X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלטת מזוז בפרשת האי היווני תכריע: האם יילך שרון לממשלת אחדות; דורש תשובות משרי הליכוד ה'סוררים'; רה"מ: אזום תוכנית חלופית תוך 3 שבועות; אושרה הצעת החוק לפיה חיילי המילואים יזכו לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה
▪  ▪  ▪

מחכים למזוז: ראש הממשלה, אריאל שרון, מודאג באשר לעתידו הפוליטי. שרון יודע שפרטנר למו"מ לא יימצא בצד הפלשתיני בחודשים הקרובים. הוא יודע שנשיא אמריקני נוח כמו ג'ורג' בוש לא בהכרח ייוותר על כיסאו לאחר הבחירות הקרובות, בייחוד נוכח הגילויים האחרונים על ההתעללויות בעירק.
שרון גמר אומר לחתום את הקריירה הפוליטית שלו כמי שיבצע מהלך מדיני, גם אם חד-צדדי. כעת מחכה שרון להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, באשר לשאלת העמדתו לדין בפרשת האי היווני. שרון ממתין בקוצר רוח להחלטה, שככל הנראה תעמוד בסתירה לזו של פרקליטת המדינה היוצאת, עדנה ארבל, ותקבע: אין די ראיות להעמדתו לדין של ראש הממשלה.
אם אכן זו תהיה החלטתו של מזוז, עומד שרון לבצע מהפך בממשלה, בלא ללכת לבחירות כלליות. שרון חותר להקמת ממשלת אחדות לאומית, ולצרף לממשלה את מפלגת העבודה ואת המפלגות הדתיות, ובראשן את סיעת ש"ס. מי שיפנה את הכיסאות בממשלה יהיו בראש ובראשונה סיעות הימין: האיחוד הלאומי והמפד"ל, וכן השרים ה"ימניים" מסיעתו הוא, כדוגמת עוזי לנדאו.
כצעד מקדים, מבקש כעת ראש הממשלה לראות מי יילך איתו לצעד זה ומי לא. שרון מגשש אצל נתניהו, שלום ולבנת - השרים שתמכו בתוכנית ההינתקות רק בדקה ה-'90 ולא עשו דבר בקרב מתפקדי הליכוד כדי שהיא תעבור במשאל. שרון מבקש תשובה חד-משמעית: מי איתי ומי נגדי. שרון מבקש מהשרים לגבש רעיונות: כיצד לשמור על היחסים עם הממשל האמריקני; איזו תוכנית מדינית יש לגבש; אילו ישובים/מאחזים יש לפנות, כדי להגביר את הביטחון לתושבי ישראל ולמתיישבים; כיצד לחלץ את המשק מהנטל הביטחוני הגדול, ועוד ועוד. שרון מבקש, בדרך זו, להטיל על השרים מעמסה אישית, כך שישתפו פעולה בגיבוש תוכנית מדינית.
כל כמה זמן מחליפים גרביים?
"תוכנית מדינית אינה זוג גרביים שמחליפים כל יום או יומיים. דרוש זמן לגבש תוכנית מדינית. אני משוכנע שבהתייעצות אמיתית שלא מכתיבה מראש את התוצאה ניתן להגיע להסכמה בקרב שרי הליכוד ואשמח ליטול בה חלק".
כך אמר (יום א', 9.5.04) שר האוצר, בנימין נתניהו, במהלך ישיבת הממשלה בדיון על תוכנית ההינתקות ובתגובה לדברי ראש הממשלה, אריאל שרון, אשר הודיע כי יביא בעוד שלושה שבועות לדיון בממשלה תוכנית חלופית לנסיגה חד-צדדית.
במהלך הישיבה ציין שרון, כי הוא מקיים בימים אלה הוא פגישות עם כל שרי הממשלה במסגרת גיבוש התוכנית החילופית, ולכן החליט שלא לקיים דיון מקיף על תוכנית שטרם גובשה. שרון נפגש אחר הצהרים (14:00) עם השר נתניהו, לדון עימו בנושא תוכנית ההינתקות.
הפגישה בין שני האישים נמשכה כשעה ונערכה בצל המתיחות השוררת בין השניים. אנשי שרון מאשימים, כי נתניהו אמנם תמך בתוכנית בפומבי, אך לא נקף אצבע כדי לסייע בהעברתה. אנשי נתניהו טוענים מנגד, כי זהו ניסיון כושל להטיל את הכישלון של שרון על נתניהו. בכוונת ראש הממשלה להמשיך בסבב התייעצויות עם שריו הבכירים.
מחר ייפגש שרון עם שרת החינוך, לימור לבנת. גם בין שני אלה שוררת מתיחות בעקבות סירובה של לבנת לסייע לשרון בהסברת התוכנית. כמו כן, ייפגש ראש הממשלה עם השרים מאיר שטרית, שתמך בתוכנית ההינתקות ועם השר אביגדור ליברמן. במהלך ישיבת הממשלה הודיע שרון על החלטתו לבטל את הנסיעה המתוכננת לארה"ב, במהלכה היה אמור להשתתף בכינוס השנתי של השדולה היהודית, ואף להיפגש שוב עם הנשיא בוש.
הדיון בנושא תוכנית ההינתקות בישיבת הממשלה התקיים לבקשת שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד. לאור זאת, ניתנה לו רשות הדיבור אותה ניצל כדי לאיים ששינוי תפרוש שהממשלה אם זו לא תקדם את הנושא המדיני. לדבריו: "תוכנית ההינתקות לא מתה ואפשר ליישמה בשינויים קלים כדי ששרון יצא ידי חובתו כלפי מתפקדי הליכוד". כמו-כן קרא לפיד לשרון לחדש את המו"מ עם הפלשתינים ולהיפגש עם ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא).
שר הביטחון: יש ליזום תוכנית מדינית חלופית
שר הביטחון, שאול מופז, יצא היום בתקיפות נגד ההתיישבות היהודית בגוש קטיף ושיגר רמזים עבים לראש הממשלה כי הוא יילך עימו. נראה, כי לאחרונה שרון, מופז ואולמרט מתחרים ביניהם מי יהפוך עורו בצורה הקיצונית ביותר.
בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין במלון 'רויאל גרדן' באילת, אמר השר מופז כי ממשלת ישראל חייבת ליזום ולהוביל תוכנית מדינית במקום תוכנית ההינתקות, "אחרת עלולות להיווצר יוזמות שאינן לטובת ישראל... רצועת עזה אינה נחלת אבותינו... הקמת הישובים בעזה היתה משגה היסטורי".
מופז העריך, כי תוך 5 שנים לא יהיו ישובים יהודיים ברצועת עזה. שר הביטחון אמר עוד, כי לדעתו ישראל צריכה לחתור למציאות שבה יהיו לה גבולות ברי הגנה, וכי כל הסכם שלום יהיה מבוסס על סופיות הסכסוך. הוא אמר, שהחותמים על ההסכמים טעו טעות היסטורית כשאיפשרו ליישובי גוש קטיף להישאר במקומם.
חיילי מילואים המשרתים מעל 21 יום
יזכו לנקודות זיכוי במס הכנסה
בישיבה אישרה הממשלה את הצעת חוק לפיה חיילי מילואים, המשרתים מעל 21 יום בשנה, יזכו לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה. ההצעה אושרה עקרונית והיא תועבר לוועדת השרים לענייני חקיקה.
בימים האחרונים חתם ראש הממשלה, אריאל שרון, על צו חריג לפינויים של שלושה מאחזים: גבעת אסף, שבגזרת בנימין, שבו שוכנות כ-20 משפחות; מאחז גבעת הדגל, החולש על קרני שומרון, ובו מתגוררות תשע משפחות ומאחז נגוהות-מערב, שבדרום הר חברון, שבו מתגוררות חמש משפחות.
לטענת המתנחלים, בנוסף לשלושת המאחזים מתכוון שרון לפנות תשעה מאחזים נוספים, בהם מצפה יצהר שבצפון השומרון, גבעת הרואה הסמוכה להתנחלות עלי, גינות אריה וטל בנימין, מאחזים השוכנים בגזרת בנימין.

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מוחמד טהא, אשר שוחרר השבוע מהכלא הישראלי: "עדיף לבצע התקפה משמעותית, גם אם הוצאתה אל הפועל לוקחת זמן"; החמאס שוב מציע חנינה למשתפי הפעולה עם ישראל
עומר כרמון
הג'רוזלם פוסט: דגימת עצם הגיעה בסוף השבוע; תוצאות הבדיקה יתבררו רק בעוד מספר שבועות; שלוש עצמות קודמות שהועברו לישראל בחודשים האחרונים - לא היו של הנווט הישראלי הנעדר
גל ברגר
היום יצוין יום ההוקרה הראשון למערך המילואים של צה"ל; קצין מילואים ראשי, תא"ל אריאל היימן: החברה הישראלית עשתה כברת דרך ביחס לאנשי המילואים אך אנו רחוקים ממצב אידיאלי; על מודל המילואים החדש: מדובר בעקרונות בלבד ולא בתוכנית למחר בבוקר
עומר כרמון
האגודה הליברלית הערבית-ישראלית: "גיוס החובה פוגע בזכויותינו הלאומיות והאנושיות - כל המיעוטים ברחבי העולם התרבותי פטורים מחובת השירות הצבאי"; ווליד ג'ומבלט: "אנו מקיימים קשר עם גורמים ליברלים בפלשתין"
אלונה קורן
בין החברות ניתן למנות את סנרד, ארד טכנולוגיות, מגל מערכות, פורסקאוט ונטליין טכנולוגיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il