X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מאמר זה נכתב ע"י רוברט שפולנסקי.
תרומת כליה היא הליך מציל חיים הכולל העברה של כליה בריאה מתורם חי או מת למקבל עם מחלת כליות סופנית. בישראל תרומת כליה היא הליך מבוסס ומוצלח ביותר שסייע לאלפי חולים לשפר את איכות חייהם ואף להציל את חייהם. מאמר זה יבחן רוברט שפולנסקי מנכ"ל חברת Medlead את ההיבטים השונים של תרומת כליה בישראל, לרבות המסגרת המשפטית, תהליך התרומה והיתרונות והסיכונים הכרוכים בכך.
מסגרת משפטית לתרומת כליה בישראל
תרומת כליה בישראל מוסדרת על-ידי המרכז הלאומי להשתלות, האחראי על הפיקוח על כל פעילות השתלות האיברים בארץ. המסגרת החוקית לתרומת כליה מבוססת על עקרונות האלטרואיזם ואי-מסחור, מה שאומר שתורמים אינם יכולים לקבל כל פיצוי כספי עבור תרומתם. החוק גם אוסר על כל צורה של כפייה או לחץ על תורמים, ומחייב את כל התורמים לעבור הערכה רפואית ופסיכולוגית יסודית כדי להבטיח את שלומם ושלוות נפשם.
תהליך התרומה
תהליך תרומת הכליה בישראל כולל מספר שלבים, ביניהם הערכה רפואית מקדימה, הערכה פסיכולוגית ובדיקה יסודית של ההיסטוריה הרפואית של התורם והתאמתו לתרומה. לאחר שהתורם נמצא מתאים, נקבע ניתוח ההשתלה, והמקבל מוכן לניתוח. הניתוח אורך בדרך כלל מספר שעות ודורש אשפוז של מספר ימים הן לתורם והן למקבל. לאחר הניתוח, התורם נמצא במעקב צמוד לכל סיבוכים, ומקבל טיפול מעקב על-מנת להבטיח החלמתו המלאה.
היתרונות של תרומת כליה בישראל
היתרונות של תרומת כליה בישראל הם רבים ומרחיקים לכת. עבור המקבל, השתלת כליה מוצלחת יכולה לשפר משמעותית את איכות חייהם, להפחית את התלות בדיאליזה ולהגדיל את תוחלת החיים. עבור התורם, פעולת התרומה יכולה להיות חוויה מספקת ומשמעותית, שכן יש לו הזדמנות להציל חיים של אדם אחר ולהשפיע על הקהילה שלו. בנוסף, תרומת כליה בישראל קשורה בסיכון נמוך לסיבוכים ובאחוזי הצלחה גבוהים, מה שהופך אותה להליך בטוח ויעיל.
סיכונים של תרומת כליה בישראל
בעוד שתרומת כליה בישראל בטוחה בדרך כלל, ישנם כמה סיכונים וסיבוכים אפשריים שתורמים צריכים להיות מודעים אליהם. אלה יכולים לכלול דימום, זיהום, תגובה להרדמה ונזק לאיברים או לרקמות שמסביב. עם זאת, סיכונים אלו נדירים יחסית וניתן למזער אותם באמצעות בדיקה והערכה מדוקדקת של תורמים פוטנציאליים.
עוד בנושא - רוברט שפולנסקי
הסיכום של רוברט שפולנסקי
תרומת כליה היא הליך חיוני ומציל חיים שבכוחו לשנות את חייהם של התורמים והנמענים כאחד. בישראל, תרומת כליות היא פרקטיקה מבוססת הנתמכת על-ידי מסגרת חוקית חזקה ומערכת בריאות איתנה. על-ידי העלאת המודעות ליתרונות ולסיכונים של תרומת כליה, נוכל לעודד אנשים נוספים לשקול את מעשה האלטרואיזם משנה החיים הזה, ולעזור להציל חיים תוך כדי התהליך.

תאריך:  18/04/2023   |   עודכן:  18/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il