X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בימים האלו, גם מי שלא עובדים בהייטק מבינים שהענף נמצא במשבר. זה התחיל בימי הקורונה, עם כל האתגרים שזימנה התקופה, והמשיך במשבר כלכלי גלובלי, אינפלציה, עליית הריבית וכמובן גם גלי פיטורים נרחבים. הפיטורים נרשמו בחברות בכל הגדלים, גם אלו שנחשבות למובילות והחזקות ביותר, לרבות מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק. ובמציאות הזאת, אפשר בהחלט להבין את החששות הגדולים בקרב עובדים בענף, מחפשי עבודה, פרילנסרים, מנהלים וכמובן סטארטאפים בתחילת דרכם, אשר מתקשים לגייס כסף כדי לצמוח או אפילו רק בשביל להימנע מפיטורים ופשיטת רגל.
אז בין אם אתם מחפשים עבודה בהייטק, או כבר עובדים בענף וחוששים מפני מה שעוד עתיד לבוא בהמשך, כדאי לנשום עמוק ולזכור שעל אף הפיטורים וצעדי ההתייעלות הדרמטיים בארץ ובעולם, הביקוש לתפקידים מסוימים עדיין נחשב גבוה, ובמקרים רבים אפילו עולה משמעותית על ההיצע הקיים.
לא מאמינים? פשוט תעברו בעצמכם לדוגמה על משרות דרושים Devops ותוכלו להתרשם מכמות המודעות שרק מתרחבת עוד ועוד גם בימים מורכבים אלו. ואם אתם רוצים גם נתונים מדויקים יותר, על-פי דוח מחקר של חברת היירינג טרנדס, בשנת 2022, שכזכור הייתה מאוד לא פשוטה לענף ההייטק, נרשמה עלייה של כ-20 אחוזים במספר משרות ה-Devops ברחבי העולם.
כדי להבין למה הביקוש לתפקיד הזה נשאר יציב וגבוה, כדאי להתעכב לרגע על המשימה הייחודי של נשות ואנשי ה-Devops בתוך התעשיה הטכנולוגית:
אז מה בעצם עושים אנשי Devops ומה התרומה שלהם לחברות טכנולוגיות?
את התפקיד של אנשי Devops קשה מאוד להגדיר בשורה אחת משום שיש לו תחומי אחריות רבים וזו אחת מהחוליות המקשרות החשובות ביותר בתוך הארגון. זה הגורם הראשון שפונים אליו להתקנה רכיבי תוכנה חדשים במערכת, תשתית חדשה וכאשר יש תקלות במערכות ובתשתיות השונות של הארגון .
כדי לעבוד בתפקיד Devops נדרש ידע מעמיק בתהליך פיתוח התוכנה בכל מחזור החיים שלה. זה דורש היכרות גם עם כלי אוטומציה שונים לפיתוח צינורות CI/CD (אינטגרציה רציפה ופריסה רציפה של רכיבי תוכנה ) . לכן, אלו מומחיות ומומחים שנדרשים גם לידע טכנולוגי נרחב, גם להיכרות עם מערכות ושפות תכנות שונות וגם (ובעיקר) יחסי אנוש מצוינים, שיאפשרו להם לחבר בין גורמים שונים בתוך הארגון, משימה שיכולה להיות מאתגרת יותר מכפי שהיא נראית בתיאוריה.
מאנשי Devops מצופה לדוגמה לרכז את שיתוף הפעולה בין צוותי הפיתוח, התפעול וה-IT. לכן, Devops הוא סוג של מתווך, שאמור לוודא שלמרות חילוקי הדעות שאולי יצופו, המשימות עדיין יתבצעו בצורה חלקה ויעזרו לשחרר עידכונים למוצרים הרבה יותר מהר, מכיוון שהוא מפקח ומוודא שכל המאמצים נעשים לצורך השגת עידכונים תכופים והמשימה הזאת היא בליבת הגישה של אנשי ה-Devops.
בנוסף, Devops אמורים להבטיח את התקינות של כל התשתיות הדרושות לארגון בסביבת ה-Production וכאמור, לשלוט במגוון רחב של טכנולוגיות, כמו לדוגמה שירותי אחסון בענן (בייחוד אלו של אמזון, גוגל ומיקרוסופט), לעבוד עם Kubernetes ולאתר תקלות באמצעות שירותים כמו Elastic ELK Stack.
ומטבע הדברים, הבטחת תקינות המערכות השונות בארגון מחייבת בחברות שונות גם לעסוק באופן שוטף בשיפור זמני התגובה, בבקרה על אבטחת המידע וכן בייעוץ טכני ומקצועי לגורמים שונים בתוך הארגון.
למה חברות ממשיכות לגייס אנשי Devops גם בימים מורכבים אלו?
בואו נסביר את זה במילים הכי פשוטות שיש - נשות ואנשי Devops איכותיים פשוט עוזרים לחברות להרוויח יותר או לכל הפחות, להפסיד פחות. אלו אנשי מקצוע שכאמור מופקדים על עידכון ושיפור מתמיד של מוצרי הארגון, התקשורת הארגונית ופתרון בעיות ותקלות. אלו אנשים שהם גם וגם וגם - ולכן הם נחוצים מאוד בכל חברת הייטק ובטח בחברות שמצויות בקשיים וסובלות מחוסר ודאות לגבי העתיד.
ואם אתם רוצים להשתלב בתפקיד כזה בעתיד, אנחנו יכולים להבין למה התיאור הזה יכול קצת להלחיץ. לא פשוט לחשוב על עבודה בתפקיד עם אחריות גדולה כל כך, אבל כדי להבין אם תפקיד כזה יכול להתאים לכם, כדאי לשאול את עצמכם עד כמה אתם תקשורתיים, שירותיים, אוהבים ללמוד דברים חדשים ומוכנים לצלול להיכרות מעמיקה עם טכנולוגיות, כלים ומערכות שונות.
אם יש בכם את הסקרנות הטבעית הזאת ואת ה"רעב" להצליח, את כל השאר תוכלו כמובן לפתח עם הזמן, ככל שתעבדו ותצברו ניסיון בחברות ובארגונים טכנולוגיים. כדי לעשות זאת, תידרשו כמובן לגלות גמישות מחשבתית ולהיות מוכנים לעבוד דרך שאמנם תהיה ארוכה, אך ללא ספק תשתלם מאוד בהמשך ותספק לכם ביטחון, תגמול הולם והמון אפשרויות לקידום ולהתפתחות.

תאריך:  30/04/2023   |   עודכן:  30/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il