X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון רצה לבטל הנסיעה בעקבות תוצאות המשאל; לפיד: שרון יביא את התוכנית המצומצמת לדיון בממשלה; בפגישה בין השניים הציג לפיד בפני שרון את התוכנית המדינית של תנועתו; כמו כן נועד עם השר שלום בגיבוש התוכנית החדשה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, החליט שכן להיפגש עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש בוושינגטון בעוד כשבועיים. זאת למרות שמוקדם יותר הודיע, כי הוא שוקל לבטל הנסיעה לוושינגטון בעקבות תוצאות משאל מתפקדי הליכוד על תוכנית ההינתקות.
שרון ייפגש עם בוש, במקביל להשתתפותו בוועידת הארגונים היהודים אייפא"ק, ביום 17 במאי 2004.
לפיד: שרון יביא את התוכנית המצומצמת לדיון בממשלה
שרון נועד הבוקר עם שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד (יום ג', 4.5.04) בחוות השקמים. בפגישה בין השניים הציג השר לפיד בפני שרון את התוכנית המדינית של תנועתו.
כמו כן, הדגיש לפיד בפני שרון כי שינוי תפעל על-מנת שתהיה תוכנית מדינית בממשלה. שרון הציג בפני לפיד את עיקרי תוכנית ההינתקות המצומצת.
עם היוודע תוצאות המשאל, הדגיש השר לפיד כי ההחלטה הופכת את הליכוד מתנועה המייצגת את העם לתנועה המייצגת את הימין הקיצוני. עוד הוסיף לפיד כי "לא יכול להיות שמפלגה מחליטה עבור עם שלם, כך יצא שרבע מהליכוד החליטו על עתיד המדינה. שרון הבטיח לקיים דיון בממשלה והודיע לי כי הוא לא שינה את עמדותיו".
בסיום הפגישה ציין השר לפיד כי שרון הסכים להביא לדיון בממשלה את תוכנית ההינתקות המצומצמת. בלשכת לפיד עדיין לא יודעים מהם השינויים שיוביל ראש הממשלה, אולם מישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה (יום ב') עולה, כי בכוונת שרון לפנות חמישה ישובים מרכזיים והם: נצרים, מורג, כפר דרום, גנים וכדים [ראו קישור].
ל-Nfc נמסר עוד, כי ראש הממשלה הסכים לבקשת השר לפיד לקיים בישיבת הממשלה הקרובה (יום א') דיון בנושא. השר לפיד התרשם מדברי ראש הממשלה כי בכוונתו להכמשיך להוביל את התוכנית, אולם בדרכים אחרות המקובלות על כלל חברי הממשלה ועל-כן הודיע כי סיעת שינוי תישאר בממשלה.
אמש התקשר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, התקשר לשרון, ודן עמו בכשלון תוכנית ההינתקות במשאל הליכוד [ראו קישור]. שרון הבהיר לבוש, כי הוא נותר מחויב לתוכניתו. גורמים בוושינגטון ציינו כי הממשל האמריקני עדיין רואה בתוכניתו של שרון הזמנות נדירה [ראו קישור].
בצהרים נועד שרון עם שר החוץ, סילבן שלום. השניים דנו בגיבוש תוכנית הינתקות חדשה. ראש הממשלה שרון אמר לשר שלום, כי הוא נחוש להמשיך ולקדם את התהליך המדיני כדי להביא שקט, בטחון ושלום לעם ישראל והוסיף כי בעקבות הכישלון במשאל צריך לפעול לשמירת ההישגים מהביקור בארה"ב.
שר החוץ שלום אמר כי "ישראל מחויבת לשלום ותעשה כל מאמץ כדי לקדם את השלום אך יחד עם זאת ישראל תתבע שאירופה תלחץ על הפלשתינים לחסל את הטרור ולהביא לרפורמות ברשות".
בהמשך יפגש שרון עם יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס ושגריר ארה"ב, דן קרצר. רה"מ נועד אתמול עם ממלא מקומו השר אהוד אולמרט, עם שר הביטחון, שאול מופז, והשר צחי הנגבי. מופז אמר לאחר הפגישה שיש להתחשב בתוצאות המשאל, אך הוא עדיין מאמין בעקרונות הביטחוניים שעליהם התבססה תוכנית שרון.

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
גולשים יוזמנו לשלוח לתחרות ביקורת על ספר, סרט, תוכנית או דיסק עד ה-1 ביוני;
הזוכים יהפכו למבקרי הבית הקבועים של MSN
נועם שרביט
בעדותו בשבוע שעבר, הפתיע בנו של רה"מ כשטען כי השמיד את קלטות השמע בהן הקליט את דודי אפל, ועשה כן עוד בטרם החלה החקירה בפרשה; הפרקליטות עומדת על דרישתה: קנס או מאסר בגין ביזיון ביהמ"ש
הדר פרבר
חברת התעופה התנצלה על-כך; הטייס עובר בדיקות רפואיות
גלית יצחק
השר האוסטרלי מגיע בלווי 20 אנשי חקלאות ומסחר מאוסטרליה; שר החלקאות האוסטרלי ייפגש ב-6.5.04 עם שר החקלאות כץ
יפעת גדות
במחקר חדש מנסות החוקרות לשתף פעולה עם השוטרים הממונים בדרך כלל אחר חיפוש נעדרים כדי לתת להם כלים טובים יותר המתאימים לחיפוש אחר חולי אלצהיימר שהולכים לאיבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il