגורמת למידע לאבד, קיימת האפשרות לשחזור המידע. בעיה בדיסק היא תקלה נפוצה במחשב הנייד והנייח גם יחד. הארד דיסק המכיל בתוכו את כל המידע, עלול לעלות באש או להיהרס מסיבות שונות, ואיתו כל המידע שיש עליו. אומנם, אי-אפשר לתקן הארד דיסק, אולם במעבדה לתיקון מחשבים ניידים, ניתן לערוך שחזור של כל המידע שהיה עליו. בנוסף, ניתן גם לתקן את לוח האם של המחשב, את ההטענה של המחשב, החלפה של מקלדת, החלפה של מאוורר, החלפה של המסך, תיקון טאבלטים ועוד.
תיקון מק
אומנם מחשבי מק הם מחשבים חזקים ואיכותיים, אולם גם הם מתקלקלים לעיתים. תיקון מק אינו דומה לתיקון של מחשב אחר, כיוון שמחשב זה, עובד על מערכת של הפעלה סגורה, השונה ממערכת ההפעלה של מחשב אנדרואיד. בנוסף, בעת תיקון מק, רצוי להחליף לרכיב המקורי, כיוון שכל רכיב אחר עלול להזיק. כיום קיים גם שירות לאיסוף המק מהעבודה, כך שבמקרה ולמק שעליו אתם עובדים יש תקלה, ניתן ליהנות משרות האיסוף, שיגיע, ייקח את המק, יתקן אותו, ואף יחזיר אותו בחזרה למשרד, וכל זאת, מבלי לגזול לכם זמן יקר מהעבודה.
תקלות נפוצות במחשב מק
להלן רשימה של חלק מהתקלות שמעבדה מקצועית יכולה לתקן, וכן שדרוגים שונים שניתן לבצע במחשב מק:
  • החלפת מסך רטינה שבור במחשב מק
  • תיקון שקע טעינה במחשב מק
  • החלפת מקלדת למחשב מק
  • התקנת מערכות הפעלה של מחשב מק ו/או שדרוג OS
  • החלפת מאווררים / רמקולים במחשבי מק
  • שיפור של ביצועי המק.
  • שחזור והצלה של נתונים, ועוד.
לסיכום, שירותי מחשוב לעסקים, הם במידה רבה, הבסיס לכל הפעילות העסקית של העסק, ונועדו על-מנת להפחית את מספר הבעיות שקורות במערכת, ואף לצמצם את ההוצאות. שירותי מחשוב לעסקים, כוללים בדרך-כלל: שירותי ענן, שירותי תמיכה במחשבים, מעבדה לתיקון מחשבים ניידים, תחזוקה של השרתים הווירטואליים, שירותי אבטחה של מידע, ומחזור של הפסולת האלקטרונית. שירות זה ניתן לקבל בדרך-כלל, ממקור חיצוני לעסק.

תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  14/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il