X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגיעה באמון הציבור מגיעה גם להורים השכולים
▪  ▪  ▪

הפרשה העגומה של שלושת הנעדרים שהיו בשבי חיזבאללה, מסתיימת בימים אלה ממש. מהדורות החדשות מלאות בפרטי העיסקה, ומדסקסות על מחירה, תוך כדי שלובם, בדרך הטבע וכדרכה של העבודה העיתונאית, של הורי שלושת, החיילים החטופים: בני אברהם, עומר סועד,ועדי אביטן.
מי שמקשיב בתשומת לב, במיוחד בשנה האחרונה, למהדורות החדשות,ידע ישראל אמורה לקבל מצידה, לצערנו,,את גופות השלושה, ואזרח חי אחד: אלחנן טננבאום. ביום ראשון,ימים ספורים לפני ביצוע העיסקה, עלה לשידור אביו של בני אברהם,חיים אברהם, וטוען שלא ידוע לו מה שלומם של הבנים.
"ממשלת ישראל עד היום לא סיפקה הוכחות ממשיות לשלומם וחוסר הוודאות נמשכת" .מעבר להפתעה הראשונית. אפשר וחובה להבין את צערו,בעיקר על רקע על אבדן אמון מוחלט בממשלה בנהולה את המשבר.למרות שאין ספק בדבר כוונתה הבסיסית להשיב את הנעדרים הביתה.אבל בדרך משהו התפספס בין המשפחות לממשלה.עד שנוצר נתק למעשה,כפי שהוכח גם על-ידי על-ידי הופעתם של הוריהם גם של השנים האחרים בתקשורת.
בכל הנוגע להבהרת אינפורמציה חיונית,הממשלה פועלת ללא תאום מספיק עם ההורים .זהו אינו המקרה הראשון. גם לנעדרי קרב סולטן יעקב טענות קשות כלפי הממשלה שלא פעלה בזמן לשחרור החטופים, ואף הסתירה פרטים מההורים במשך תקופה ארוכה כדי להסתיר אי הצלחות או טעויות שנעשו בדרך המ"ומ .וכמובן רון ארד, המקרה המפורסם ביותר, שצנח חי בלבנון ב-86 ועיסקת החזרתו בשנים הקריטיות לשביו התמהמה, לפי דעת כל הגורמים מעבר לכל הגיון.
דוגמה שונה לסדק שניבע בתדמיתה של הממשלה,היא גדר ההפרדה שנבנתה בתוואי שרצה להראות לכולם מיהו בעל הבית תוך ספוח למעשה של שטחים ללא מחשבה על ההתכנות וההשלכות של המעשה,ועקבות לחץ שונה התוואי לחלוטין באופו שאני מסופק אם הממשלה היתה מצביעה בעד גדר אם היתה יודעת את התוצאה אבל הממשלה נסוגה ,.בעקבות לחצים שהגיעו עד לאפשרות פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג. . אותה ממשלה שמשום מה מעדיפה, במקום ליישר את נקודות המוצא ואת המצע הרעיוניים תחילה, בהתאם למציאות, לאלתר מדיניות "און ליין", תוך כדי מלמול משהו בנושא הרלוונט,יאבל חוסר העקביות נוגע לא רק לענינם של ההורים ולגדר, אלא גם כלפי חיזבאללה..
אפילו נשיא המדינה התבטא השבוע על "מציאות של ניגודים" ביחס להתנהגות הממשלה כלפי ארגוני טרור, כשמצד אחד עושה כל שביכולתה לשמוט את הבסיס הרעיוני של חיזבאללה,הן באמצעות פעילות נמרצת בחו"ל והן על-ידי שכנוע והטפה אינסופיים על הצורך למגר את הארגון,ושלא מנהלים מומ עם רוצחים,וביד השניה תופרת עסקאות שבויים עם חיזבאללה,תחת אותה מטריה בינלאומית, שהיא עצמה רוצה להכחיד...זוהי מדיניות שסותרת את עצמה ואת עמדותיה גם במקרים אחרים לרוב.
דוגמא נוספת לחוסר מדיניותה של הממשלה, באה משטח שונה לחלוטין היא רדיפת עובדים זרים ממוסדת,באמצעות מנהלת הגירה ממשלתית, שטופחה במיוחד לנושא סילוקם של עובדים זרים לא חוקיים מהארץ, כדי לפנות כביכול מקומות עבודה לישראלים ולמנוע מהם להשתקע בישראל,וביד שניה הבאתם של אלפי עובדים זרים חדשים תחתם באותה דרך. ההגיון איננו, חוץ מהתרומה הנדיבה להתעשרותן של חברות כח אדם פרטיות שגובות אלפי דולרים מהעובד המסכן, עבור הבאתו לארץ וכן גובות עמלה בגובה משכורת חודשית מהמשפחה הקולטת,ומה שהכי נורא, משמשות צינור להעברת כספי קצבת סיעוד ציבורית לאותם אלה הנזקקים לעובד הסיעודי, בניכוי עשרות אחוזים מכל שעת עבודה. וזה נעשה לאור היום באישור משרד הפנים .
אז מה הפלא שכולם להוטים לגרש עובדים זרים?. במצב זה, מה הפלא על כך,,ו חלק ניכר מהציבור בנושאים אחרים, איבדו אמון בממשלה ובשליחיה. אבל לא המדינה בראש מעייני כעת, אלא ההורים השכולים וזכרם של המתים.
התבטאויות כאלה,בכלי התקשורת בפרט, על רקע המציאות השונה לחלוטין, עלולה לגרום חלילה, לזילות בכבודם של החללים ושל משפחותיהם,וזהו הדבר הראשון, שמדינה שמתיימרת להשאר מוסרית, צריכה למנוע.

תאריך:  01/02/2004   |   עודכן:  01/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ארנון סופר
הטענה ש"הערבי חייב לגור בבית צמוד קרקע" היא איוולת גמורה; תרבות הדיור הפזרנית במגזר הערבי היא הרת אסון; אם קיימת מצוקת מגורים במגזר הערבי, היא אינה קשורה לסכסוך היהודי-ערבי או ל"מדיניות של קיפוח"
דוד אלהרר
בדרך-כלל יש לעושק יתרון כיס והעשוק סובל מחסרון כיס, לפיכך, אם הנתבע יפסיד במשפטו הוא למעשה לא הפסיד מאומה ולכן לא אכפת לו להטריד מערכת שלמה
ד"ר שמואל גורדון, אל"מ (מיל.)
מתי הופכת אמנות לפורנוגרפיה? מתי הסחר באמנות הופך אותה למוצר שוק כמו מוצרים אחרים? מתי אמנות מגוייסת הופכת לפוליטיקה?
אברהם שרון
זה לא בסדר, זה לא תקין, אני לא אמור להיות מופרע על-ידי חברות שונות במהלך השוטטות שלי באינטרנט, אבל מי שואל אותי
רן ברץ
מי ייתן ויום זה יעורר את תחושת הצדק הטבעי של כל אחד ואחד, ויעמיד בפניו, כאמת שאין להפנות ממנה מבט יותר, את צדקת הציונות ונבלת אויבייה האכזריים והציניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il